بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
عضو شورای عالی بورس گفت: سیاست گذاران در نظر داشته باشند که ۷ درصد ارزش کل بازار متعلق به سهامداران خردی است که حجم سرمایه هایشان کمتر از ۲۰ میلیون تومان است.
کد خبر : ۲۳۴۶۲۸

ماشاالله عظیمی

به گزارش بورس نیوز، ماشاالله عظیمی، عضو شورای عالی بورس در خصوص استعفای رئیس سازمان بورس اظهار کرد: آقای قالیباف یکی_دو روز پیش اعلام کردند که ادامه همکاری برایشان ممکن نیست و برای وزیر اقتصاد نامه ای ارسال کردند.

وی افزود: در جلسه شب گذشته شورای عالی بورس، موضوع استفعای ایشان مطرح شد و قرار شد که وزیر اقتصاد این موضوع را بررسی کنند و جایگزین ایشان به همراه رزومه کاری، به شورای عالی بورس معرفی شده و بررسی های لازم صورت بگیرد و در نهایت با اتفاق آرا، جانشین جناب آقای قالیباف اصل به هیات مدیره سازمان معرفی شود.

این عضو شورای عالی بورس در پاسخ به این سوال که "انتخاب و معرفی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار چقدر زمان خواهد برد" گفت: پس از ثبت استعفا، ۲ هفته زمان می برد تا شورای عالی بورس جلسه تشکیل داده و تصمیم گیری انجام شود.

"عوامل اثرگذار بر روند منفی بازار سرمایه"
عظیمی در رابطه با عوامل تاثیرگذار در روند نزولی بازار سرمایه بیان کرد: هرگونه نگرانی و یا ریسک‌های اقتصادی، کاهش امید و تردید در تصمیم گیری سهامداران جهت تحمل شرایط یا خروج از بازار، در روند بازار سرمایه اثرگذار است. میزان ۸۹.۱ درصد سهامداران در بازار سرمایه، یعنی حدود ۳۵ میلیون نفر، کمتر از ۲۰ میلیون تومان سرمایه در این بازار دارند و به عبارتی ۷ درصد ارزش کل بازار متعلق به سهامداران خردی است که حجم سرمایه هایشان کمتر از ۲۰ میلیون تومان است. با این وضعیت، هر مقام مسئولی که مثلا از سر دلسوزی قصد تصمیم گیری برای این بازار را دارد، باید منافع این ۳۵ میلیون نفر را مد نظر قرار دهد. هر تصمیمی که روی شاخص بورس اثرگذار باشد، منافع سهامداران خرد را تحت تاثیر قرار می دهد و چه بسا یک تصمیم (مثل قیمت گذاری دستوری)، این جماعت را متضرر کند‌.
 
عضو شورای عالی بورس در خاتمه گفت: بازار سرمایه، بازار جامعی است و دولت به راحتی امکان تامین مالی از طریق این بازار را دارد. اما در حال حاضر بازار سرمایه ما به وضعیتی دچار شده که دیگر حتی دولت هم نمی‌تواند از طریق این بازار تامین مالی انجام دهد و باید در سیاست گذاری ها به شرایط این بازار، توجه بیشتری داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به انتخاب ریاست سازمان بورس:

وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس با حساسیت برخورد کنند

آیا حمایت‌ها ادامه‌دار می‌شود؛

امیدی که در دل سهامداران روشن شد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دولت منابع مالی را به بازار برگرداند

ارسال نظر