بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
پیش‌بینی فروش یک میلیون تن سیمان در سال مالی جاری؛

رشد ۲۱۵درصدی سود تلفیقی "سکرما"

سود سرمایه گذاری‌ها نیز به مبلغ ۵۳۸ میلیارد ریال ثبت و شناسایی شده که ۴۱ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ است.
کد خبر : ۲۳۶۶۷۷

خواندن ۳دقیقه

رشد ۲۱۵درصدی سود تلفیقی

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سیمان کرمان در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۱.۲۳۷ ریالی به ازای هر سهم شده و این سود نسبت به سال مالی قبل از آن در حدود ۵۶درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سود هر سهم سکرما+بورس نیوز

با این حال، سود تلفیقی شرکت رشد بیشتری را داشته و با توجه به عملکرد مطلوب شرکت‌های زیرمجموعه، سود تلفیقی هر سهم معادل ۲.۱۶۳ ریال به ازای هر سهم محقق شده که ۲۱۵ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ محسوب می‌شود.

درآمد‌های عملیاتی شرکت اصلی در سال گذشته معادل ۲ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال بوده که ۵۳ درصد بیشتر از سال مالی قبل از آن محسوب می‌شود. مقادیر فروش تجمیعی شرکت که عمدتا شامل دو محصول سیمان فله و پاکتی بوده به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تن رسیده که ۱۵درصد بیشتر از سال ۹۸ شده و برای سال ۱۴۰۰ این شرکت فروش یک میلیون تن سیمان را پیش‌بینی کرده است.

نرخ فروش دو محصول سیمان فله و پاکتی به طور متوسط در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۱.۴ و ۲.۵ میلیون ریال به ازای هر تن بوده که این نرخ در حال حاضر و بر اساس آخرین گزارش عملکرد ماهیانه شرکت به ترتیب معادل ۲.۲ و ۳.۰۷ میلیون ریال است.

سود عملیاتی شرکت به مبلغ ۸۶۲ میلیارد ریال و معادل ۳۳درصد فروش محقق شده که نسبت سود عملیاتی به فروش در سال مالی ۱۳۹۸ معادل ۲۸ درصد بوده و رشد نرخ فروش عامل اصلی افزایش نسبت حاشیه سود عملیاتی شرکت است.

سود سرمایه گذاری‌ها نیز به مبلغ ۵۳۸ میلیارد ریال ثبت و شناسایی شده که ۴۱ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید:

نرخ سیمان خاکستری پاکتی "سکرما" بدون تغییر ماند

اشتراک گذاری :
ارسال نظر