بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید کرد:

استراتژی نادرست سهامداران کم‌تجربه

استراتژی نادرست سهامداران کم‌تجربه
مدیرعامل گروه صنایع بهشهر ایران گفت: سهامداران با انتخاب سهم‌های مناسب با نگاه بلندمدت، بهترین بازارگردان برای سهم خود خواهند بود.
کد خبر : ۲۳۵۸۶۱

خواندن ۵دقیقه

مهدی آزادواری مدیرعامل شرکت گروه صنایع بهشهر ایران + بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اگرچه با اجرای تصمیمات جدید شورای عالی و دامنه‌نوسان نامتقارن بازار واکنش مثبت نشان داد اما؛ تقاضای دیروز باعرضه‌های پرحجم پاسخ داده شد و شاخص کل دیروز رشد اندکی داشت.

مهدی آزادواری مدیرعامل شرکت گروه صنایع بهشهر ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: تغییراتی که اخیراً در بازارسرمایه صورت گرفته، نباید دوباره موجب فریب سرمایه‌گذاران و رفتارهای هیجانی و بدون تحلیل سهامداران شود.

وی ادامه داد: درمجموع معتقدم بازارسرمایه ما پتانسیل رشد دارد و سهام بسیاری از شرکت‌ها با در نظر گرفتن ارزش دارایی‌ها و روند سودآوری شرکت‌ها، برای خرید ارزنده است؛ ولی منافع ارزندگی سهام در بلندمدت نصیب سهامداران خواهد شد.

"نوسان‌گیری" و زمین سخت برای سهامداران

این کارشناس بازارسرمایه افزود: سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و نوسان‌گیری روی سهم‌ها، شاید در مقطعی کوتاه‌مدت برای فعالان بازار سرمایه که تجربه و دانش مالی کافی دارند، بازدهی مناسبی به همراه داشته باشد اما؛ نوسان‌گیری برای سهامداران کم‌تجربه، استراتژی مناسبی نخواهد بود.

وی افزود: سهامداران کم‌تجربه‌تر بهتر است یا با نگاه بلندمدت (حداقل یک‌ساله) و تجزیه‌وتحلیل صورت‌های مالی، اقدام به انتخاب سهم کنند و یا اینکه غیرمستقیم و از طریق ابزارهایی همچون صندوق‌های سرمایه‌گذاری که توسط مدیران حرفه‌ای اداره می‌شود، اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با انتقاداتی که به عملکرد بازار گردان‌ها مطرح بود، گفت: بهترین بازارگردان‌ها برای هر سهم، همان سهامداران حقیقی و حقوقی هستند که منابع مالی در اختیار دارند و امکان مدیریت خریدوفروش‌های خود را هم دارند.

جیب بازارگردان‌ها، پُر از نقدینگی نیست

آزادواری تاکید کرد: صندوق‌های بازارگردانی اگرچه متولی و متعهد بازارگردانی سهم‌ها هستند؛ ولی حجم منابعی که بازار‌گردان‌ها در اختیار دارند، ناچیز است؛ وضعیت سهم‌ها در روزهای منفی، شبیه آن بوده که تصور کنیم تمام سپرده‌گذاران یک شعبه بانک در یک روز خاص برای دریافت سپرده‌های خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: طبیعی است که در چنین شرایطی، بانک با مشکل مواجه شده و امکان پرداخت پول تمام سپرده‌گذاران را نخواهد داشت‌؛ انتظارات از بازارگردان‌ها باید منطقی‌تر باشد و نمی‌توان انتظار داشت سهامداران ناگهان اقدام به فروش سهم کنند و بازار گردان فشار فروش را کنترل کند.

الزام بازارگردانی، مانع از سقوط نرخ سهم‌ها شد

این فعال بازارسرمایه با اشاره به اینکه بازارگردان‌ها، محدودیت منابع دارند گفت: برای بهبود وضعیت، بیش از هر چیز باید روی تغییر نگاه سهامداران به سهم‌ها تمرکز کرد؛ آنچه مسلم است اگر بازارگردانی سهم الزامی نمی‌شد، با توجه به فروش‌های هیجانی و از سر ترس سهامداران، احتمالاً بازار سرمایه ریزش بیشتری داشت‌.

آزادواری در پایان خاطرنشان کرد: حجم نقدینگی بازارگردان‌ها آن‌قدر نیست که موجب تغییر روند بازار شود و فقط می‌تواند به نقدشوندگی سهم‌ها کمک کند. بنابراین عرضه بازار گردان‌ها در مثبت‌های بازار هم مانعی برای رشد بازار نخواهد بود و فقط بازار را متعادل‌تر خواهد کرد. سهامداران با انتخاب سهم‌های مناسب با نگاه بلندمدت، بهترین بازار گردان برای سهم خود خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

حتی با فرض دلار ۱۵ هزار تومانی، سهام ارزان است 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
وقتی سیل
"مشکل اقتصاد ایران" از نگاه سید محمد مهاجر پژوهشگر اقتصادی زیر ذره‌بین رفت؛

وقتی سیل "نقدینگی" فنر نرخ بازارها را رها کرد

متغیر قدرتمندی که مغفول مانده!
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

متغیر قدرتمندی که مغفول مانده!

الزام حمایت از
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارند در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

الزام حمایت از "بورس" با ارائه EPS شرکت‌ها

ظرفیت بازار برای بازگشت به تارگت تابستان
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه پگاه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ظرفیت بازار برای بازگشت به تارگت تابستان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
دراین بازار سهم پاشان مرو هرسو چو بیکاران برو کار میکن مگو چیست کار
ناشناس
Russian Federation
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
........... ببند
اسی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
..........شو بورس نیوز . فقط تو یکی ......شو .. .........شو. سهامداران به اندازه کافی عصبانی هستند تو دیگه .......رو ........با این خبرها و تحلیل ها .. اینقدر توی اون کانالت جوسازی نکن . اینقدر هیجان وارد نکن . اینقدر سهامدار بدبخت رو تهییج نکن . اینقدر اه و ناله نکن . دریغ از یکی دو تا تحلیل درست . چندتا ادم ..............نشستید اونجا فقط .و .تحویل میدید . خدا ازتون نگذره ..............ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
..........برروحانی،...برروحانی ..،این ..باید ..شود انشالله خودتووعزیزانت سرطان بگیرید آقای مثلا کارشناس اینقد ...نزن،استراتژی؟استراتژی .و .رئیس جمهورم .وحقوقی های .وبازیگردان ..منظورته،سهامدارخردنابودشد زندگی خیلیها ازهم پاشید جمع کنید .را
رسول
Japan
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
شرکت در بورس احمقانه ترین کاریست که یک مبتدی می‌خواهد انجام بدهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
استراتژی زدن جیب مردم از مرداد ماه تا الان
برید خجالت بکشین مردم چی فرض کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
پدر مردم رو شما کارشناسا درآوردید،هی .و .میگفتی ی اصلاح کوچیکه مثبت میشه ،منفی میشد
بابا مشخضه هر روز ی تحلیل میزارید،بعدم یکیش درست در میاد میگید دیدی گفتم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
علابرکت الاه
معمولی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
دولت کلاه برداری کرده‌و مسعولان دولتی بورس را دستوری کردن وسرمایه ملت را بالا کشیدن ‌.حالا سهامداران بی تجربه شدن ومقصر...توف ب شرف آدم دزد وکلاه بردار ‌..لعنت خدا بر خاندان آدمهایی که همه چیز را ده برابر کردند وبازار بورس را یاهمان سرمایه ملت را صفر کردند‌...
Shb
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
با تحلیل های نادرست و غلط شما کارشناسان بازار بورس ، من گول شما کارشناسان را خوردم و سبد سهام را پنج ماه پیش، نفروختم و سهام داری کردم . نتیجه آن ۷۰ درصد سرمایه ام در بورس پودر شد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
برید زندگی سادتونو بکنید خدارو روزی هزار بار شکر کنید، اصلا دنبال بورس اینا نباشید، که بورس جای ما مبتدی‌ها برا درازمدت هم نیست، دقت کنید که گرگهای بورس اجازه خوردن یه آب خوش رو به ماها نمیدن،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
اگر مردم غیرت داشته باشن ومتحد باشن باید ..........را ..........کنند تا دولت بی تدبیر عبرت بگیرد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
اگر مردم غیرت داشته باشن ومتحد باشن باید انتخابات را تحریم کنند تا دولت بی تدبیر عبرت بگیرد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
همشون .............. هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
آقایون وقتی می فهمید سهمی منفی میشه و۲۰۰۰هزار نفر تو صف فروش هست خودتون می فهمید فروش نمیره از صف بیرون بیایید تا فروشنده کمتر بشه خریدار تو نوبت بمونه تا سهم مثبت بشه این کار شناسی است مگر شما بچه ایران نیستید موقعی جنسی میخواهند گران بکنند داخل انبار میکنند ودر انبار قفل میکنند روز به روز سودش چند برابر میشه دگر دنبال تحلیل نگردید خودتون تحلیل گر باشید مگر تحلیل گر تو .............یاد گرفته امتحان کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
این خودشم حقوقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳
واقعا بدترین کار ممکن نگه داشتن طولانی مدت سهام هست.من به شخصه دکتری اقتصاد دارم و تقریبا با ۵۰ درصد شرکتها آشنایی دارم و دقیقا پرتفوی خودم رو نگاه میکنم یکساله که اصلا دست به سهام نزدم بین ۲۰
درصد زیان دیدم و از اصل پولم رفت بماند بازارهای دیگه چه رشدی کردند.این انصاف نیست و دقیقا مثل دزدی میمونه که مردم رو به نگهداری سهام تشویق می کنید و هیچ تضمینی هم نمیدید.به نظر من شما کارشناس نیستید و امثال شما ها قطعا به خاطر شایستگی به این صندلی ها نرسیدند لا اقل توبه کنید که خیلی آه و نفرین پشت شما هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
ایا جیب کار گزارن هم پر از نقدینگی نیست ؟ پس کار مزد این همه حجم معا معلات در جیب چه کسانی است که از نوسانهای مو جود و منفی مثتبها بهترین استفاد را می کنن و چراغ خاموش ادرس غلط می دهندو بهتر ین و شیرین ترین و بیشترین سود ها را می کنن همیشه در بورس برای عده پرسود است و خواهان حفظ شرایط موجود برای پر کردن جیبشان هر کس دنبال پولهای جمع شده بازار می گردد چمشاشو بازکنه متوجه میشه تو جیب کار گزاران رفته و حال باید خوشان نقدینگی به بازار بیاوردن و به از جایی که خوردن جبران مافت کنن چون به مرغ تخم طلا نیاز دارن و قدر بازار خودشان را می دادن و اعتماد بازار و اینده شغلیشان محل گرو به اعتماد اهالیه بازار و رونق بورس گرو خورده و حتما برای خودشان هم که شده از محل سود بدست امده تزیق نقدینگی را اغاز می کنن و بورس را رونق می دهن
مهدی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶
روحانی من بهت رای ندادم که بیای پول منو بالا بکشی.کل زندگیمو نابود کردی خدا ازت نگذره
مهدی محمدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶
روحانی من بهت رای ندادم که بیای پول منو بالا بکشی.کل زندگیمو نابود کردی خدا ازت نگذره
میثم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
پس چرا بعداز ۲روز مثبت بلافاصله میلیونی ارزه میکنه؟؟؟
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
مسئولان .هر کدوم چندین هزار میلیارد تومن از پولهای میلیونها نفر از مردمو تو بورس به جیب خودشون انتقال دادن بعد بورسو رها کردن. مردم ماندند و صدها هزار میلیارد ضرر عمدی....سراسر دزد .