بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران:

هفته آینده از تالار حراج باز رونمایی می‌شود

هفته آینده از تالار حراج باز رونمایی می‌شود
مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران گفت: از روز شنبه هفته آینده از تالار حراج باز بورس کالای ایران رونمایی می‌شود که این دست معاملات در بازار‌های دنیا نیز مرسوم است.
کد خبر : ۲۳۴۹۳۴

تالار حراج باز بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، عباس یعقوبی، مدیر عملیات بازار بورس کالا اظهار کرد: با فراهم شدن زیرساخت‌های موجود، از روز شنبه هفته آینده از تالار حراج باز بورس کالای ایران رونمایی می‌شود که این دست معاملات در بازار‌های دنیا نیز مرسوم است.

وی افزود: در بخشی از معاملات کالا‌ها با توجه به ماهیت آن‌ها خریداران نیاز به زمان بیشتری جهت تصمیم گیری و خرید در زمان رقابت دارند. در ابتدا این تالار برای معاملات یکجا در نظر گرفته شده که در ادامه سایر کالا‌ها و محصولات نیز به این تالار اضافه خواهد شد.

مدیر عملیات بازار بورس کالا درخصوص نحوه انجام معاملات در تالار حراج باز ادامه داد: زمان‌های سبز (پیش گشایش)، زرد (مظنه یابی) و آبی (زمان‌های توقف) در تالار حراج باز مانند سایر تالار‌ها انجام می‌شود، اما زمان قرمز (رقابت) این تالار متفاوت از سایر تالاهارست.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در زمان قرمز تالار حراج باز که یک دقیقه خواهد بود، اگر سفارش خریدی با قیمت بالاتر از سفارش‌های موجود ثبت شود، مجدد زمان قرمز یک دقیقه تمدید می‌شود و این فرآیند ادامه پیدا می‌کند تا زمانی که سفارش قیمت بالاتری در یک دقیقه پایانی ثبت نشود و به این ترتیب بالاترین قیمت باقیمانده در سیستم به عنوان خریدار شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان یک دقیقه در تالار حراج باز برحسب نظر ناظر تالار قابل تغییر بوده، توضیح داد: براساس هماهنگی ها، تالار حراج باز از ساعت ۱۴:۳۰ شنبه آینده با عرضه سنگ آهن راه اندازی می‌شود.

مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران گفت: امکان حضور کارگزار نماینده خریدار و فروشنده در تالار حراج باز با هماهنگی قبلی فراهم خواهد بود تا امکان مذاکره در حین معامله برای آن‌ها وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر