بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار تحت فشار خروج نقدینگی

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار همچنان تحت فشار خروج نقدینگی قرار دارد بر اساس آمار‌های روز گذشته، حقیقی‌ها ۸۳۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.
کد خبر : ۲۳۶۵۶۱

بازار تحت فشار خروج نقدینگی

همایون دارابی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: بازار همچنان تحت‌فشار خروج نقدینگی قرار دارد بر اساس آمار‌های روز گذشته، حقیقی‌ها ۸۳۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

کارشناس بازارسرمایه افزود: مقاصد این نقدینگی‌ها نیز صندوق‌های با درآمد ثابت است و روز گذشته مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان راهی این صندوق‌ها شدند و پول در حال پارک شدن است.

وی گفت: با توجه به شرایطی که در بازار داریم و فشاری که از محل فروش اوراق‌ها به بازار وارد می‌شود هرروز شاهد کاهش قیمت اوراق و بازدهی بیشتر آن هستیم و طبیعتاً شانس برای ورود پول به بازار سهام هرروز کمتر و فشار زیادی به منابع بازار وارد می‌شود.

دارابی بیان کرد: کارکرد دامنه نامتقارن این است که سرعت بازار را کم کند و کمی زمان بخرد تا در چارچوب برخی از مشکلات که گریبان آن را گرفته خارج شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دامنه نوسان به‌تنهایی نمی‌تواند کارکرد عملیاتی بر بازار داشته باشد، تصریح کرد: دامنه نوسان فقط در زمان بازگشت بازار این فرصت را می‌دهد که زیان سهامداران زودتر جبران شود.

وی ادامه داد: اگر در ماه، چهار بار بازار مثبت داشته باشیم برابر با یک ماه منفی می‌شود به همین دلیل در شرایطی فعلی دامنه نوسان کمی زمان می‌خرد تا فروش اوراق دولتی کمتر شود، نرخ سود بانکی مشخص و تکلیف بودجه نهایی شود تا اسفند که ماه بی‌پولی در بازار است به اتمام برسد.

دارابی تأکید کرد: بازار ما به‌گونه‌ای است که در دوره رشد بسیار هیجانی و در دوره اُفت بسیار فرسایشی عمل می‌کند و این ماهیتی است که از گذشته در بازار وجود داشته و همان اُفتی که در مردادماه در بازار شاهد بودیم در اسفند نیز همان را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید:

توصیه افراد حرفه‌ای و سنگینی زیان سهامدار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سواستفاده از نقطه ضعف زیان‌دیدگان
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سواستفاده از نقطه ضعف زیان‌دیدگان

امواج عرضه‌های اولیه از سال ۹۷ تا ۹۹ بررسی شد؛

موج سواری عرضه‌های اولیه به "درک" رسید

توصیه افراد حرفه‌ای و سنگینی زیان سهامدار
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو بازار سرمایه:

توصیه افراد حرفه‌ای و سنگینی زیان سهامدار

کاهش فشار فروش، بهترین اتفاق اسفندماه
مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آسال در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش فشار فروش، بهترین اتفاق اسفندماه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
روحانی حیا کن بورس و مردم را رها کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
این ماهیت بازار ما نیست استاد، این اثر محدودیت دانه نوسانه که باعث میشه دوران افت، بسیار فرسایشی عمل کنه.
ناشناس
Germany
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
قوانینی که بدون هیچگونه منطقی فقط با ..........همراه بشه حاصلی بیشتر از این نداره؟! بازار بورس طی دو هفته متوالی با فشار صف فروش سنگین و شاخص منفی همراه شده. دریغ از یک حمایت نیم بندی از بازار سرمایه توسط دولت چپو و غارتگر. آقای رئیس تو که با افتخار اومدی از ادامه قانون دامنه نوسان نامتقارن بدرد نخورت تا تعادل بازار تمام قد دفاع کردی و با بوق و کرنا از تصمیم من درآوردی خودت سرکیف بودی.... حداقل جرات داشته باش دستور جمع آوری صف های فروشو صادر کن ببینیم چند مرد حلاجی؟