بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وزیر صمت، از آن سوی قیف وارد شد!

اقدام بورس کالا مبنی بر ارجاع نامه وزیر صمت به شورای عالی بورس، اقدام درستی بوده تا شورای عالی بورس در این رابطه تصمیم گیری کند.
کد خبر : ۲۳۳۹۰۲

وزیر صمت، توان نظارت بر این وزارتخانه بزرگ را ندارند!

به گزارش بورس نیوز، بعد از آنکه بورس کالا زیر بار دستور وزارت صمت نرفت و مداخله دستوری در قیمت گذاری فولاد را به شورای عالی بورس ارجاع داد، گویا تلاش هایی برای تغییر مدیرعامل بورس کالا صورت گرفته است. بورس کالا، یک شرکت بوده و مشمول قوانین و مقررات قانون تجارت است و طبق مقررات قانون تجارت، تعیین مدیرعامل هر شرکت توسط اعضای هیات مدیره همان شرکت انجام خواهد شد.

وزیر صمت، توان نظارت بر این وزارتخانه بزرگ را ندارند!

سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: قیمت محصولات در بورس کالا، دستوری نیست و قیمت هر محصول بر اساس روند عرضه و تقاضا مشخص می شود و با دستور نمی توان قیمت را مشخص کرد. اقدام بورس کالا مبنی بر ارجاع نامه وزیر صمت به شورای عالی بورس، اقدام درستی بوده تا شورای عالی بورس در این رابطه تصمیم گیری کند.

وی افزود: معتقدم وزیر صمت باید بر تولید کنندگان نظارت داشته باشد و رانتی را که در بنگاه های تولید هست، از بین ببرند. اگر نظارت بر تولیدکنندگان به صورت صحیح باشد، قیمت فولاد کاهش خواهد یافت. ولی وزیر صمت در چندماهی که فعالیت خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت را آغاز کرده اند، نشان داده اند با توجه به اینکه ایشان سابقه فعالیت صنعتی و بازرگانی نداشته و استاندار چند استان مختلف بوده اند، توان نظارت بر این وزارتخانه بزرگ را که حاصل ادغام ۴ وزارتخانه بوده، ندارند!

موسوی لارگانی تصریح کرد: نباید اجازه داد که چه وزیر صمت و چه هر شخص دیگری، در عزل و نصب مدیرانی که مشغول ایفای وظایف خود هستند، مداخله کند. اگر حضور یک مدیر با سلیقه فردی برخی اشخاص جور نیست، نباید اجازه داد برای برکناری این مدیران اعمال فشار شود و مدیری روی کار آید که مطابق خواسته عده ای خاص رفتار کند. این روش ها، روش مدیریت کردن نیست. در بازار سرمایه و بورس کالا و... که پای منافع سهامداران زیادی در میان است و با یک جابجایی مدیریتی ممکن است مشکلاتی برای سهامداران ایجاد شود، هر تصمیمی باید همراه با کارشناسی و برنامه ریزی باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
مافیای بورس
مجید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۷
از یه طرف به وزیر میگید فولاد گرونه برو درستش کن ما نماینده ها حمایتت میکنیم از طرف دیگه زیر پاش را خالی میکنید در اینکه فولاد سازان خون مردم را کردن توشیشه که معلومه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
نمیشه این وزرا ....................ببندند تو این چند ماه دولت
محرم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
آمریکا علیه صنایع فولادی است وزیر محترم صمت به اوکمک میکند.پرتغال
فروش کیست؟
.
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
..................... داروندارمونو تو بورس خوردن
کیاوش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
نه به هر که صورت زیبا دراوست -کار اندرون دارد نه پوست -سعدی خدا رحمتت کندکه بیش از 700 سال قبل چنین فرمودی .
بله همین نمابندگان به پاس و حرمت امام رضا (ع) که وزیر محترم استاندار خراسان رضوی بوده است به ایشان رای اعتماد دادند اما خود همین نمایندگان هم میدانستند صندوق های قرض الخسنه دستمایه همین وزیر بود که چطور خبرها سر تیتر رسانه های خارجی شد باز هم به او رای اعتماد دادند آخر نمب دانستند که آدم عاقل یک بار از سوراخ مار گزیده میشوند
بله فراموشی خوب است ولی نمی شود تا ابد مسائلی را فراموش کرد مثلا اظهار نظر واعظی در شاخص بورس ودلار 4200 جهانگیری وجنگ دو وزیر (اقتصاد ونفت ) که زندگی مردم بر باد دادند واعتماد مردم صادق به ریاست جمهور به جمله (مردم همه چیز خودشان را به بورس بسپارند وخارجی ها ناراخت هستند که بورس ایران رونق دارد )
اما رئیس جمهور الان بورس دنیا صعودی ولی بورس شما نزولی مضحکه خارجی ها
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
بايد سهامداران به قوه قضاييه شکايت و وزير صمت به علت اعمال نفوز غير قانوني مورد بازخواست قرار گيرد.