بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا خبر داد؛

اعلام آمادگی برای ورود برنج به بورس کالا

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا گفت: بورس کالا آمادگی لازم را برای حضور این کالا در تابلوی معاملاتی خود دارد، اما اینکه چه مدت زمانی طول می‌کشد تا این مجوز تایید شود بستگی به نهاد‌های متولی اعم از وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی دارد.
کد خبر : ۲۳۴۴۶۷

اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، اکبر میرزاپور، سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا در خصوص صحبت‌های اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر ورود برنج به بورس کالا، اظهار کرد: بورس کالا اقداماتی را در این زمینه انجام داده و به همین منظور جلسات متعددی بین بورس کالا، فعالان بخش کشاورزی، فعالان بخش خصوصی برنج از استان‌های (گیلان و مازندران) و نمایندگان جهاد کشاورزی برگزار شده است.

وی افزود: برای ورود برنج به بورس انبار‌هایی در نظر گرفته شده به گونه‌ای که اکنون ما یک انبار در مرحله پذیرش داریم علاوه بر آن در تلاش هستیم تا مجوز‌های لازم را به منظور راه اندازی معاملات این کالا در بورس اخذ کنیم.

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا ادامه داد: بورس کالا آمادگی لازم را برای حضور این کالا در تابلوی معاملاتی خود دارد، اما اینکه چه مدت زمانی طول می‌کشد تا این مجوز تایید شود بستگی به نهاد‌های متولی اعم از وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی دارد.

وی درباره حضور شالیکاران به منظور فروش محصولشان در بورس کالا، خاطرنشان کرد: اوراق کالایی در اصل ابزاری هستند که بیشتر به کار کشاورزان می‌آیند، این سیستم در اصل بورس را به سمت مباحث کشاورزی کشانده و این امر به بحث تولید کمک می‌کند.

سرپرست مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا در این خصوص که این مساله مخصوص برنج‌های داخلی بوده یا وارداتی‌ها را هم در بر می‌گیرد، تصریح کرد: سازوکار معاملات اوراق کالایی علی‌الحساب برای سیستم تولیدات داخلی است، اما اکنون این امکان در بورس کالا وجود دارد که در رابطه با برنج‌های وارداتی هم در صورتی که مجوز‌های لازم داده شود اقدامات لازم را انجام دهیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا رخ می دهد؛

عرضه متنوع فلزات در بورس کالا

در تالار محصولات صنعتی و معدنی رقم می‌خورد؛

عرضه بیش از ۱۰۱ هزار تن ورق گرم در بورس کالا

افزایش ۴۰ تنی پیش‌روی این پتروشیمی نشست؛

تداوم افت نرخ فروش آرتوزایلین "نوری"

مشتریان به ۹۰۰تن از محصولات ارائه شده، پاسخ مثبت دادند؛

رشد نرخ فروش "شکبیر" در بورس‌کالا

ارسال نظر