بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کسب ضعیف‌ترین بازدهی سالیانه از صندوق
صندوق سرمایه گذاری یکم سامان در پایان روز سه شنبه ۱۲ اسفندماه خروج ۲۰ میلیارد ریال منابع مالی را ثبت کرد تا ارزش این صندوق به حد ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال برسد.
کد خبر : ۲۳۶۸۶۴

صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان+بورس نیوز

 

 

 

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، صندوق سرمایه گذاری یکم سامان در پایان روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه و با احتساب خروج ۲۰ میلیارد ریال منابع مالی و همچنین کسب بازدهی منفی ۱.۴ درصدی به ارزش ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

ارقام به میلیون ریال

یکم سامان+بورس نیوز

در جدول زیر بازدهی‌های محقق شده این صندوق ارائه شده، بازدهی سالیانه این صندوق همان گونه که در جدول نیز مشخص است به رقم ضعیف و بسیار کمتر از حد انتظار ۷۳.۲ درصدی رسیده است که تقریبا ۵۰ واحد درصد کمتر از متوسط بازدهی بازار سرمایه در یک سال گذشته بوده است و از بسیاری از صندوق‌های مختلط نیز بازدهی کمتری توسط این صندوق سهامی محقق شده است.

بازده محقق شده یکم سامان+بورس نیوز

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل ۹۸.۸ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها و ۱.۲ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

در جدول زیر صنایع اصلی تحت سرمایه گذاری این صندوق ارائه شده، در حدود ۸۰ درصد از سرمایه گذاری‌های صندوق یکم سامان در ۵ صنعت زیر صورت گرفته است و تغییرات قیمتی در نماد‌های گروه بانکی به ویژه نماد بانک سامان که سهم زیادی از دارایی‌های این صندوق را به خود اختصاص داده است، اثرات با اهمیتی در ارزش خالص دارایی‌های این صندوق دارد.

منابع اصلی صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان+ب.رس نیوز

در جدول زیر سهام اصلی سرمایه گذاری شده توسط این صندوق ارائه شده است. لازم به ذکر است که اطلاعات جدول زیر از صورت وضعیت پرتفوی ۳۰ بهمن ماه صندوق ارائه شده است و ممکن است در این مدت شاهد برخی تغییرات در ترکیب دارایی‌های صندوق بوده باشیم.

سهام اصلی صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان+بورس نیوز

 

احتراما در خبر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵ توسط این پایگاه اطلاع‌رسانی کسب بازدهی نامطلوب صندوق مشترک یکم سامان به شرکت تامین سرمایه کاردان نسبت داده شد.

پیرو تماس برقرارشده این شرکت تامین‌سرمایه با بورس‌نیوز اعلام شد که مدیریت صندوق مذکور از تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ به این شرکت منتقل شده و مدیریت سرمایه‌گذاری آن تا تاریخ انتشار خبر توسط کارگزاری بانک سامان صورت ‌پذیرفته است.

کمالی  - مدیر سرمایه گذاری تامین سرمایه کاردان

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خروج نزدیک به ۲ درصد از منابع مالی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به اسفند ۱۳۹۹)؛

خروج نزدیک به ۲ درصد از منابع مالی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

ارزش صندوق‌های سهامی از مرز ۳۲۳ همت گذشت
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام؛

ارزش صندوق‌های سهامی از مرز ۳۲۳ همت گذشت

ارزش صندوق‌ها به ۳۱.۵
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

ارزش صندوق‌ها به ۳۱.۵ "همت" رسید

ارسال نظر