بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

جسارت در تصمیم‌گیری حلقه مفقوده بازار

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه تصمیم گیران جسارت و شهامت تغییر قوانین را ندارند، گفت: اشتباه اصلی در تعریف قوانین و استفاده نکردن از ظرفیت قانونی است.
کد خبر : ۲۳۴۴۲۷

هومن عمیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز

هومن عمیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره ریزش بازار اظهار کرد: مسئولان سازمان بورس توجهی به راهکار‌ها ندارند هر چه کارشناسان درباره نحوه بازارگردانی ها، حجم‌مبنا و سایر موارد بیان کرد اجرایی نشد و نتیجه بازار امروز به دلیل همین بی‌توجهی‌ها است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اشتباه اصلی در تعریف قوانین و مقررات و استفاده نکردن از ظرفیت قانونی است.

وی بابیان اینکه بازار باید با مکانیزم خودمحور داخلی برگردد، دستوری هیچ کاری موفق آمیز نیست، گفت: این مکانیزم یعنی تغییر در قوانین اشتباه بازار، هر زمان این قوانین تغییر یابد اثرات مثبت آن در بازار دیده می‌شود و به‌طور سیستماتیک صف فروش توسط بازار برچیده می‌شود، اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد ریزش ادامه خواهد داشت.

عمیدی بیان کرد: بازار سرمایه با ریزش ۴۰ درصدی مواجه شد، اما در بازار‌های دیگر این اُفت را نداشتیم و این موضوع این نوید را می‌دهد که طی چند روز آینده بازار جمع شود و تا پایان سال همانند بازدهی سایر بازار‌ها تبدیل شود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هم در حال نزدیک شدن به سال مالی هستیم و هم بازارگردان‌ها باید قیمت تمام‌شده را ملاک قرار دهند و اگر قیمت‌ها از بهای تمام‌شده آن‌ها پایین‌تر باشد باید زیان کاهش ارزش سرمایه‌گذاری خود را جبران کنند امیدواریم با رشد دادن به بازار هم زیان آن‌ها جبران شود و هم به همه بازار کمک شود.

وی بابیان اینکه برای بازگشت بازار نیاز به یکسری محرک است، خاطرنشان کرد: اگر تغییرات در قوانین و مقررات و رفتار حقوقی‌ها ایجاد نشود این بازگشت امکان‌پذیر نیست.

عمیدی تأکید کرد: اینکه تضمین از ۳۵ به ۴۵ درصد افزایش یابد نکته مهمی است، اما کافی نیست و این نشان می‌دهد تصمیم گیران جسارت و شهامت تغییر قوانین را ندارند.

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: هر چه گفته شد دامنه نوسان از حالت متقارن خارج شود تا بازار به این مشکلات دچار نشود، اما کسی گوش نکرد.

وی افزود: یک انتظار تورمی به شکل کلاسیک همیشه در پایان سال وجود دارد که می‌تواند برای بازگشت به کمک بازار بیاید.

عمیدی درباره بازگشت اعتماد ازدست‌رفته سهامداران حقیقی گفت: مردم حافظه کوتاه‌مدتی دارند و هر زمان پای سود در میان باشد مجدداً ورود می‌کنند، اما با توجه به تجربه‌ای که کسب کردند دیگر با همه سرمایه نخواهند آمد.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: باید بازار برای همه اعم از حقیقی و حقوقی جذاب شود اینکه به افزایش سرمایه معافیت مالیاتی داده می‌شود حرکت مثبتی است، اما فقط شرکت بهره می‌برد و سهامدار خرد باید خیلی تحلیلگر باشد که این موضوع را یک مزیت بداند تا خود را متقاعد به خرید سهم کند و طبعاً اقدام به خرید نمی‌کند و منتظر اُفت بازار می‌ماند تا انتخاب سهم کند بنابراین باید جذابیتی در بازار ایجاد شود تا بازار به سمت خرید پیش رود و تنها جذابیت تغییر دامنه نوسان است.

وی تصریح کرد: سهامداران به دنبال سهام بنیادی و فاندامنتال باشند که در بازگشت‌ها محکم‌تر عمل می‌کنند، اما سهام کوچک اگر بازار برگردد احتمال اینکه فرصت خروج ندهد وجود دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تحلیل آثار ۴ تصمیم ناگهانی شورای عالی بورس
کارشناسان بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز پاسخ دادند؛

تحلیل آثار ۴ تصمیم ناگهانی شورای عالی بورس

تحلیلگر بازار ارز در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آیا دولت توان تحقق دلار ۱۵هزارتومانی را دارد

مدیرعامل سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

دود اختلاف مجلس و دولت در چشم سهامداران!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
در کمال تاسف باید اذعان کرد که در حال حاضر بورس تهران به نقطه ای رسیده که تنها تغییر تیم مدیریتی میتواند نوید بخش تغییر و ایجاد جو مثبت و بازگشت امید به این بازار فرسوده از سوء مدیریتها باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
روحانی ................