بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
با ثبت آمار در ۱۰ ماهه سال جاری؛

واردات شمش فولادی ۶۷ درصد رشد داشت

واردات شمش فولادی ۶۷ درصد رشد داشت
آمار‌های واردات شمش فولادی (بیلت و بلوم و اسلب) در دوره ۱۰ ماهه سال جاری گویای رشد ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ است.
کد خبر : ۲۳۶۶۵۲

خواندن ۵دقیقه

واردات شمش فولاد+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در سال جاری در ۱۰ماهه پنج هزار تن شمش فولادی وارد کشور شد، در حالی که سال گذشته در این مدت سه هزار تن واردات ثبت شد.

پیش از این وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بیش از ۹۵ تا ۹۸درصد نیاز فولاد کشور در داخل تامین می‌شود و سهم اندک اختصاص به فولاد‌های مخصوص دارد که این امر هم تا پایان سال جاری برطرف می‌شود.

رشد واردات ۱۰۰ درصدی شمش بیلت و بلوم

واردات شمش فولادی (بلیت و بلوم) در ۱۰ماهه سال جاری رشد ۱۰۰درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد و به رقم چهار هزار تن رسید، درحالی که در دوره مشابه سال گذشته به میزان دو هزار تن واردات این بخش انجام شد.

واردات یک‌هزار تن اسلب

واردات شمش (اسلب) در دوره مورد بررسی به رقم یک‌هزار تن رسید، با توجه به اینکه در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۸ نیز به همین میزان واردات انجام شده بود، بنابراین تغییری تحقق پیدا نکرد.

ثبات میزان واردات در این بخش گویای تقاضای حداقلی در این زمینه است.

افزایش ۱۰۲ درصدی واردات محصولات فولادی

واردات محصولات فولادی در این مدت نیز نسبت به ۱۰ماهه سال ۹۸ افزایش ۱۰۲ درصدی را نشان می‌دهد، به‌گونه‌ای که سال جاری در دوره یادشده ۸۰۰ هزار واردات انجام گرفت، درحالی که سال گذشته به میزان ۳۹۶ هزار تن ثبت شده بود.

محصولات فولادی وارداتی در قالب مقاطع تخت و طویل انجام می‌شود.

رشد ۱۰۹ درصدی واردات مقاطع تخت

واردات مقاطع تخت فولادی در ۱۰ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۹درصدی دارد و به رقم ۷۲۶ هزار تن رسید، در حالی که در مدت مزبور در سال ۹۸ به میزان ۳۴۷ هزار تن واردات ثبت شده بود.

افزایش واردات مقاطع طویل فولادی

آمار ۱۰ماهه سال جاری گویای آن است که ۷۴ هزار تن میزان واردات مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و سایر) بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ که ۴۹هزار تن بود، افزایش ۵۱درصدی یافت.

ایران امروز دهمین فولادساز جهان محسوب می‌شود، دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ زمینه ارتقای ایران به جمع هفت کشور فولادی جهان را فراهم خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید:

اثبات رانت خواری نوردکاران در بازار

اشتراک گذاری :
ارسال نظر