بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد معاملاتی سهامداران متخلف بسته می شود
مدیر امور اعضاء بورس گفت: کد‌های سهامدارانی که مستقیم و از طریق درگاه‌های آنلاین اقدام به معامله می‌کنند، حدود ۱۰ روز کاری و نیز برای معامله‌گران فعال در کارگزاری‌ها حداقل ۵ روز بسته می‌شود؛ البته با توجه به نوع تخلف این تعداد روز‌ها ممکن است بیشتر هم بشود.
کد خبر : ۲۳۵۲۱۴

بازار سرمایه + بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علی بهشتی روی، مدیر امور اعضاء بورس در خصوص بسته شدن کد‌ها و اعمال محدودیت برای کد‌های سهامداری و معامله‌گرانی که در بورس اقدام به سفارش‌چینی و انجام دستور‌های نامتعارف می‌کنند، اظهار کرد: بیشترین موارد تخلف از جانب معامله‌گران آنلاین و شرکت‌های کارگزاری مربوط به اردر‌های زیر ۵۰۰ هزار تومان بوده، در حالیکه از قبل غیرقانونی بودن این موضع توسط مقام ناظر اعلام شده بود.

وی افزود: با انجام این تخلف، کد‌های سهامدارانی که مستقیم و از طریق درگاه‌های آنلاین اقدام به معامله می‌کنند، حدود ۱۰ روز کاری و نیز برای معامله‌گران فعال در کارگزاری‌ها حداقل ۵ روز بسته می‌شود؛ البته با توجه به نوع تخلف این تعداد روز‌ها ممکن است بیشتر هم بشود.

مدیر امور اعضا بورس با اشاره به تخلفات موجود در این حوزه ادامه داد: برخی معامله‌گران، سفارش‌هایی را انجام می‌دهند و در زمان‌هایی مشخص به حذف آن‌ها می‌پردازند. این مورد نیز از تخلفاتی محسوب می‌شود که به موجب آن دسترسی معامله گران توسط نهاد ناظر محدود می‌شود. اردر‌های نامتعارف و نیز رِنج کشیدن از دیگر تخلفات در این حوزه بوده که مانند موارد بالا به بسته شدن دسترسی معاملاتی فرد مذکور می‌انجامد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: نخستین نکته به سرمایه‌گذاران و تصمیماتی که در بازارسرمایه می گیرند بستگی دارد. در نظر داشته باشید به طور قطع داشتن نگاه بلندمدت (حداقل یک سال به بالا) و نیز تشکیل سبد متنوعی از صنایع مختلف به کسب سود در این بازار کمک شایانی می‌کند. همچنین، افزایش آگاهی و دانش در خصوص بازارسرمایه و حضور در دوره‌های آموزشی از منابع موثق از دیگر موارد لازم برای حضور مستقیم در بازارسرمایه است.

بهشتی روی با توصیه به سهامداران گفت: اگر فرصت لازم برای افزایش آگاهی در این زمینه ندارید حتما از روش‌های غیرمستقیم برای سرمایه گذاری مانند صندوق‌ها و شرکت‌های سبدگردان در این بازار بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:

تاثیر کاهش نرخ سود بین‌بانکی و اخبار مثبت فولادی‌ها بر معاملات

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازگشت به مدار صعودی در گرو ...
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازگشت به مدار صعودی در گرو ...

نرخ بهره بانکی سد راه رونق تولید
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نرخ بهره بانکی سد راه رونق تولید

هوش‌سرمایه به‌دنبال جریان
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

هوش‌سرمایه به‌دنبال جریان "نقدینگی" است تا "EPS‌"

آیا کانون سهامداران حقیقی زیر پرچم سازمان بورس می‌رود
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آیا کانون سهامداران حقیقی زیر پرچم سازمان بورس می‌رود

ارسال نظر