بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
داستان تلخ نرخ‌های این شوینده که روی حباب‌ها دیده شد؛

رشد سود "ساینا" ۸درصد اما؛ رشد قیمت سهام ۶۵۰درصد

رشد سود
افزایش مبالغ فروش ناشی از تورم و نرخ‌های فروش حاصل از محصولات این شرکت اعم از انواع مایعات ظرفشویی داخلی و صادراتی، مایع لباسشویی، شیشه‌شوی و ...، این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ از مهم‌ترین عوامل رشد درآمد‌های شرکت است.
کد خبر : ۲۳۵۷۵۱

شرکت ساینا+بورس نیوز


به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، چگونه ممکن است قیمت سهمی با تحقق سودی ۲.۸۲۹ ریالی و تنها ۸درصد رشد در مقایسه با سال مالی گذشته قیمت‌های بیش از ۲۴۰.۰۰۰ ریالی را به ثبت رسانده باشد، موضوعی است که حاکی از ادامه افت قیمتی در بسیاری از سهام شرکت‌هایی از این دست است.

اما، اینکه چگونه در سازمان بورس به این نتیجه رسیده‌اند که افت قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها ناشی از هیجان بوده، تنها سوالی است که می‌توان از اهالی این ساختمان پرسید.

عملکرد ساینا+بورس نیوز

بنابر گزارش‌های حسابرسی نشده عملکرد سالانه منتشره در سامانه کدال، شرکت صنایع بهداشتی ساینا در سال مالی۱۳۹۹ موفق به ثبت فروشی ۲.۵۱۵میلیارد ریالی شده که در مقایسه با سال مالی گذشته رشدی ۵۴‌درصدی را نشان می‌دهد.

با این وجود رشد چشمگیر ۶۰‌درصدی بهای تمام شده کالای تولیدی و ۹۸‌درصدی هزینه‌های فروش عمومی و اداری تقریبا تمامی درآمد‌های شرکت را خنثی کرده است.

افزایش مبالغ فروش ناشی از تورم و نرخ‌های فروش حاصل از محصولات این شرکت اعم از انواع مایعات ظرفشویی داخلی و صادراتی، مایع لباسشویی، شیشه‌شوی و ...، این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ از مهمترین عوامل رشد درآمد‌های شرکت است.

گزارش عملکرد ساینا+بورس نیوز

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود افزایش بیش از ۵.۸۵۰ تنی فروش انواع محصولات داخلی و صادراتی و نیز افزایش درآمد‌های در حدود ۸۸۰ میلیارد ریالی سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از اصلی‌ترین دلایل ثبت عملکرد چشمگیر شرکت در این مدت است.

بیشتر بخوانید:

رشد ۸۵۸ درصدی سودخالص این شوینده/ افزایش ۱۲۰درصدی مبلغ فروش محصولات

اشتراک گذاری :
ارسال نظر