بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
برآوردهای این فروشنده از فروش محصولات بررسی شد؛

جهش فروش "پاکشو" با رشدی چشمگیر

جهش فروش
میزان درآمد‌های عملیاتی این گروه صنعتی بالغ‌بر ۱۳.۵۲۳ میلیارد ریال گزارش‌شده، این درآمد حاصل‌شده طی این دوره نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۱۵۷ درصدی همراه بوده، میزان سود ناخالص ارائه‌شده نیز پس از کسر مبلغ بهای تمام‌شده بالغ‌بر ۴.۲۶۴ میلیارد ریال گزارش‌شده و همچنین برآوردی که برای میزان فروش ۶ ماهه منتهی به اسفندماه می‌شود برابر با ۱۴۱.۵۷۱ تن است.
کد خبر : ۲۳۵۲۸۴

گروه صنعتی پاکشو + بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، گروه صنعتی پاکشو در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال جاری، میزان درآمد‌های عملیاتی شناسایی‌شده خود را طی این دوره بالغ‌بر ۱۳.۵۲۳ میلیارد ریال به ثبت رسانده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۵۷ درصدی درآمد را شاهد بوده است.

صورت سود و زیان "پاکشو" منتهی به شهریورماه سال ۹۹

صورت سود و زیان

سود خالص محقق شده "پاکشو" در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال جاری، مبلغی بالغ‌بر ۵.۶۸۵ میلیارد ریال گزارش‌شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۵۷ درصدی را تجربه کرده، میزان سود خالص در ازای هر سهم نیز در این گروه صنعتی با افزایش ۱۵۴درصدی برابر با ۱.۴۲۱ ریال گزارش‌شده است.

صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی با شهریورماه ۹۹

صورت وضعیت مالی

بر اساس این گزارش، گروه صنعتی پاکشو در صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال ۹۹، مجموع دارایی‌های خود را طی این دوره برابر با ۲۷.۸۷۷ میلیارد ریال به ثبت رسانده که در مقایسه با پایان سال مالی گذشته، ۴۶ درصد افزایش دارایی را در پی داشته، همچنین میزان موجودی مواد و کالا "پاکشو" تا پایان شهریورماه سال جاری بالغ‌بر ۳.۹۴۹ میلیارد ریال گزارش‌شده که نسبت به پایان اسفندماه سال ۹۸، با رشد ۱۹ درصدی مواجه بوده است.

درآمد‌های عملیاتی "پاکشو" در پایان شهریورماه سال جاری

مبلغ فروش، بهای تمام شده، سود ناخالص

بر پایه این گزارش، همان‌طور که گفته شد میزان درآمد‌های عملیاتی این گروه صنعتی بالغ‌بر ۱۳.۵۲۳ میلیارد ریال گزارش‌شده، این درآمد حاصل‌شده طی این دوره نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۱۵۷ درصدی همراه بوده، میزان سود ناخالص ارائه‌شده نیز پس از کسر مبلغ بهای تمام‌شده بالغ‌بر ۴.۲۶۴ میلیارد ریال گزارش‌شده و همچنین برآوردی که برای میزان فروش ۶ ماهه منتهی به اسفندماه می‌شود برابر با ۱۴۱.۵۷۱ تن است.

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات

افزایش تولید از طریق ارتقای بهره‌وری و بهبود سیستم‌ها، طراحی و توسعه محصولات جدید با تمرکز بر محصولات ویژه و ارائه محصولات باکیفیت مطلوب و قیمت و شرایط پرداخت رقابتی و تأمین پایدار و تحویل به‌موقع نیاز مشتری است.

فروش محصولات "پاکشو"

افزایش ۵۷درصدی و بیش از ۴.۹۳۲ میلیارد ریالی درآمد‌های فروش در ۶ماهه نخست سال عمدتا مربوط به افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش و مایعات شوینده داخلی در این مدت است.

فروش محصولات

همانگونه که در جدول فوق ملاحظه می‌گردد، رشد چشمگیر و در حدود ۲۵.۲۰۲ تنی مجموع انواع محصولات شرکت در ۶ماهه نخست سال و همچنین جهش قابل ملاحظه نرخ‌های فروش از مهمترین دلایل رشد مبالغ کل فروش است.

فروش سهام "بانک سامان" اصلی ترین دلیل رشد چشمگیر سودآوری "پاکشو"

علی رغم رشد در حدود ۱۵۷ درصدی سود خالص هر سهم شرکت صنعتی پاکشو در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی گذشته اما؛ همچنان سود‌های محقق شده بسیار پایین‌تر از قیمت‌های کنونی بیش از ۸۰.۰۰۰ ریالی هر سهم است.

شاید اگر شناسایی سود چشمگیر در حدود ۲.۶۰۸ میلیارد ریالی ناشی از فروش سهام بانک سامان نبود شاهد تحقق تنها ۷۷۰ ریال سود خالص آنهم برای سهمی با چنین قیمت بالایی ‌می‌بودیم .

بیشتر بخوانید:

۱۵۵درصد افزایش درآمد "پاکشو"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر