بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
ترکیه یکی از همسایه‌های ایران، سالانه پذیرای هزاران مهمان از ایران است.
کد خبر : ۲۳۳۹۵۱

برنامه سفر به استانبول

به گزارش بورس نیوز، ترکیه یکی از همسایه‌های ایران، سالانه پذیرای هزاران مهمان از ایران است. پایتخت ترکیه شهر آنکارا به‌حساب می‌آید، ولی یکی از شهر‌های پرطرفدار ترکیه برای گردشگران، شهر استانبول است. استانبول از محبوب‌ترین شهر‌های ترکیه و تور استانبول یکی از پرفروش‌ترین تور‌های ایران به‌شمار می‌رود. فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه تقریبا شبیه ایران است؛ به همین دلیل مسافران ایرانی راحتی و احساس خوبی در سفر به ترکیه دارند. زیبایی شهر استانبول، جاذبه‌های رفاهی و تفریحی و آب وهوای مطلوب و دلپذیر از ویژگی‌های این شهر است. استانبول از نظر تاریخی بسیار غنی بوده و اماکن تاریخی آن بسیار بازدیدکننده دارد.

تور ترکیه استانبول از پرفروش‌ترین تور‌ها در نوروز و دیگر روز‌های سال است. آب‌وهوای استانبول تحت‌تاثیر شرایط دریای مدیترانه قرار دارد و نواحی آب و هوایی متفاوتی در آن به‌چشم می‌خورد. همین مساله این شهر را چند اقلیمی کرده؛ به همین دلیل در همه روز‌های سال حتی زمانی که در استانبول یخبندان می‌شود، این شهر زیبایی خود را حفظ می‌کند. تور‌های استانبول با توجه به امکاناتی که در سفر برای شما مهیا می‌شود، از لحاظ قیمت متفاوت بوده و تور ارزان استانبول معمولا برای افرادی که علاقه‌مند به سفر کم‌هزینه هستند، گزینه خوبی است.

تور استانبول به‌دلیل فروش بالا در همه آژانس‌های هواپیمایی قابل رزرو خواهد بود. تور‌های لحظه آخری از جمله تور ارزان استانبول مخاطب فراوان دارد. تور ترکیه استانبول برای کشور‌های دیگر نیز جذاب و دیدنی است.
یکی از نکات جالب برای گردشگران این است که استانبول را تنها شهر دوقاره‌ای جهان می‌نامند. این شهر به دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش آن در اروپا و بخش دیگر در قاره آسیا قرار دارد. مردم معمولا برای رفت‌وآمد میان دو قسمت از قایق‌های مسافربری استفاده می‌کنند. قصد داریم با معرفی چند مکان منحصربه‌فرد استانبول سفر به این شهر را برای شما راحت‌تر کنیم.

آب انبار باسیلیکا استانبول
بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین آب انبار استانبول، باسیلیکا است. در ۱۵۰ متری جنوب‌غربی آیا صوفیه آب انبار باسیلیکا، طولی به‌اندازه ۱۴۰ متر و عرض ۷۰ متری دارد که برای رفتن به این آب‌انبار، باید ۵۲ پله را به زیر سطح زمین طی کنید. در زمان امپراطوری روم در قسطنطنیه چندین مخزن زیرزمینی برای ذخیره آب ساخته شد. این مخزن آبی ستون‌هایی دارد که تعداد ۳۳۶ ستون بزرگ را در خود جای داده و هریک از ستون‌ها ۹ متر ارتفاع دارند. این آب انبار با داشتن حدود این ستون‌های بلند شبیه قصر است.

موزه ایاصوفیه
یکی از شگفت‌انگیزترین بنا‌های تاریخی در استانبول موزه ایاصوفیه است. گنبد عظیم و باشکوه این بنا شاهکار معماری امپراتوری بیزانس روم بود. این مسجد که در منطقه سلطان احمد قرار گرفته، ابتدای ساخت، کلیسای کاتولیک‌ها بوده است. بعد از فتح شهر توسط مسلمانان ترک، محمد دوم دستور داد تا نقاشی‌ها و نگارگری‌های داخل ایاصوفیه را بپوشانند و در آن نماز بخوانند. پس از به قدرت رسیدن آتاتورک، مسجد ایاصوفیه را به موزه تبدیل کردند.



برنامه سفر به استانبول

قصر توپکاپی
کاخ توپکاپی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مراکز برای بازدید گردشگران در استانبول است. سلطان محمد دوم این بنا را در سال‌های ۱۴۶۶ و ۱۴۷۸ ساخت. این بنا روی یک شبه جزیره کوچک واقع شده و سمت شمالی آن دماغه طلایی و جنوب آن نیز دریای مرمر قرار دارد؛ سمت شمال‌شرقی این بنا نیز تنگه بسفر قرار گرفته تا نمایی زیبا از سمت آسیایی این منطقه نیز برای این کاخ مهیا شود.

زمانی که از دروازه اول یا دروازه سلطنتی عبورکنید، به نخستین حیاط که با نام حیاط سپاه بوده وارد خواهید شد. از این دروازه به بعد هیچ‌کسی به غیر از سلطان حق نداشت تا سوار بر اسب از این دروازه عبورکند. دروازه دوم دو برج مراقبت دارد و با نام دروازه سلام شناخته می‌شود؛ دلیل نامگذاری این است که هرکسی که به این مکان وارد می‌شد، پیش از ورود باید به سلطان سلام و درود می‌فرستاد. دروازه سوم به نام دروازه سعادت معروف شده و دلیل این شهرت این بوده که سلطان و اهالی کاخ، رخداد‌های بزرگ را در این مکان جشن می‌گرفتند.

در میان اشیای جذاب متعددی که در این مکان وجود دارد می‌توان به الماس ۸۶ قیراطی قاشق چس، خنجر توپ قاپی، یک زمرد بسیار بزرگ، چندین تخت پادشاهی، جاشمعی‌های بسیار بزرگ ساخته شده از جنس طلا و نماد جام مقدس تعمیددهنده اشاره کرد.

بازار‌های استانبول
بازار‌ها و مجتمع‌های خرید در استانبول فراوان هستند. بازار‌های قدیمی با مغازه‌های تاریخی و فروش هنر دست مردم استانبول برای گردشگران ساعات خوشی را در بازار فراهم می‌کند. بازار بزرگ قدیم استانبول، مرکز خرید پالادیوم استانبول، مرکز خرید جواهر استانبول و مرکز خرید آکمرکز استانبول از جمله مراکز خرید معروف استانبول به‌حساب می‌آیند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی سفر به ترکیه و مخصوصا شهر استانبول محدود شد. ویروس کرونا در سطح جهانی گردشگری را متوقف کرده است.

دولت ترکیه برای کنترل ویروس کرونا قوانین مختلفی اعمال کرده تا محدودیت سفر به بعضی شهر‌ها مخصوصا استانبول شدیدتر باشد. تور ترکیه استانبول کم‌تر در آژانس‌های مسافری ارائه می‌شود و تور ارزان استانبول از دسترس خارج شده است.

لازم به‌ذکر است، برای سفر به ترکیه باید برگه تست PCR منفی از آزمایشگاه‌های معتبر داشته باشید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر