بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازگشت به مدار صعودی در گرو ...

بازگشت به مدار صعودی در گرو ...
اعتماد از دست رفته به راحتی باز نمی‌گردد و بازگرداندن این اعتماد نیازمند حمایت قوی از این بازار خواهد بود.
کد خبر : ۲۳۵۱۹۵

مصاحبه اختصاصی علی دهدشتی نژاد با بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز واکنش شدید بازار سرمایه به اظهار نظرها در مورد نرخ ارز در شرایطی که خود بازار ارز اهمیت چندانی به این پیش بینی ها نداشته، این سوال را ایجاد می کند که فعالان بازار سرمایه، خیلی هوشمند و آینده نگر هستند یا ریزش های اخیر، فعالان این بازار را ترسانده است؟

علی دهدشتی نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری پارند در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: هر دو مورد می‌تواند صحیح باشد و قطعاً بازار سرمایه اتفاقات آینده را پیش‌خور می‌کند؛ بنابراین بخشی از منفی‌های این مدت ناشی از پیش‌بینی احتمال توافق سیاسی در سال ۱۴۰۰ و کاهش ارزش جایگزینی شرکت‌ها تحت تأثیر کاهش نرخ ارز بوده است.

این تحلیل‌گر بازارسرمایه ادامه داد: ضمن اینکه حضور سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای که ترس و طمع قوی‌تری نسبت به سایر سهامداران بازار دارند و واکنش بیشتری به خبرها نشان می‌دهند هم موجب تشدید واکنش‌های هیجانی و منفی بازار سرمایه به اخبار احتمال کاهش نرخ ارز شده است.

وی افزود: روند آتی بازار سرمایه بستگی به حمایت‌هایی دارد که از این بازار صورت خواهد گرفت؛ در نظر داشته باشید که اگر حمایت‌های دولت در ابتدای سال نبود، بازار سرمایه روند صعودی ملایم‌تری داشت و به‌جای آنکه یک‌بار شاخص کل تا محدوده ۲ میلیون واحدی رشد کند و بعد با یک ریزش سنگین در محدوده فعلی قرار بگیرد، امروز در همین محدوده بودیم، بی‌آنکه غیرحرفه‌ای‌ها را تشویق به سرمایه‌گذاری در بورس کنیم و این رفت‌وبرگشت عجیب شاخص کل، اعتماد به این بازار را خدشه‌دار کند.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: با توجه به حمایت‌های دولت در آن مقطع، معتقدم بازگشت به مدار صعودی نیازمند حمایت مجدد دولت از این بازار خواهد بود و اگر حمایت قوی صورت نگیرد، شاید بازار سرمایه افت بیشتری هم داشته باشد.(البته نه به محدوده ۷۰۰_۸۰۰ هزار واحدی)

وی در خاتمه تصریح کرد: اعتماد ازدست‌رفته به‌راحتی بازنمی‌گردد و بازگرداندن این اعتماد نیازمند حمایت قوی از این بازار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

گل کوچک بازار ارز در زمین بورس

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بخش دوم گفت‌وگو با علی دهدشتی‌نژاد؛

"بورس" طفلی که باید دستش را گرفت

نرخ بهره بانکی سد راه رونق تولید
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نرخ بهره بانکی سد راه رونق تولید

هوش‌سرمایه به‌دنبال جریان
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

هوش‌سرمایه به‌دنبال جریان "نقدینگی" است تا "EPS‌"

بانک‌ها در چند قدمی پرتگاه عدم تعادل
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بانک‌ها در چند قدمی پرتگاه عدم تعادل

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
تحلیل اتفاقات بازار سرمایه خیلی پیچیده نیست فقط سه کلمه :
گربه نره - روباه مکار - پینوکیو
ناشناس
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
ازاین بزرگتراش هنوز نمیدانند پرچم ایران چه رنگی است .ازاین جیره خواران دیگه چه انتظاری داری.خوشا بحال ما ایران افتاده دست چه کسانی.
امیر
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
همه باهم جلوی سازمان بورس روز ۴شنبه ۹صبح
استعفای دژپسند
وگل گرفتن در سازمان
ما سازمان را باخاک یکسان میکنیم انشاله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
فقط ....... نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
اوضاع مالی وسپهر خرابه ؟ این خبرحقیقت داره؟
قالی وگلیم باف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
حمایت؟ تازه جیب مارازدندبیان چیوحمایت کنن. انشاالله توهم خوب میشی بشرط اینکه قرصات راسروقت بخوری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
دروغ گوهای بی سواد دزدهای بی وجدان کسی نیست به داد مردم برسه تو این ملت من ندیدم کسی ملت خود را به رسوایی بکشد
مالباخته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
هرانچه باعث بدبختی سهام داران شده کارشناسی ناجوانمردانه همین کارنشناسان بوده که هر روز یک حرف می زنند خداوند به ما صبر دهد که گیر این افراد بیسواد افتاده ایم
نتشناس
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
تو رو خدا خجالت نمیکشید . سیل اومد همه چی رو . همه چی آتش گرفت . اگه میخوای تحلیل کنی فقط بگو به جد وآبادت لعنت که هر روز اومدی وگفتی بورس بورس بورس....
قالی وگلیم باف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
چقدرباحجب وحیاییدشما ماسهامداراخجالت زده شماییم آقاچراتعارف میکنی ریزشت700، 800گفتن نداره که ته موندی پول هاراهم بردارید ملت راخلاص کنیدازاین منجلاب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
بزرگترین سرمایه مردم واعتماد مردم به نظام وفراورده های نظام از جمله بورس است،اگر اعتماد مردم از دست برود ضرر هنگفتی زه بدنهٔ اقتصادی واجتماعی کشور خواهد خورد،آن از خودروهای ۲۰ و۳۰ ملیونی که شده ۲۰۰ ملیون،این از وضع بورس ،گرانیهای موجود در زندگی روز مرهٔ مردم هم که جای خود.
جاوید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
جناب همتی لطفاً خفه خون بگیرید .و هنوز به آب نرسیدی ................ پایین .هر زمان دلار آمد ۲۰ تومان بعداً نطق کن . بی .
ناشناس
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کاش ............و ...و ..........مثل بورس سکته می زدند
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
یکی همتی را بگیره!!! تنها رییس بانک مرکزیی ‌در دنیاکه با توییت و شانتاژ تبلیغاتی از مردم کشورش نوسان دو سه هزارتومانی میگیره .و این اندازه نوسان عمدی در نرخ ارز یعنی فاجعه برای اقتصاد و تولید و بورس و زندگی.نوسان ده تا ۲۰ درصد ارز؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
حتما نقشه جدیدی برای خالی کردن جیب ما دارن میکشن مدارصعودی درکار نخواهد بود فقط خوب نوسان میگیرید و سهامدار را به خاک سیاه مینشونید
بدبخت شده دربورس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
..........ها بازم شروع شده مدارصعودی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
از خوراک و پوشاک‌و تفریحمون زدیم با قناعت جمع کردیم وبا اعتماد سپردیم به بورس و الان ۸۰ درصد سرمایهامون بصورت دستوری پوچ شد.
خدایی چقد ظلم‌شد در حقمون
خان
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
مردم حقیقتن بی عرضگی از خودمون از بس ترسیدیم ک روز روشن و علنی جیبمون خالی میکنن بهمون دروغ میگن بعدم به ریشمون میخندن وقتی .،ما حتی اگ ..هم باید از حقمون دفاع میکردیم،فقط بلدیم فحش بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
..دولت .......
ناشناس
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
همه چی آرومه من چقد خوشبختم.... که تو امنیت کامل تو مملکت مثل.... کار میکنم و برای حفظ ارزش اندک پولم میسپارم بورس اینام تو امنیت کامل میدزدن و آقازاداهاشون عشق و حال میکنن.
تو ریزش بورسم مردمو و کد حقیقی رو مقصر میکنن. ای خدا اجدادم چ گناهی کردن که تلافیشو از سر من در آوردی. تو این مکان جغرافیای خلقم کردی تو دنیا این همه جا بود قوربونت برم خدا.
مسیح
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
فردا جلوی مجلس ساعت ۱۰
داود افشاری
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
لعنت ............... باعث و بانی دزدی از ملت بیچاره
صفا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
فقط میدونم کسی که سرمایه زندگیش رفته ممکنه هر کاری بکنه. کافیه یک آتیش کوچیک تو این انبار مهمات رخ بده. نکنید. نسازید. پس انداز و سرمایهای مردمو بهشون برگردونید
داود افشاری
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
لعنت. .. باعث و بانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
سلام
بورس ایران غمار خانه است توسط غارتگران می چرخد با هفتاد درصد ضرر نه ماندن فایده دارد و نه خارج شدن ماندیم با از دست دادن سی سال زحمت وتدریس واز دست دادن پاداش پایان خدمت چه خاکی به سر بریزیم بد مملکتی به دنیا آمدیم با بی پولی برای فرزندانم چه کنیم سیاست مسئولین هم آینده سیاهی را فراهم می کند
علی‌کرمانشاه
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
نباید تمام دارایی و منابعی که نیاز زندگی شما وخانواده در آینده نزدیک بود به بورس می‌آوردید وقناعت به مبلغ کمتری میکردید تا زمانیکه هم روش سرمایه گذاری را بهتر بیاموزی و هم طمع و عاز خودراکنترل میکردی وبا موجی که دولت ایجاد کرده بود وخیلی ازمردم شهروروستا چنان مجاب سودهای روزانه شده‌بودند که خانه و زندگی و املاک کشاورزی درجه یک را زیر قیمت فروختند و همه دارایی خود رابه بورس آوردند که البته خیلی ها هم سودهای نجومی بردند و با کنترل طمع خود قبل از اینکه حقوقی‌ها و خصولتی‌های وابسته به دولت سهام را درسقف قیمت بفروشندخارج شدند وبه سودهای خوبی رسیدندکه البته آن سود متعلق به سهامداران نااگاه و طماء بود که جا خوش در بورس کرده وحاضربه فروش وجابجایی نبودند اصلاح و ریزش و برگشت به گپ خود ذات بازار بورس است این ریزش و اصلاح نه اولین بار بوده و نه آخرین بار است اگر میخواهید دربورس بمانید واز سودهای خوب در میان وبلندمدت لذت ببرید باید حداقل ها را آموزش ببینیدولااقل آداب سهامداری و ورود و خرج در مقاومتهاوحمایت‌ها را بیاموزیدومطالعه و بررسی گزارش فصلی سهام را پیگیری کنیدوبا شرکت در آموزشها بیاموزیدکه از باتجربه‌های بی‌غرض مشاوره بگیرید که لااقل با هیچ سهامی ازدواج نکنید چون سهام شرکتها بسته به عملکرد آنها در سودسازی و افزایش تولید وصادرات و نوآوری‌ها درپروژه‌های جدید ارزش‌گذاری میشود وهیچ سهامی تا ابد رشد و‌ریزش ندارد پس یادبگیرید که حرکتهای هیجانی وعجولانه نکنید وباصبوری و سهامداری فعلا با سهام خود بمانید که قطعا سهام به گپ خود برمیگردد وشما نبایدبا زیان ۸۰٪در کف قیمت سهام خودرا تقدیم حقوقی‌ها کنید سعی کنیدسبد سهام خودرا اصلاح کنید وسهام‌های بنیاددار وسودساز وصادرات محور که حجم هنگفت سود انباشته دارندرا جایگزین سهام ضعیف و زیانده کنیدوبا یقین به انتخاب خود درمیان‌وبلندمدت سهامداری کنید قطعازیان‌های شما برمیگرددوسودهای میلیاردی را تجربه میکنیدگزارش گذشته حداقل ۵ساله سهام شرکتها را مطالعه کنید وببینید که قیمت سهام آنها طی این مدت بارها رشد کرده وبا افزایش سرمایه ازمحل سود انباشته هرساله تعداد سهام سهامداران اضافه شده و با جذاب شدن قیمت سهام آنها شاهد سودهای نجومی که هیچ بازار موازی با بورس نتوانسته با بورس رقابت کنندباورکنید مبلغ ۵۰میلیون طی فواصل ۵ساله در سهام‌ شپنآ وشتران و پتروشیمی کرمانشا و اراک و زاگرس به بیش از ۱۲میلیارد هرکدام افزایش یافته و بعضی از این نمادها بعداز ریزش دربازده زمانی حدودا ۲ساله الان حدودا بالای ۴میلیارد رسیده و تعداد سهام شپنا به بیش از ۲/۵میلیون سهام شده که این شرکت طی۲سال گذشته حد دا ۵بار افزایش سرمایه ازمحل سودانباشته‌بصورت جایزه داشته‌ولی صاحب سهام همانطور با آن مانده و بیش از ۸میلیارد تومان ریزش کرده ولی خارج نشده چون با شپنا ازدواج کرده وبقول خودش برگشت میشود و سقف کانال ۵را که بالای ۳۰ت است را میزند فقط زمان میخواهد باید سهام را به وقت خرید و درمیان وبلندمدت سهامداری کرد آنوقت سودهای نجومی را خواهید دید سهام عدالت با اینکه دولت آن را تیول خودکرده بودوباگذشت زمان تعهد دولت هنوزکامل آزادنکرده با مبلغ ناچیز هرنفر ۵۰۰هزارتومان طی ۵سال اقساط آن را باسود خود داد و هرکدام از سهام‌داران عدالت را تا ۵۰میلیون افزایش داد که با وجود دست‌های ناپاک این حداقل بازدهی برای این مبلغ ناچیز بود شما اگر فقط چندمیلیون سهام شرکتهای صنعتی و تولیدی و صادرات محور بخرید وبرای آینده فرزندانتان نگه دارید قطعا همین مقدار تبدیل به سرمایه هنگفتی میشود که حتز تمام نیازهای کدگی خانواده را پوشش میدهد و فرزندانتان در آینده سرمایه هنگفت چند میلیاردی دارد که‌تمام آینده اورا میسازد و هیچ دغدقه‌ای ونگران برای او باقی نمی‌ماند زمان مثل باد میرود سعی کنید در بلندمدت برای خانواده تان در بورس سرمایه گذاری کنیدوبه مرور سهام شرکتهای بزرگ سودساز را خریداری وسود نقدی آنها راتبدیل به سهام کنید و آینده فرزندان خود را بسازید بطوری که تمام خانواده غافلگیر میشوندبا سودهای میلیاردی بگونه‌ای که سرنوشت کل خانواده تغییرمیکند و تا پند نسل فرزندانتان هم تامین میشود با چشم‌انداز ۱۰ساله ورود کنیدودر ۵پروسه ۲ساله گزارش فصلی را بررسی کنیدقطعا در اولین پروسه ۲ساله اهداف شما تامین میشود وبعدمیتوانید تصمیم بگیرید ادامه دهید ویا تعویض سهام کنید ویا باسهام خود به پروسه ۲سال دوم بروید فقط با سرمایه اندک چند میلیونی امتحان کنید که قطعا در میان مدت سهام بیشتری اضافه میکنید‌.بورس سرمایه‌گذاری برای آینده است وکمتر کسی میتواند کوتاه‌مدت وبا نوسانگیری از بورس سود بگیرد.سهامداری درکوتاه مدت فقط جیب کارگزاری‌ها وحقوقی‌ها و مالیات دولت را پر میکندوهیچ عایدی برای سهامدار ندارد.پس اگر کوتاه مدت برای بردن سود نجومی به بورس آمده‌اید سخت در اشتباه واغفال کارشناس های حراف و عوامفریب شده‌اید وهمه چیز خود را از دست مزدهید بهتر که به بازارهای موازی دلار و سکه و مسکن و خودرو برگردیدودلالی گذشته خود را ادامه دهید بورس محل مناسبی برای دلالان طماء و زیاده خواه نیست بورس محل سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید و صادرات برای آینده است فقط صبوری و سهامداری در بلندو میان مدت است که پاداش سهامدار را تامین و پرداخت میکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
متاسفم برای مسئولین کشور بی وجدانها.......
Zare
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
توی این مملکت فقط دروغ از هر چشمه که مردم اب میخورن اینا خاک میریزن اونجا شیر فلکه میزان تا مردم برن از اونجا بعد خودشون اونجا رو نابود میکنن بورس یکی ازین چشمها بود که مردم اب میخوردن وووووو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
این شخص هروقت حرف زد دلار بالا رفت امروز خود ایشان ذینفع است رانت اطلاعاتی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
این شخص هروقت حرف زد دلار بالا رفت امروز خود ایشان ذینفع است رانت اطلاعاتی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
این شخص هروقت حرف زد دلار بالا رفت امروز خود ایشان ذینفع است رانت اطلاعاتی است
کارشناس اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
من هم دقیقا با این کارشناس موافقم بازار بدجوری داره پیش خورمیشه مردم فکرمیکنن اگه یه زمانی توافقی صورت بگیره قیمتها از اینی کع هست پاین ترمیاد ولی هیچ وقت اینجور اتفاقی رخ نخواهد داد بازار بدجور پیش خور ازمدل منفی شده پیش خور لزمدل منفی به این معناست که ارزش سهم ها خیلی بالاتر از قیمتهای فعلی هست .اگه خاطرتون باشه دلار از ۱۷ هزارشد ۱۱. هزار پخیلی ها ترجیح دادن دلارهاشون رو نگهدارن همون افراد دلار هارو باقیمت ۳۲ هزارفروختن ؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
باز چند روز دیگه ملت همیشه در صحنه همه چی یادشون میره
ماچه قدر خوشبختیم
ناشناس
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
اون ملت قبل شما ومن از بازار سودشونو بردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
تنها راهش اینه که سازمان بورسو به اتیش بکشن واگرنه اینا ظالمن و رحم ندارن
پرسپولیس
United States of America
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
آقای کارشناس شما تازه وارد ها را با طمع بالای یاد کردید، نه آقا همشون تو زیان های هنگفت هستند.
اولین بار به این دولت عتماد کردم
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
لعنت بر این دولت لعنت بر شما پول مردمو بالا کشيديد
.
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
گیر ادمهای بیسواد نه ‌! گیر آدم های از خدا بی خبر و خودخواه وحرام خور
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
دقیقا من هم اولین بار به پدر سوخته ها اعتماد کردم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
فقط دارند سرمایه های مردم و اعتماد آنها را غارت میکنند..
کسی هم جوابگو نیست و بعضی از ناکارشناشان هم نمک به زخم میپاشند.
مطمعنم اقتصاد ورشکسته دولت ضربه سختی از مردم خواهد خورد.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
تحلیل نمیخواد و بازار هم پیچیده نیست ، یک جمله ،دولت داره از مردم میدزده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
جناب آقای کارنشناس خودت می گویی اگه دولت حمایت نمی کرد الان تو همین محدوده بودیم پس چه جور ریزش ۷۰۰ پیش بینی می کنی اگه دولت و کارشناسا ...........بگیرن بورس راه خودشو بلده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
.........به دولت تدبیر و امید ............، حسن .............است می خواهد با خون شهدا بازی کند که کرده، چی می خواهی از این کشور چه می خواهی حسن ....
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
شماروبخدا یه بار دیگه امکان ویرایش از مستقیم به غیر مستقیم سهام عدالت دراختیار مردم برارید مردم توان مدیریت سهام روندارن ومیخوان بسپرن به شرکت های استانی خواهش میکنم فک کنم این نیمی از مردم میخوان روش غیرمستقیم برن به دلیل اگاهی نرسوندن دقیق دچار مشکل شیوه مدیریت شدن خواهش میکنم یه بار دیگه امکان ویرایش سهام عدالت روبزاریدهشت ماهه مردم منتظر خبرن خواهش میکنیم پیگیری کنید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
شماروبخدا یه بار دیگه امکان ویرایش از مستقیم به غیر مستقیم سهام عدالت دراختیار مردم برارید مردم توان مدیریت سهام روندارن ومیخوان بسپرن به شرکت های استانی خواهش میکنم فک کنم این نیمی از مردم میخوان روش غیرمستقیم برن به دلیل اگاهی نرسوندن دقیق دچار مشکل شیوه مدیریت شدن خواهش میکنم یه بار دیگه امکان ویرایش سهام عدالت روبزاریدهشت ماهه مردم منتظر خبرن خواهش میکنیم پیگیری کنید
آقای بدشانسپنج
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
پنج ماهه که تو پالایش سرمایه ۱۰ سال زن وبچم گذاشتم اون روزها به بچه ۵ ساله ام قول دادم گفتگ اگه سود کردیم برات ماهی میخرم که بخوری..۵ ماهه که مزگه بابا چرا ماهی نمیخری میگم بابا پول ماهیتو آقای فریدون وآقای جهانگیریها خوردند یه نوشابه هم سرش.خدالعنت کنه جیب یتیم برو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
بورس ایران دست ۴ الی ۵ نفره .اینو ۱۰ سال پیش بهم گفتن.باور نکردم تا به این روز.چه اشتباه بزرگی اعتماد به این بازار وحرف دولت مردان که حمایت کنیم از این بازار
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
من. ننگ بر دزدان نوسان گیر حقوقی که برای دولت ع. علنی پول مردم ضعیف را میدزدن. سعید
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
من. ننگ بر دزدان نوسان گیر حقوقی که برای دولت ع. علنی پول مردم ضعیف را میدزدن. سعید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
فقط تنها حرفی که می شود گفت . لعنت بر پدر آن بی شرفی که ما رابه بورس دعوت کرد وبا وعده سود وامنیت ما رافریب داد وسرمایه وآرامش ما را نابود کرد تف به روی نحس ونجسش
۲۲ میلیون کد بورسی به نیت ۲۲ بهمن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
من نمیدونم اون موقع که پول لازم بودند حضرت آقا اومدند گفتند مردم در زیر ساختها ی مملکت سرمایه گذاری کنند ودولت هم از سرمایه های مردم ومملکت حمایت میکنه
درتایید حف حضررررت آقا آقایان پاک سرشت و دست پاک لاریجانی و روحانی کلید دار ............... هم سخن حضرت آقا را تایید کردند
حالا که پول مردم را مثل یه کاسه ماست سر کشیدند وتهش را هم لیسیدند.....................
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
مردم به درخواست‌های مکرر ریس جمهور وارد بورس شدن حالا اگر ذره ای وجدان برای آقای روحانی مانده است سرمایه و ضرر مردم را جبران نماید
خان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
مردممممم اینا از بی عرضگی ماها سواستفاده میکنن وقتی تو روز روشن جیبمون میزنن وقتی طرف تو رسانه مردم به بورس تشویق میکنه بعد پولارو میبره چرا هیشکی یقش نگرف چون همه دستشکن تو یه کاسه اس بی عرضه ایم بخداااا ک از زندگیمون دفاع نمیکنیم
الف
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
همه بدبختی ها زیر سر این دولت دزد وار خدا بی خبر است که با جلب نظر مردم. تمام سرمایه های این مردم نگون بخت را کف رفت و ۱۸۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه اش را تامین کرد و حالا وعده سر خرمن میده وامروز وفردا می‌کنه تا دوران نحص ریاست جمهوری تموم بشه.وبدبخت دولت بعدی که این گوه کاری‌ها را بخاد درست کنه
آقای بدشانس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
خایا تا انقلاب مهدی این ................ را نابود کن.آقای بایدن اینا فقط از آمریکا میترسند بیا کمکمون.جان مادرت
..
شیر علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
خداوند،این ............... کنه که همه سرمایمانو نابود کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳
لعنت به ما که به ,............... اعتماد ک دیم
Khtttttt
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲
دارم سکته میکنم، جون عزیزانتون سرمایه هامونو برگردونید. ب زن وبچه هامون رحم کنید. رهبری چراساکته..... راستی یادم نبود ایشون به این مسائل ورود نمیکنه!!!
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۵
اینا میخوان مردم بریزن بیرون این نظامو از بین ببرن نکنید این کارو خائنها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۵
پالایش یکم به مبلغ ۱۰هزار تومان فروختین ،چند ماه هم نگه داشتین،وهرروز هم میارید پایین،پول مردم با همان مبلغ بر گردونید از سودش رابرای هزینه دوا ودرمان عزیزانتون کنید ما نخواستیم،این دولت با خیانت وبی عدالتی نام خود را در تاریخ جاویدان کرد،مگر آدم به هموطنش خیانت میکنه،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۲
بر پدرومادر کسی که مردمو در اولویت قرار نمیده .............
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۴
دولت تدبیروامید همه راناامیدکرد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۹
زر نزن کجا دولت حمایت کرد اول سال یه مشت بدبخت سرمایشون او ردن شاخص رفت بالا بعدشم دولت کشید سرمایشون بالا حالا به این میگی حمایت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
مسولین بورس اجنبی هستند خوب دامنه نوسان را _۱تا +۳ کنید تا حقوقی های دزد نتوانم نوسان بگیرند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
لعنت بر باعث و بانی اونیکه مردم تشویق کرد ب بورس . کی بود می گفت . آهای مردم . دلار .خودرو .اینا جای سرمایه گذاری نیست . بورس فقط بورس جای سرمایه گذاری هست . خب لعنت بهت حسن کلید ساز دزدان چی شد . هشتاد درصد تو ضرر هستیم الان همین بود وعده هات. کمبود بودجه دولت با پول ی مشت بازنشسته ی مشت بدبختی ک چهل سال زحمت کشیدند پر کردی اون بنده خدایی ک شاید کل سرمایش صد تومن دویست تومن هم نبود آورد تو بورس ؟ الان چقدر از اون پول واسش باقی مونده . بیست الی 30 سال زحمت ی کارگر یا هر انسان آیا خوردن داره .الان اونیک صد تومن تو بورس گذاشته پولش چقدر شد مگ غیر از این هست ک 30 ملیون شده . اینو میتونید بفهمید بعد 30 سال سختی و مشقت صد ملیون جمع کنی بعد ب ی مشت خیانت کار اعتماد کنی سرمایت بیاری تو بورس به چندماه نخورده ببینی صد تومن شده 30 تومن ای تفففف تفففففف لعنت ب دولت و مجلس و این زندگی لعنتی لعنت ب این زندگی مرگ و خودکشی بهتر از زندگی تو ایران هست ب خاطره ی........ لعنت بهتون
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
لعنت خدا برشما به والله زندگیم رفت چرا نمیفهمید
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
لعنت خدا برشما به والله زندگیم رفت چرا نمیفهمید
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
لعنت خدا برشما به والله زندگیم رفت چرا نمیفهمید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
هرروز به امید فردا جیب مردم بدبخت که همه سرمایشونو آوردن توبورس میزنن یکی برای تهیه جهیزیه. یکی برای هزینه ازدواج پسرو خرید خونه همه دارایممون رفت وچند خانواده دیگه ام که سرمایشونو به امید حل شدن گوشه ای از مشکلات به من سپردن نابود شدرفت خدا خونشونو نابود کنه این همه جنگیدیم که ظلم نباشه و از خودی خوریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
من دو تا خونه داشتم فروختم ریختم تو بورس با دعوت ........ کل سرمایه ام شده هفتاد تومن خوبیش اینجاست بخاطر تراکنش‌های دریافت وپرداختهای پول خونه هائیکه فروختم یاران و هم قطع کردم الان علی مونده وحوضش یعنی تا پای زندگیم شده اگه دولت پولامونو بر نگرد نه وای می ایستم هر جا که لازم باشه
زلفعلی
Singapore
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
بورس قمارخانه است ومن هم قمارباز. بالاخره برنده میشم.
زلفعلی
Singapore
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
بورس قمارخانه است ومن هم قمارباز. بالاخره برنده میشم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
بترسید از اتش زیر خاکستر
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
جلوی سازمان بورس آتیش میزنم خودمو....بخاطر اینکه پولم رو تو بورس خوردن...با قول زدن و صحبتهای رسانه بابت حمایت...یادتون باشه...پیراهن سفید..
arash
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالبی در مورد بهبود روند بورس

دولت و سازمان بورس اشتباه کردند که با اعتماد مردم به بورس، بازی کردن و ریزش شدیدی بر بازار حاکم نمودند،
این بهترین فرصت برای رشد و تعالی اقتصاد و تولید داخلی بود،البته هنوز دیر نشده و می‌توان این اعتماد از دست رفته را دوباره جبران کرد،
کسانی که در بورس سرمایه گذاری می کنند دوست دارند سهامشان در یک بازه قیمتی معقول نوسان کند نه اینکه دچار ریزش شدید شود و سرمایه آنها به یک چهارم تبدیل شود،
با وجود نقدینگی زیاد در کشور و رشد بیش از ۷ برابر از ابتدای دولت روحانی تا الان، منحنی رشد قیمت دلار از هزار تومان به بیست هزار تومن یعنی بیست برابر شدن طی ۱۰ سال گذشته، شاخص دو میلیون واحد برای بورس ایران حباب نبود شاخص بورس در دامنه یک میلیون و ششصد تا دو میلیون واحد اگه نوسان میکرد معقول و منطقی بود و مردم هم راضی بودند و با این نوسان در این حد مشکل نداشتند اعتماد مردم زمانی خدشه دار شد که شاخص از یک میلیون و ششصد به پایین افت کرد،
با وجود نقدینگی زیاد و رشد روز افزون آن در جامعه به واسطه عدم سرمایه گذاری درست در ایران و نیز ذخیره پس انداز مردم و سودهای کلان بانکی، میانگین پی به ای بازار حتی اگر هم ۳۰ باشد معقول و منطقی است، در این جا حرف از مقدار سود تولید شده نیست بلکه بحث ارزش جایگزینی و ارزش ذاتی هر شرکت یا نماد آن می باشد
اگر دولت و بانک مرکزی بتوانند سود های بانکی را به زیر ۱۰ درصد بیاورند p/e=30 برای بازار بسیار خوب و جذاب می باشد اینجا دیگه بحث نوسان سهم است که مردم می‌توانند از آن کسب سود کنند کما اینکه وقتی ارزش یک سهم در قیمت بالایی حفظ شود به مرور زمان چنین شرکتهایی دیگر نیازمند به تسهیلات با بهره زیاد نیستند که قطعاً در آینده پی به ای شرکت ها نیز کمتر خواهد شد،
راه کار برون رفت از این وضعیت چیست
1- کاهش سود بانکی به حداکثر ۱۰ درصد

2- پرو بال دادن به نماد های بزرگ به گونه‌ای که قیمت سهام آنها در یک پی حدود ۳۰ یعنی بین ۲۰ تا ۴۰ نوسان کند و حفظ شود،
3-اکنون بازار ایران یک بازار گله‌ای شده پس دولت باید چند تا از نماد های بزرگ را با پی به حدودی ۳۰ کنترل کند در این صورت کل بازار برای مردم و سهامداران خرد جذاب می شود.
4- موظف کردن شرکت ها و هیئت مدیره آنها و نیز حقوقی های مرتبط به کنترل و حفظ ارزش سهامشان در باز تعیین شده تاسهامداران این شرکت ها احساس آرامش و امنیت سرمایه داشته باشند. و اینکه شرکتها را بیمه کنند که به نظرم اکثر شرکتها بیمه دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
آقای مدیر اسم رمز حمله را به حقوقی ها داد تا حقوقیها ۳۰درصد دیگر سهامداران خرد را چپاول کنند.مدیر اگر باهوش بود و یا نیت خیر داشت ایمپکت مارکت را افشا نمیکرد بلکه همون صبح اجرا میکرد.از همون فردای اعلام ایمپکت مارکت شاخص منفی و سی درصد ضرر دیگر از اصل سرمایه به سهامداران خرد تحمیل شد.لطفا جلوی دزدی حقوقیها را فوری و از همین فردا چهارشنبه با اجرای طرح مذکو ر لعنتی بگیرید و این آقای مدیر عامل هم حتما و باید برای افشا رمز بازار جوابگو باشد.‌
داود افشاری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
لعنت................... باعث و بانی دزدان .از اموال ملت بیچاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
رهبر عزیز دستور بده سرمایه مردم رو در بورس ندزدن اینها دارن با سرمایه نظام که اعتماد است بازی می کنند. همه ما چشم امیدمان تویی.
ناشناس
Netherlands
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
این طرح استیضاح دژپسند به کجا رسید؟نامردها منی که تا بحال کسی از من کلاهبرداری نکرده بود مثل موش توی تله انداختند
سلام دوستان حسن کلیدی باکابینه اش برای ...خدمت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵