بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رئیس سازمان مشکل بازار سرمایه نیست

کارشناس بازار سرمایه گفت:مشکل ما این طور که مردم فکر می‌کنند شخص رئیس سازمان نیست، مشکل عدم هماهنگی ارکان اقتصادی و بانک محور بودن اقتصاد است.
کد خبر : ۲۳۴۵۷۲

رئیس سازمان مشکل بازار سرمایه نیست

محمدمهدی سماواتی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره استعفای رئیس سازمان بورس اظهار کرد: این خبر بسیار ناراحت کننده است و ایشان از قدیمی‌های بازار هستند.

وی افزود: مشکل ما این طور که مردم فکر می‌کنند شخص رئیس سازمان نیست، مشکل عدم هماهنگی ارکان اقتصادی و بانک محور بودن اقتصاد است که به راحتی سیستم بازار پول حاکمیت بازار سرمایه را در اختیار خودش گرفته است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظرم جا دارد که با این استعفا به این نکته توجه کنیم که ریاست سازمان بورس طبق قوانین و ساختار حاکمیتی ما در کجای چرخه اقتصادی قرار گرفته است، آیا وجاهت سازمان بورس در سطح بانک مرکزی است یا خیر، ما باید به این موضوع نگاه کنیم و بعد انتظار داشته باشیم که رئیس سازمان بورس بیاید و انقلاب و تحول ایجاد کند.

سماواتی بیان کرد: به نظرم بیشتر از اینکه بخواهیم به این موضوع توجه کنیم که استعفای ایشان خوب است یا بد به این نگاه کنیم که در متن استعفای ایشان نکاتی مطرح شده که قابل تامل است و نشان از این دارد که خیلی از تصمیمات و ترجیحاتی که رئیس سازمان دارد، عملا قابل اجرا نیست و کار از اساس به بازنگری نیاز دارد و نیاز به تدوین قانون بازار سرمایه است، این قانون باید یک قانون بالادستی شود و کار اساسی نیاز دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر اقتصاد در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس؛

"بورس" بازار کشف قیمت‌هاست

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

غفلت سهامداران از نکته‌ای مهم در تحلیل‌ها

ارسال نظر