بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک گام موثر در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه

امیدواریم ظرف ۵ سال آینده صندوق بیمه همگانی از پشتوانه مناسبی برخوردار شود که اگر خدایی ناکرده حادثه ناگواری در کشور رخ داد، هموطنان مان دغدغه کمتری بابت خسارات مالی حوادث داشته باشند‌.
کد خبر : ۲۳۴۸۱۲

یک گام موثر در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه

به گزارش بورس نیوز، طبق اعلام رئیس‌کل بیمه مرکزی از سال آینده ۳۰ میلیون واحد مسکونی به‌طور اجباری تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند.

رسول تاجدار کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: قبلا اساسنامه‌ای در رابطه با صندوق بیمه همگانی تهیه‌شده و به تصویب مجلس شورای اسلامی هم رسیده بود و روز شنبه هم وزیر اقتصاد، حکم مدیرعامل این صندوق را امضا کردند تا فعالیت این صندوق آغاز شود. قطعاً آغاز به کار صندوق بیمه همگانی، اتفاق مبارکی است که منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد شد.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در کشور ما اجرایی شده و قرار شده نزدیک به ۳۰ میلیون واحد مسکونی در کشور تحت پوشش بیمه اجباری حوادث قرار بگیرند. در سال اول، دولت ۵۰ درصد از حق بیمه منازل مسکونی را متعهد شده و مابقی احتمالاً از طریق قبوض برق مشترکین خانگی از مالکان دریافت خواهد شد و در سال‌های بعد، سهم دولت در پرداخت حق بیمه به‌تدریج کاهش خواهد داشت.

تاجدار تاکید کرد:‌ این طرح آغاز خوبی برای تحت پوشش قرار دادن واحدهای مسکونی در برابر حوادث طبیعی خواهد بود‌. همان‌طور که می‌دانید ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در حوادث طبیعی است و با این بیمه‌نامه اجباری، کلیه واحدهای مسکونی در برابر حوادث طبیعی سیل، زلزله، صاعقه، سونامی، رانش زمین، آتش‌سوزی ناشی از حوادث طبیعی را پوشش خواهد داد.

وی افزود:‌ نکته اینجاست که با فراگیر شدن این بیمه‌نامه و نمایان شدن آثار مثبت آن، بسیار خوش‌بین هستیم که در سال‌های آینده مردم برای خرید بیمه‌نامه‌های تکمیلی هم اقدام کنند. ضمن اینکه سهم مردم در حق بیمه پرداختی آن‌قدر زیاد نیست که به مردم فشاری تحمیل کند. در سنوات قبل هرگاه اتفاق ناگواری همچون زلزله رخ‌داده، بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف به خاطر تحمل هزینه بازسازی منازل خود دچار مشکل شده‌اند و تحمیل این هزینه به دولت هم مشکلاتی در پی داشته است.

این فعال صنعت بیمه اضافه کرد:‌ ولی با بیمه‌نامه اجباری واحدهای مسکونی، دیگر نگرانی بابت هزینه بازسازی منازل مسکونی نخواهیم داشت و به‌تناسب تعهدی که صندوق بیمه همگانی پذیرفته، حق بیمه هم تعیین خواهد شد. با توجه به اینکه تعداد واحدهای تحت پوشش زیاد خواهد بود، با دریافت حق بیمه، صندوق بیمه همگانی در سال‌های آینده توان مناسبی در ایفای تعهدات خود خواهد داشت. ضمن اینکه فعلا واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه این صندوق قرار خواهند گرفت و در سال‌های آتی احتمالاً ساختمان‌های غیرمسکونی هم بیمه خواهند شد.

تاجدار در رابطه با تأثیر اجباری شدن بیمه حوادث واحدهای مسکونی بر سودآوری شرکت‌های بیمه گفت: هنوز مشخص نیست آیا شرکت‌های بیمه هم سهمی در این طرح خواهند داشت یا نه و به همین علت هم فعلا نمی‌توان در مورد آثار مالی این طرح بر سودآوری شرکت‌های بیمه اظهارنظر کرد. ولی به‌هرحال این طرح را یک گام مثبت در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه ارزیابی می‌کنیم که با همکاری دولت و مجلس و بیمه مرکزی کلید خورده و امیدواریم ظرف ۵ سال آینده این صندوق از پشتوانه مناسبی برخوردار شود که اگر خدایی ناکرده حادثه ناگواری در کشور رخ داد، هم‌وطنانمان دغدغه کمتری بابت خسارات مالی حوادث داشته باشند‌.          

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
من گاو و نادان ولی خدا وکیلی کل این متن را بخونید بعد بیاییم دورهم جمع بندی کنیم
نمیدونم این همه پورویی بیشرفی بی پدر مادر بودن در این ..................از کجا میاد
خدا وکیلی سقف بیمه چقدره 2.نوع تعهدات چگونه هست 3.کشوری که بدنه اقتصاد حکومتش با تورم داره اداره میشه این طرح چه بلایی میتونه سر مردم بیاره
خدا وکیلی اگه یک روز قدرت داشته باشم خوب میدونم با کیا چیکار کنم