بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
حمایت بخش خصوصی از صنعت برق تاثیر بسزایی بر خودکفایی کشور در این صنعت داشته است. بخش خصوصی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی همواره در تلاش بوده‌اند تا دست در دست دولت با تامین منابع مالی مورد نیاز، به تکمیل زیرساخت‌های این صنعت راهبردی کمک کنند.
کد خبر : ۲۳۴۳۲۰

تکمیل پذیره‌نویسی ۶۵۸۰ میلیارد ریالی تنها در ۱۰۰ دقیقه



به گزارش بورس نیوز، حمایت بخش خصوصی از صنعت برق تاثیر بسزایی بر خودکفایی کشور در این صنعت داشته است. بخش خصوصی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی همواره در تلاش بوده‌اند تا دست در دست دولت با تامین منابع مالی مورد نیاز، به تکمیل زیرساخت‌های این صنعت راهبردی کمک کنند. برق به عنوان منبع اصلی تامین انرژی شهرها، نقشی حیاتی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و همکاری بخش خصوصی و دولتی در عرضه این اوراق اقدامی اثرگذار و ارزشمند است.

پذیره‌نویسی قرارداد سلف موازی استاندارد برق «شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی»، گام بلند دیگری بود که با همکاری دو شرکت «گروه خدمات بازار سرمایه سهم آشنا» با داشتن سابقه اداره ۱۰ صندوق بازارسرمایه و ارائه طیف متنوعی از خدمات و شرکت «تامین سرمایه امین» به سرانجام رسید و اوراق مذکور با نماد "سحر ۰۲۱" تنها ظرف ۱۰۰ دقیقه به صورت کامل خریداری شدند تا تامین مالی مورد نظر به صورت کامل به سرانجام برسد.

موفقیت چشمگیر عرضه این اوراق نشان داد که همیاری بخش خصوصی و دولت تا چه اندازه موفقیت آمیز است. تامین مالی ۶۵۸۰ میلیارد ریالی این اوراق که ظرف مدت کوتاهی تکمیل شد، می‌تواند نقشی موثر در تکمیل طرح‌های نیروگاهی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی داشته باشد و در عین حال برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی این اوراق، سود مناسبی را به همراه آورد.

لازم به ذکر است، طبق اعلام شرکت «بورس انرژی ایران» معاملات ثانویه این اوراق ظرف ۱۰ روز کاری پس از تکمیل فرایند پذیره‌نویسی آغاز شده و این اوراق قابل معامله در بازار بورس انرژی هستند. بازارگردان این اوراق نیز برعهده «صندوق بازارگردانی سهم آشنا یکم» است.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر