بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
بازدهی ماهیانه صندوق‌های درآمد ثابت به ۱.۲ درصد محدود شد؛

جذب بیش از ۴ "همت" منابع مالی جدید

جذب بیش از ۴
در هفته گذشته شاهد جذب بیش از ۴ هزار و ۸۸ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بوده‌ایم. این رقم نسبت به هفته پایانی دی‌ماه کاهش بیش از ۹۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۳۵۰۴۷

بورس نیوز و سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است. 

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه سال جاری به ۲۹۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در هفته گذشته شاهد جذب بیش از ۴ هزار و ۸۸ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت بوده‌ایم. این رقم نسبت به هفته پایانی دی‌ماه کاهش بیش از ۹۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه‌شده، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است:

بازدهی ماهیانه صندوق‌های درآمد ثابت به ۱.۲ درصد محدود شدبورس نیوز + گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۷ بهمن ۱۳۹۹)بورس نیوز + گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت (هفته منتهی به ۷ بهمن ۱۳۹۹)

پر ارزش‌ترین صندوق‌ها را بشناسید

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۷ بهمن‌ماه سال جاری به ارزش ۲۹۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

پرارزش‌ترین صندوق‌های درآمد ثابت ۳ صندوق گنجینه زرین‌شهر، لوتوس پارسیان و درآمد ثابت کاردان به ترتیب با ۳۲.۵۰۰% ۲۵.۱۲۸ و ۱۶.۲۶۰ میلیارد تومان هستند.

کم‌ارزش‌ترین صندوق‌ها نیز ۳ صندوق توسعه سرمایه نیکی، نوین نگر آسیا و زمرد نوویرا ذوب‌آهن به ترتیب با ۲۸، ۴۱ و ۶۷ میلیارد تومان هستند. متوسط ارزش صندوق‌های درآمد ثابت در ۷۵ صندوق موردبررسی معادل ۳.۸۸۱ میلیارد تومان است.

ضعیف‌ترین‌های ماهیانه‌ای که انتظاری بالاتر از آنها بود

متوسط بازدهی ماهیانه صندوق‌های با درآمد ثابت در یک ماه منتهی به ۷ بهمن‌ماه معادل ۱.۲ درصد است.

در این ماه ۹ صندوق بازدهی منفی محقق کرده‌اند که بهترین عملکرد ماهیانه را ۳ صندوق تصمیم، صبای هدف و ثابت نامی به ترتیب با ۲.۱، ۲.۱ و ۲ درصد داشته‌اند.

ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را نیز صندوق‌های گنجینه ارمغان الماس، سرمایه نوآفرین و یکم کارگزاری بانک کشاورزی به ترتیب با ۲.۶، ۱.۹ و ۱.۸ درصد بازدهی منفی داشته‌اند.

مشترک صبای هدف چشم‌ها را به خود خیره کرد

متوسط بازدهی سه‌ماهه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۴.۷ درصد رسیده است. این رقم کمترین حد بازدهی سه‌ماهه طی سال ۹۹ محسوب می‌شود.

بهترین عملکرد فصلی را صندوق مشترک صبای هدف با ۸.۲ درصد بازدهی مثبت از آن خودکرده و ضعیف‌ترین عملکرد فصلی را نیز صندوق گنجینه الماس پایدار با ۰.۶ درصد بازدهی منفی داشته است.

وقتی ساز سالیانه برای این صندوق‌ها کوک نبود

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۳۰.۳ درصد رسیده که بهترین عملکرد یک سال گذشته را ۳ صندوق گنجینه الماس بیمه دی، صندوق گنجینه الماس پایدار و پاداش سرمایه بهگزین به ترتیب با ۶۶.۵، ۵۴.۳ و ۵۳.۳ درصد بازدهی داشته‌اند و ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به ۳ صندوق امین ملت، امین انصار، گنجینه زرین‌شهر به ترتیب با ۱۸.۷، ۱۸.۷ و ۱۸.۸ درصد بازدهی بوده است.

جذب منابع به کدام سقف رسید

در هفته گذشته همان‌گونه که در ابتدای گزارش نیز ذکر شد شاهد جذب بیش از ۴۰.۸۰۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری بودیم.

بیشترین جذب منابع مالی در ۳ صندوق بانک گردشگری، لوتوس پارسیان و درآمد ثابت کمند به ترتیب با ۹.۵۴۸، ۸.۶۲۴ و ۷.۸۹۲ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بیشترین خروج منابع مالی در صندوق‌های با درآمد ثابت در ۳ صندوق ثابت حامی، گنجینه زرین‌شهر و بانک ایران‌زمین به ترتیب با ۵.۸۵۳، ۱.۳۶۵ و ۱.۱۲۱ میلیارد ریال صورت گرفته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندوق‌های بادرآمد ثابت ۲۹۷
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت؛

صندوق‌های بادرآمد ثابت ۲۹۷ "همت" را رد کرد

"کارگزاری بانک توسعه صادرات" عملکرد خود را نشان داد؛

بازدهی ۳۳.۷درصدی سالانه صندوق "توسعه فراز اعتماد"

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

بازدهی سالیانه صندوق‌ها به ۳۰.۷ درصد رسید

ارسال نظر