بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

افزایش کارایی بورس با تفکیک بازار معاملاتی

افزایش کارایی بورس با تفکیک بازار معاملاتی
کارشناس بازارسرمایه گفت: تفکیک بازار معاملاتی با شفاف‌سازی معاملات بلوکی در صورتی که به درستی اجرا شود حتما به بازار کاراتر کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۲۳۴۹۱۷

افزایش کارایی بورس با تفکیک بازار معاملاتی

فاطمه اسکندری در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره تفکیک بازار معاملاتی اظهار کرد: کلیات این طرح بسیار خوب و امیدوارکننده برای بازار بوده و می‌تواند اثر مثبتی بر بورس داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی بازار، رفتار سهامداران عمده تأثیر بالایی در تصمیم‌گیری سهامداران خرد دارد درصورتی‌که خریدوفروش سهام توسط سهامداران عمده، دلیلی بر ارزندگی یا عدم ارزندگی آن سهم نیست.

وی گفت: عموماً معاملاتی که از سوی سهامداران عمده صورت می‌گیرد بر اساس سیاست‌های داخلی هر شرکت و متفاوت از یکدیگر است.

اسکندری بیان کرد: تفکیک بازار معاملاتی با شفاف‌سازی معاملات بلوکی می‌تواند به اصلاح رویه فوق کمک کند و درصورتی‌که به‌درستی اجرا شود این سازوکار حتماً به بازار کاراتر کمک خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه البته هنوز از جزئیات و قوانین این بازار اطلاعی نداریم، تصریح کرد: در شرایط حساس فعلی بازار هر اخباری واکنش دوچندان در بازار خواهد داشت.

وی تأکید کرد: متولیان این امر باید قبل از شروع طرح جنبه‌های مختلف آن را پیش‌بینی کنند تا با شکست مواجه نشده و بتواند به بازگشت اعتماد به بازار کمک کند.

گفتنی است؛ روز گذشته علی صحرایی مدیرعامل شرکت بورس تهران از طرح جداسازی بازار‌های معاملاتی در بورس تهران خبر داد و گفت: هدف این طرح جلوگیری از تأثیر رفتار معاملاتی سهامداران بزرگ بر سهامداران خرد است.

وی افزود: در این طرح حدنصاب تفکیک معاملات نهاد‌ها در دو بازار عادی و بلوکی به‌صورت ادواری بازبینی می‌شود و طی بازه‌های زمانی مشخص، اثربخشی این سازوکار ارتقاء خواهد یافت.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
گپ بزرگ پیش‌بینی نرخ ارز، چالش اصلی بورس
مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آگاه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

گپ بزرگ پیش‌بینی نرخ ارز، چالش اصلی بورس

کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

تفکیک بازار معاملاتی مانع سنگ‌اندازی حقوقی‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
به آقای صحرایی بفرمایید معاملات روزانه رو ممنوع کنه، خیلی موثره !