بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

هوش‌سرمایه به‌دنبال جریان "نقدینگی" است تا "EPS‌"

هوش‌سرمایه به‌دنبال جریان
کارشناس بازار سرمایه گفت: EPS‌ها نقش زیادی در بازار ندارند بلکه جریان نقدینگی و موضوعات سیاسی بیشتر اثرگذار هستند.
کد خبر : ۲۳۵۱۸۷

تاثیر بازگشت EPS‌ها بر بازار

ناصر کشاورز در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره بازگشت EPS اظهار کرد: شفاف سازی EPS‌ها در گزارش‌های ماهانه‌ای که منتشر می‌شود به نوعی وجود داشت، اما در بازار ما موضوع حجم نقدینگی بر قیمت سهم اثر می‌گذارد اتفاقات داخل شرکت زیاد اثرگذار نیست.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر عملکرد شرکت‌ها بر روی کدال مشخص بوده و EPS‌ها نقش زیادی در بازار ندارند بلکه جریان نقدینگی و موضوعات سیاسی بیشتر اثرگذار هستند.

وی گفت: قیمت سهام بر اساس ارزش دارایی‌ها و تجدید ارزیابی‌ها و ارزش جایگزینی شرکت بوده اما؛ در عملکرد، شرکت‌هایی داریم که دارایی‌ها متورم شدند، قیمت‌ها افزایش یافتند ولی سود شرکت پایین مانده است.

کشاورز بیان کرد: فردی که به دنبال خرید باشد به روند نقدینگی توجه می‌کند، EPS‌ها می‌توانند عاملی باشند برای افزایش قیمت، اما اصل تغییر قیمت به ورود و خروج نقدینگی مرتبط است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر برای سهمی EPS مثبت ارائه شود، اما خریداران گزینه بهتری پیدا کنند، سهم را عرضه می‌کنند و اصلا به EPS توجهی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ از EPS‌ها و P/E‌های خوبی برخوردار هستند، اما همانند مدت اخیر فروشنده در این سهام زیاد می‌شود و خریداری نخواهد بود و نشان می‌دهد سهامداران به این موضوعات کمتر توجه می‌کنند.

کشاورز تاکید کرد: EPS‌ها شفاف سازی را بیشتر می‌کنند و برای سهامداران مشخص است که چه سهمی را با چه سودی می‌خرند و به نوعی بهانه‌ای دیگر باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید:

رشد بازار ارتباطی به موضوعات بنیادی ندارد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بازارشیشه‌ای غیر
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازارشیشه‌ای غیر"شفاف" عامل نوسان "بورس"

درمان بهبودی اندک
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

درمان بهبودی اندک "بورس" رنجور ارائه شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناکارشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
این جناب کارشناس شیپور رو از سرگشادش میزنه ! وآیا خودش تابحال با جریان های پولی غیرشفاف و مافیایی برای پروزه سازی سهم شرکتای زیانده و ورشکسته همراه شده که حالا به دیگران توصیه میکنه و..... ؟ دارایی شرکتای زیانده و ورشکسته هیچ ارزشی جز در زمان انحلال شرکتها واسه خریدارسهام نداره ! توصیه های اینچنینی خیلهارو بخاک سیاه نشونده مثال بزنم ؟!!!!
بهنام
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
استاد شما لطف می کنین رشد پالایش یکم در عرض ده روز از 5 تومن به 10 تومن رو تحلیل کنید؟ آیا تغییری در ای پی اس صورت گرفت؟؟ یا جریان نقدینگی و ورود گول از سمت دولت و حقوقی ها بود که سهم رو بالا برد؟
ناش ناش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
رونیست که سنگ پاسازی قزوینه. بازام چشم به پول مردم دوختن. پولی که ازبورس خارج کردیدبرگردانید
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
ای پی اس رو درست گزارش نمی کنند.خیلی مغرضانه و خوشبینانه فکر کنیم بسیار محتاطانه eps رو گزارش میکنند و این خودش بستری برای رانت و دستکاری در قیمت ها میشود.بعد که با گزارش ای پی اس مغرضانه قیمت بنیادی ها رو کشیدن جمع میکنن و بعدش تعدیل مثبت می دهند و اینطوری بستری برای رانت و دستکاری فراهم می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
ما دیگه به اون خدایی هم که شما میگید اعتقاد نداریم ،لعنت بر این دولت که حتی به پوله کارگری ما رحم نکرد ،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
دوست عزیر میخواستی نیای بورس دعوتنامه داشتی