بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
فولاد مبارکه نقش بی‌بدیلی در صنعت فولاد ایفا می‌کند
سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فولاد مبارکه نقش بی‌بدیلی در صنعت فولاد ایفا می‌کند؛ به طوری که این شرکت در تولید ورق خودروسازها، تولیدکنندگان لوازم خانگی، صنایع لوله و پروفیل و بسیاری از صنایع دیگر نقشی اساسی دارد.
کد خبر : ۲۳۶۳۲۷

فولاد مبارکه اصفهان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، اردشیر سعدمحمدی اظهار کرد: خوشبختانه حضور پرشور و پرتعداد شرکت‌ها در یازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن با نگاهی به بازار نشان می‌دهند که شرکت‌ها در این حوزه فعال هستند و باعث می‌شود تبادل افکار و بینش در راستای ارتقای صنعت فولاد کشور اتفاق بیفتد.

وی افزود: امیدوار هستیم بتوانیم با تکنولوژی روز دنیا آشنایی بیشتری داشته باشیم و این همایش بتواند به عنوان سرفصلی بر آغاز بهره‌وری، کاهش هزینه و به‌کارگیری تکنیک‌های مناسب روز برای سرمایه‌گذاری قرار گیرد. 

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فولاد مبارکه نقش بی‌بدیلی در صنعت فولاد ایفا می‌کند؛ به طوری که این شرکت در تولید ورق خودروسازها، تولیدکنندگان لوازم خانگی، صنایع لوله و پروفیل و بسیاری از صنایع دیگر نقشی اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به ویژه آنکه، فولاد مبارکه تکنیک‌های جدیدی را برای تولید انواع ورق‌ها چه از نظر ابعاد و چه از نظر کیفیت محصولاتی همچون ورق رنگی، ورق گالوانیزه و... به اجرا گذاشته است؛ بنابراین بخش مهمی از اقتصاد کشور برای مواد اولیه به فولاد مبارکه وابسته بوده و این شرکت مواد اولیه آن‌ها را تامین می‌کند.

 سعدمحمدی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها همچون جاده، ریل، ابزار و ادوات جابه‌جایی و حمل و نقل، آب، برق، گاز و... برای توسعه صنعت فولاد کشور بسیار حائز اهمیت است تا این صنعت بتواند روند مناسبی را برای تامین اساسی‌ترین نیاز‌های خود داشته باشد. در این رابطه، تامین مواد اولیه صنعت فولاد یعنی سنگ‌آهن، اکتشاف و استخراج آن و تامین خوراک واحد‌های فولادی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. این شرایط باید مهیا شوند تا صنعت فولاد کشور بتواند به اهداف کلان خود یعنی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا افق ۱۴۰۴ برسد.

بیشتر بخوانید:

فولاد مبارکه یک‌گام روبه‌جلو در پیشبرد مسئولیت‌های اجتماعی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر