بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کارشناسان بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کردند:

نسخه پیچ‌های ناشی و درد بی‌درمان بورس

نسخه پیچ‌های ناشی و درد بی‌درمان بورس
در حالی که متولیان بازار سرمایه با تغییرات مداوم در تغییرات به دنبال بهبود شرایط هستند، اما بازار کماکان روند منفی خود طی ماه‌های اخیر را حفظ کرده و توجهی به این تجویز‌ها ندارد.
کد خبر : ۲۳۶۱۳۶

نسخه پیچ‌های ناشی و درد بی درمان بورس

به گزارش بورس نیوز، علی‌رغم تغییرات صورت گرفته در مدیریت بازار سرمایه طی یک‌ماهه اخیر و جایگزینی دهقان دهنوی به‌جای قالیباف اصل، اما بازار کماکان روند منفی خود را حفظ کرده است.

سهامداران که با انتصاب دهقان دهنوی امیدوار بوردند پس چند ماه ناکامی، بازار کمی روی آرامش را به خود ببیند در شرایط فعلی بازار کورسوی امید خود را نیز ازدست‌داده‌اند.

تغییر در مقررات به امید بهبود وضعیت در حالی از سوی مدیریت جدید بازار سرمایه صورت گرفت تا بتواند کمی به وضعیت آشفته بورس سروسامان بدهد، اما حال بازار ازآنچه متولیان آن فکر میکردند وخیمتر به نظر میرسد و با نسخههای فعلی رو به بهبود نمیرود.

در آخرین تغییراتی که به‌منظور بهبود وضعیت و کمتر شدن اُفت بازار در مقررات صورت گرفت اجرا دامنه نامتقارن و افزایش ضریب اعتبار کارگزاریها بود که تا بدین جا هیچ‌کدام تأثیر آن‌چنانی بر بازار نداشته است و کماکان روند شاخص منفی است و تنها سرعت آن کم شد.

در این میان بسیاری از سهامداران تصور میکردند با اجرای دامنه نوسان نامتقارن بازار رو به بهبودی خواهد رفت و صفهای فروش جمع‌آوری میشود، اما در عمل کماکان صفهای فروش در جای خود ماندگار شدند.

در این میان کارشناسان معتقدند؛ اجرای دامنه نوسان نامتقارن تأثیر آن‌چنانی بر وضعیت بازار نخواهد داشت و باید سایر متغیرهای اقتصادی تغییر کند.

تاخیر در فروش افراد عجول و تزریق صبر

مهدی سوری در گفتوگو با بورس نیوز دراین‌باره اظهار کرد: علی‌رغم اجرای دامنه نامتقارن، اُفت بازار کاملاً قابل پیش‌بینی بود، تغییر دامنه نوسان تغییری در چشم انداز اقتصادی یا کاهش ریسکهای سرمایهگذاری بازار ایجاد نمیکند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تنها تأثیر تغییر دامنه نوسان این بود که افرادی که قصد خروج از بازار داشتند کمی صبر کنند و تا مشخص شدن وضعیت بازار کمی فروش را به تأخیر بی اندازند و همین تأخیر میتوانست به‌صورت مقطعی بازار را مثبت کند.

متغیرهای اطمینان سهامداران

احسان رضا پور دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز دراین‌باره در گفتوگو با بورس نیوز گفت: شاید اتفاقات اخیر درباره دامنه نوسان، برخی افراد را نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار خوشبین میکند اما؛ هنوز متغیرهایی که موجب اطمینان سرمایهگذاران میشود و ابهاماتی که بخشی درباره متغیرهای بودجه و سیاست بین‌المللی کشور بوده و کماکان سایه آن بر روی بازار است.

دامنه نوسان نامتقارن و صف‌های خرید هیجانی

صادق قاسمی نیز در گفتوگو با بورس نیوز بیان کرد: اجرای دامنه نوسان نامتقارن موجب ایجاد صفهای خرید هیجانی شد و با سودهایی که برای عدهای ایجاد کرد طبیعی است با فشار عرضه و فروش مواجه باشیم.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر بازار بتواند این عرضهها را جمع کند میتوان انتظار داشت بازار روزهای آینده بهتر باشد هرچند دست‌کاری بازار به این نحو درست نیست.

بیشتر بخوانید:

ساعات انتهایی بازار متفاوت و با تقاضایی جدی‌تر

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دسته‌و‌پنجه نرم‌کردن
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دسته‌و‌پنجه نرم‌کردن "بورس" با کمبود نقدینگی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"نقدینگی" و "ضعف خریدار" چالش بورس شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
عجیبه هنوزم نمیخواهید قبول کنید که دامنه 2 منفی باعث رکود بازار شده!!!
سهمی که از نظر تکنیکی باید 20 درصد اصلاح میکرد و با منفی 5 باید 4 روز زمان میبرد تا اصلاح کامل حالا با 2 منفی باید 10 روز کاری صبر کرد و خب کاملا مشخصه که سرمایه خارج میشه در این وضعیت / با این دامنه اون 6 درصد حتی به اندازه 5 هم کارای نداره / اصلاح زمانبر شده و این به ضرر بازاره / قبول کنید اشتباه تون رو جناب کارشناسان / اینقدر قوانین داخلی بازار رو انگولک نکنید اینجا آزمایشگاه نیست
نیما
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
اصلاح تا کجا؟
خلیج
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
اگر تکنیکال رو قبول داریید پس این دامنه نوسان جدید اصلاح قیمتی رو زمانبر میکنه / شخصا فکر میکنم بخشی از سرمایه کم حوصله از بازار سرمایه بیرون بره که مسلما خوشایند نیست حالا اسمش رو هر چی میخواهید بگذارید نوسانگیر و بازار گردان و ال وبل / ارطرفی درآمد کارگزاری ها و دولت بابات کارمزد و مالیات به شدت پایین میاد و مشکل ساز میشه به مرور
ناشناس
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
اصلاح تا کجا؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
تا حالا ندیدم مسئولین تصمیمی بگیرند که مردم در اون منفعت ببرند. باید یکماه دیگه بازار منفی و راکد بمونه تا بفهمین چقد اعوبه اید؟؟
عباس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
هر مسئولی میاد برای اینکه خودی نشان بده . یک انگولکی توی بازار می کنه .طرف هنوز مهرش خشک نشده، میخاست ابروش را درست کنه زد چشمش را کور کرد . ایشان کع سابقه بورسی ندراند چرا با این عجله توی قوانین بازار تغییر ایجاد کرد؟. روز جمعه رفتند جلسه گذاشتند و بازار را به این روز انداختند. حسنی به مکتب نمی رفت وقتی میرفت جمعه می رفت. سرمایه مردم بازیچه دست مدیران بی سواد شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
بورس از کنترل خارج شده است .نیازبه یک شک اساسی دارد.مدیران بورس بایدجسارت داشته باشندوبرای چندروزی دامنه راکلا حذف کنند.درصدزیادی می خواهندبا فروش به هرقیمتی سریع از بازار خارج شوند.بایدبرایشان یک روزفرصت فراهم شود تا بدون محدودیت سهمشان رابفروشند .به اینصورت کف هرسهم در اولین روز مشخص می شود.سهمی که الان ارزنده است وخریدارندارد مسلما بامنفی 10یامنفی 30 دراولین روز تعیین تکلیف می شودوصف جمع می شود.یه ذره جرات نیازاست