بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

بازدهی سالیانه صندوق‌ها به ۳۰.۷ درصد رسید

بهترین عملکرد سالیانه در این صندوق‌ها متعلق به سه صندوق گنجینه الماس بیمه دی، گنجینه الماس پایدار و مشترک البرز بوده است.
کد خبر : ۲۳۴۶۷۹

بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۰.۷ درصد رسید

در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه شنبه ۳۰ دی ماه سال جاری به ۲۸۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در هفته گذشته شاهد جذب بیش از ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بوده ایم. این رقم نسبت به هفته سوم دی ماه کاهش بیش از ۷.۸۰۰ میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه شده، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۰.۷ درصد رسید

بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۰.۷ درصد رسید

بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۰.۷ درصد رسید

بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۰.۷ درصد رسید

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۳۰ دی ماه سال جاری به ۲۸۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید. پر ارزش‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت سه صندوق گنجینه زرین شهر، لوتوس پارسیان و درآمد ثابت کاردان به ترتیب با ۳۲.۵۰۰، ۲۴.۱۶۰ و ۱۵.۵۹۰ میلیارد تومان هستند.

این صندوق‌ها در حدود ۲۶ درصد از ارزش کل صندوق‌های درآمد ثابت را به خود اختصاص داده اند. در سمت دیگر سه صندوق توسعه سرمایه نیکی، نوین نگر آسیا و نوویرای ذوب آهن اصفهان به ترتیب با ۲۷.۷، ۳۶.۵ و ۷۱.۳ میلیارد تومان کم ارزش‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت هستند.

متوسط بازدهی ماهیانه صندوق‌های با درآمد ثابت در یک هفته منتهی به ۳۰ دی ماه به ۱.۲ درصد رسیده است. از ۷۵ صندوق مورد بررسی، ۹ صندوق در ماه قبل بازدهی منفی را تجربه کردند. بدترین عملکرد ماهیانه را سه صندوق توسعه سرمایه نیکی، گنجینه الماس پایدار و یکم کارگزاری کشاورزی به ترتیب با ۳.۴، ۲.۷ و ۲.۵ درصد بازدهی منفی داشته اند.

بهترین عملکرد ماهیانه نیز مربوط به صندوق‌های مشترک صبای هدف، قابل معامله کیان و زمرد نوویرای ذوب آهن به ترتیب با ۳.۲، ۲ و ۱.۹ درصد بازدهی مثبت بوده است.

همچنین در سه ماه گذشته متوسط بازدهی این صندوق‌ها به ۴.۴ درصد رسیده که صندوق مشترک صنعت و معدن با ۶.۹ درصد بهترین عملکرد و صندوق گنجینه الماس پایدار با ۲ درصد بازدهی منفی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته اند.

بازدهی یک ساله صندوق‌های با درآمد ثابت در یک سال منتهی به ۳۰ دی ماه امسال به ۳۰.۷ درصد رسیده است. بهترین عملکرد سالیانه در این صندوق‌ها متعلق به سه صندوق گنجینه الماس بیمه دی، گنجینه الماس پایدار و مشترک البرز به ترتیب با ۶۶.۹، ۵۴.۹ و ۵۳.۶ درصد بازدهی مثبت بوده است. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه را نیز سه صنوق امین ملت، امین انصار و گنجینه زرین شهر به ترتیب با ۱۸.۷، ۱۸.۸ و ۱۸.۸ درصد بازدهی داشته اند.

در بخش جذب منابع مالی جدید صندوق مشترک ثابت حامی با جذب ۸۶۶ میلیارد تومان منابع مالی جدید بهترین عملکرد را داشته است. پس از آن دو صندوق گنجینه زرین شهر و درآمد ثابت کاردان با ۴۴۳ و ۳۷۰ میلیارد تومان قرار دارند. همچنین بیشترین خروج منابع مالی در سه صندوق لوتوس پارسیان، کوثر یکم و اوج ملت به ترتیب با ۲۹۱، ۲۴۲ و ۱۶۲ میلیارد تومان روی داده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندوق‌های بادرآمد ثابت ۲۹۷
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

صندوق‌های بادرآمد ثابت ۲۹۷ "همت" را رد کرد

"کارگزاری بانک توسعه صادرات" عملکرد خود را نشان داد؛

بازدهی ۳۳.۷درصدی سالانه صندوق "توسعه فراز اعتماد"

جذب بیش از ۴
بازدهی ماهیانه صندوق‌های درآمد ثابت به ۱.۲ درصد محدود شد؛

جذب بیش از ۴ "همت" منابع مالی جدید

کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک گام موثر در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه

ارسال نظر