بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
با توجه به اینکه دولت سود سهام عدالت را حداکثر تا پایان سال به سهامدارن پرداخت می‌کند، ثبت‌نام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند در سامانه سجام الزامی است.
کد خبر : ۲۳۴۲۶۴

ثبت نام سهامداران غیرمستقیم عدالت در سجام الزامی است

به گزارش بورس نیوز، امیرحمزه حیدریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند اظهار کرد: در این روش یک شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی تشکیل می‌شود و اقدامات مربوط به سهامداری را انجام می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت سود سهام عدالت را حداکثر تا پایان سال به سهامدارن پرداخت می‌کند، ثبت‌نام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند در سامانه سجام الزامی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه ادامه داد: از ۷۰۰ هزار نفری که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند تنها ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام شده‌اند.

حیدریان با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه سجام رایگان بوده خاطرنشان کرد: افراد بعد از ثبت‌نام و احراز هویت در سجام علاوه بر دریافت سود سالانه می‌توانند در انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۵ درصد معادل یک میلیون و ۴۴۱ هزار نفر جمعیت استان سهام عدالت دارند خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بازار سرمایه بهتر است سهامداران اکنون اقدام به فروش سهام خود نکنند.

حیدریان گفت: سهام عدالت شامل سهام ۳۶ شرکت دولتی بوده و طرح ثبت‌نام جاماندگان از سهام عدالت در کمیسیون تلفیق نهایی شده و بعد از اتمام فرآیند مصوبه دولت مکلف است برای ثبت‌نام افراد جدید فراخوان دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر