بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
رئیس کمیسیون اقتصادی با تاکید بر نظارت بیشتر سازمان بورس بر بازار گفت: چرا زمانی که ناظر مطلع است برخی معاملات بر اساس اخبار کذب صورت می‌گیرد ورود و نماد شرکت‌ها را متوقف نمی‌کند.
کد خبر : ۲۳۳۸۸۹

نظارت بر بازار سرمایه تقویت شود/ ناظر به معاملات مشکوک ورود کند

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم افتتاح معاملات صندوق‌های کشاورزی و گواهی سپرده خرما اظهار کرد: در اقتصاد کشور ظرفیت بازار سرمایه برای جلوگیری از رانت و شفافیت بوده و سازوکار مشخص دارد و اگر بخواهیم از این ظرفیت استفاده کنیم باید از ابزار‌های آن صیانت کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: بر اساس قانون بازار سرمایه اگر کالایی در بورس پذیرفته شود مشمول مزایده و مناقصه نیست و شامل قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شود و اگر بورس قبول داریم باید به این قالب تن دهیم.

وی با اشاره به موضوع قیمت‌گذاری فولاد، گفت: اگر قرار بر قیمت‌گذاری است پس فلسفه وجود بورس کالا چیست؟

پورابراهیمی بابیان اینکه هر زمان قیمت‌گذاری دستوری شد مصرف‌کننده و تولیدکننده متضرر شدند، بیان کرد: ورود دولت به قیمت‌گذاری فولاد از مرداد ۹۷ تا مهر ۹۷ حدود ۴ هزار میلیارد تومان رانت توزیع شد همچنین از اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ حدود ۸ هزار میلیارد تومان رانت به اقتصاد تحمیل شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه‌ای کاش قیمت کالا‌هایی که دستوری تعیین می‌شوند با همین قیمت به دست مصرف‌کننده می‌رسید، تصریح کرد: اگر دولت فکر می‌کند با قیمت دستوری مشکلات اقتصاد برطرف می‌شود اشتباه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حتی در بخش پتروشیمی نیز در سال ۹۷ حدود ۷ هزار میلیارد تومان رانت توزیع شد.

پورابراهیمی افزود: اگر قواعد بازار را قبول ندارید بازار سرمایه را تعطیل می‌کنیم، اما با حذف بورس مسئله قیمت‌گذاری برطرف نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر نظارت بیشتر سازمان بورس بر بازار تأکید کرد: چرا زمانی که ناظر مطلع است برخی معاملات بر اساس اخبار کذب صورت می‌گیرد ورود و نماد شرکت‌ها را متوقف نمی‌کند، تعریف دست‌کاری بازار چیست؟

وی با تأکید بر تقویت نظارت در سازمان بورس و شرکت بورس ادامه داد: شرکت بورس در این قضایا مقصر است، عملکرد سهامداران حقوقی از اصلی‌ترین شکایت‌ها است.

پورابراهیمی بابیان اینکه نیازمند صیانت از بازار هستیم، گفت: رشد نقدینگی بالاترین نرخ رشد در تابستان امسال نسبت به تابستان پارسال است، تصریح کرد: اگر نقدینگی از طریق بازار سرمایه جذب نشود به تورم می‌انجامد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: به دولت و وزارت صمت تأکید کردیم در حوزه عرضه محصولات فلزی، چرخش کامل باید در حوزه فعالیت اقتصادی وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بازاری که قربانگاه سهامداران شد؛

ذبح اعتماد در بازارسرمایه

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارند در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

بازاری که با هر بادی می لرزد...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کاملا درست میفرمایید ولی ظاهرا این حرفها به گوش وزرا یاسین است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
چرا زمانی که ناظر مطلع است برخی معاملات بر اساس اخبار کذب صورت می‌گیرد ورود و نماد شرکت‌ها را متوقف نمی‌کند؟ چون دستشون تو یک کاسه هستش این سوال کردن داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
برادر پورابراهیمی خودت فکری برای بورس بکن به خدا همه ناراحتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
نظارت در سازمان و شرکت بورس به پایین ترین سطح خود در این دوران تنزل یافته بطوریکه شبه دستکاری قیمت توسط همین نهادها رابه ذهن متبادر مینماید.بازارگردانی کلا معنا و مفهومش عوض شده.بنام سهامدارو به کام حقوقی.واقعا این نوع نظارت ارزش پرداخت حقوق و تشویقی و کارانه چند ده میلیونی را دارد؟متاسفانه اصل ثبات رویه به جای نگهداری در صورت های مالی در نگهداری مدیران بی کفایت دیده میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
......... هر چی .............