بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
وضعیت ناامیدکننده "ستران" و سرمایه‌هایی که دود می‌شود؛

خریداران "ستران" ۸.۴۰۰ تومانی، کجایند

خریداران
اینکه برخی سرمایه‌گذاران چگونه حاضر بودند برای سهمی که سودی عملیاتی ناچیزی دارد بیش از ۸.۴۰۰ تومان پول بدهند اتفاقی است که شاید بخشی از ریزش ۷۰ درصدی قیمت سهام این شرکت را در ماه‌های اخیر توجیه کند.
کد خبر : ۲۳۵۶۱۹

شرکت سیمان تهران+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که در مردادماه سال جاری ثبت قیمت‌های بیش از ۸.۴۰۰ تومانی "ستران" بسیاری از کارشناسان بازار را متعجب و البته متأثر کرده بود، صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده این شرکت حاکی از تحقق سودی تنها ۳۱۰ ریالی به ازای هر سهم دارد که البته بیش از ۲۵۱ ریال هم سهم درآمد‌های غیرعملیاتی ناشی از فروش سهام و دارایی‌های ثابت است.

عملکرد ستران+بورس نیوز اینکه برخی سرمایه‌گذاران چگونه حاضر بودند برای سهمی که سودی عملیاتی ناچیزی دارد بیش از ۸.۴۰۰ تومان پول بدهند اتفاقی است که شاید بخشی از ریزش ۷۰ درصدی قیمت سهام این شرکت را در ماه‌های اخیر توجیه کند.

اما اینکه با تحقق سود خالصی در حدود ۷۰۰ ریالی به ازای هر سهم که بخش عمده‌ای از آن نیز مربوط به درآمد‌های بی‌کیفیت غیرعملیاتی بوده، شاهد افت سنگین قیمتی در این نماد خواهیم بود یا خیر؟ سؤالی است که پاسخ به آن ساده و البته دردناک است.

بیش از ۷.۳۲۲ میلیارد ریال تسهیلات بلندمدت و کوتاه‌مدت در صورت‌های مالی تلفیقی این شرکت‌های بی‌کیفیت مثالی آشکار از چرایی ورشکستگی بسیاری از بانک‌های کشور و نظام بانکی است.

بااین‌حال شاید افزایش ۱۱۳ هزار تنی انواع سیمان داخلی و رشد نرخ‌های فروش در سال جاری در مقایسه با سال گذشته را می‌توان به‌عنوان تأثیرگذارترین عوامل افزایش درآمد‌ها و شناسایی سود آن‌هم پس از سال‌ها دانست. رشد در حدود ۴۳ درصدی درآمد‌های حاصل از فروش را افزایش بیش از ۳۹ درصدی و ۴۵ درصدی بهای تمام‌شده و هزینه‌های فروش عمومی و اداری جبران کرد و اگر شناسایی بیش از ۴۴۱ میلیارد ریالی درآمد‌های بی‌کیفیت غیرعملیاتی نبود، مجدداً شاهد عدم تحقق سودآوری محسوسی از سوی این شرکت بودیم.

بیشتر بخوانید:

"سهگمت" در مزایده "ستران" برنده شد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
ظاهرا شما از دارایی های این سهم خبر ندارید. ستران در مشیریه تهران زمینی به مساحت یک میلیون و ۲۲۱ هزار متر دارد که از قرار متری صرفا ۱۰ میلیون تومان به ازای هر سهم۷۰۰۰ تومان فقط زمین شرکت هست.
ناشناس
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
مگه می خواد بفروشه ؟!!! سهمی که سود عملیاتی نده به لعنت خدا نمی ارزه و سهمی که سود عملیاتی بده. به همون مقدار ارزش داره
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
سلام آخه این چه مطلبیه بورس نیوز کار کرده
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
سلام
لطفا از دارایی ها و زیر مجموعه های ستران هم اگه چیزی دارین بنویسید

شرکت های زیرمجموعه:
شرکت سیمان ایلام
شرکت پریفاب
شرکت سیمان پیوند گلستان
صنایع سیمان گیلان سبز
شرکت سیمان نهاوند
شرکت سیمان هگمتان
به نظر جنابعالی ایران خودرو با این همه کبکبه ودبدبه و اینکه از سال 91 تا به حال در زیان و تقسیم سود 5 ریالی ارزش داره سهمشو بخری؟؟!! و آیا زیان آن واقعی است یا فساد سیستماتیک هستش؟؟!
چه میدانی در شرکتهای ایران چه میگذرد و دعوا بر سر چیست؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
کارشناس عزیز مردم این سهم را به خاطر 1200000متر مربع زمین مازاد در مشیریه تهران خریدند که قیمت ان سر به فلک میزند اخبار منفی نده اقا جان .اشخاص حقیقی خصوصی مانند سامسونگ و اقای مارانی زرنگتر از این حرفها هستند که ان حجم خرید داشتند و اینده نزدیک قیمت این سهم با توجه به سرما یه اش نجومی میشود و عامل سود ناچیز قیمت دستوری دولت میباشد با این حال ما ان را بخاطر زمینش خریدیم نه سودش !!!!!!!!!!!!!! لطفا این نظریه را سانسور نکن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
اگر مبنا سود باشه غیر از پترو شیمی ها هیچ صنعتی نمی ارزد چرا شرکتهای خصوصی جاده مخصوص مانند خلنت و پدرخش و .................با ان سود ناچیز قیمتشان نجومی است ایا غیر از اینکه زمینشان با ارزش است دلیل دیگه دارید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
جناب کارشناس ایا قیمت سهام دیگر سیمان ها ماندد سصفها و سفار و .....................................با سودشان مطابقت دارد . نه کارشناس عزیز احتمالا مقرض سهام ستران بخاطر 1200000 متر زمین مازاد در مشیریه تهران بالای 50000 تومان میارزد لطفا جومنفی نده که سهامداران این سهم اگاهانه خریدند..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
مگر مردم سهام حکشتی با سود 13 ریالی را 9200 تومان نخریدند یا سهام وملی را 80000 تومان نخریدند یا سهام شستا را 7000 تومان نخریدند یا سهام پارس الکتریک را 45000 تومان نخریدند چرا با ستران دشمنی دارید عنقریب موضوع زمین مشیریه اش مشخص میشود انوقت میفهمید چرا مارانی و پسرش 30000000 سهم خریدند
ناشناس
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
خریداران اون سهمها که گفتید هم اشتباه کردند و ریزش سهامشان هم تایید این حرف هست.
ناشناس
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
مدیریت ...............nداغونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
چطور شد اين سهم تا دو سال پيش ٢٠٠تومن بود كسي از املاك مشيريه چيزي نميگفت.الان كه دوستان تا خرخره تو سهمن ميگن املاك مشيريه و فللان؟ ستران ٥٠٠تومن نهايت ارزششه
ناشناس
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
باش تا صبح دولتت بدمد !!!!!!!!!!!!!عزیزکم -سهامداران سیمان مانند دارا یکم و سارا سوم نیستند یک مشت ادمهای حرفه اند
Abbac
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
صحبت زمین های از سال ۸۲ کاملا برجسته است