بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

ترخیص نشدن برخی کالا‌ها تعمدی است

ترخیص نشدن برخی کالا‌ها تعمدی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در واقع عدم ترخیص برخی کالا‌ها تعمدی بوده و ناشی از ناهماهنگی وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی، صمت، بانک مرکزی و گمرک است.
کد خبر : ۲۳۵۸۵۲

گمرک+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سیدناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص بلاتکلیف ماندن برخی کالا‌های اساسی مانند ذرت، گوشت و... در گمرکات و بنادر، اظهار کرد: هرچند ترخیص کالا‌های اساسی در شرایط کنونی یکی از ضروریات بوده، اما بروکراسی اداری موجب طولانی شدن صدور مجوز ترخیص کالا شده و این امر در برخی موارد منجر به فساد کالا‌های اساسی می‌شود از سوی دیگر با ماندگار شدن اقلام وارداتی در گمرکات و بنادر، دموراژ- هزینه معطلی کالا در گمرک- و هزینه انبارداری به واردکننده تحمیل خواهد شد.

این نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: اگر ترخیص کالا‌های اساسی نیازمند تصویب قانون جدید یا اصلاح قوانین گذشته بوده، دولت می‌تواند این مشکل را با ارائه لایحه حل کند تا شاهد این مسائل نباشیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا شهریورماه حجم زیادی از کالا‌های اساسی در گمرکات و بنادر بلاتکلیف مانده بود که با دستور رئیس جمهور مقدار زیادی از آن‌ها در دوره‌ای ترخیص شد، اما این روند دوباره رو به کندی گذاشت. این رفتار مشکوک است؛ چرا با یک دستور شاهد گشایش در ترخیص کالا‌ها هستیم، اما دوباره سخت‌گیری‌ها آغاز شده و کالا‌ها ترخیص نمی‌شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هرچند واردات خودرو طی سال‌های گذشته ممنوع شده، اما در مسیر اصفهان به تهران شاهد تریلر‌های حامل خودرو‌های گرانقیمت هستیم که این موضوع تعجب آور بوده، تصریح کرد: اگر خودرو‌ها دو سال است که در گمرکات بلاتکلیف مانده‌اند این خودرو‌ها از کجا می‌آید؟

موسوی لارگانی با بیان اینکه حتی برخی افراد خودرو‌های خارجی را در گمرکات نگه می‌دارند تا وضعیت بازار ملتهب و قیمت‌ها افزایش یابد، گفت: در واقع عدم ترخیص برخی کالا‌ها تعمدی بوده و ناشی از ناهماهنگی وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی، صمت، بانک مرکزی و گمرک است.

بیشتر بخوانید:

واعظی از متهمان مداخله در بورس بوده!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روایت توئیتری از یک ‎شرکت کاغذی در بورس
عضو هیئت رئیسه مجلس روایت کرد؛

روایت توئیتری از یک ‎شرکت کاغذی در بورس

در حاشیه دخالت وزیر صمت برای تعیین قیمت دستوری فولاد؛

مرغی که تخم طلا می کرد، مُرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وزیر صمت، از آن سوی قیف وارد شد!

ارسال نظر