بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
مدیرعامل گروه دارویی برکت عنوان کرد:

افتتاح پروژه‌های شرکت بیوسان فارمد به زودی

افتتاح پروژه‌های شرکت بیوسان فارمد به زودی
مدیرعامل گروه دارویی برکت گفت: پروژه‌های شرکت بیوسان فارمد که تماما حوزه دارو‌های با تکنولوژی بالا و وارداتی را در بر می‌گیرد تقریبا تکمیل شده و به زودی شاهد افتتاح پروژه‌های مذکور خواهیم بود و باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته عرضه محصولات این شرکت از سال ۱۴۰۰ به صورت تدریجی بازار تحقق خواهد یافت.
کد خبر : ۲۳۷۰۷۵

برکت // دپو

به گزارش بورس نیوز، اکبر برندگی، مدیرعامل گروه دارویی برکت درخصوص تولید واکسن کرونا در کشور اظهار کرد: تولید واکسن کرونا به شکل کامل در شرکت شفافارمد از شرکت‌های زیرمجموعه گروه دارویی برکت به ترتیب طراحی و فاز‌های مطالعاتی و تست‌های حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و نتایج اولیه فاز مطالعات بالینی نیز تاکنون بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد بزرگترین سایت تولید واکسن در منطقه از جمله تولید انبوه واکسن کرونا به اندازه موردنیاز کشور و صادرات در این شرکت در حال انجام بوده و فاز اولید تولید واکسن کرونا با ظرفیت برآوردی ۲ تا ۳ میلیون دوز در ماه تا بیستم اسفندماه سال جاری و فاز صنعتی آن با ظرفیت ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز در ماه تا اوایل خردادماه سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل گروه دارویی برکت درباره ارزش دلاری فروش هر دوز واکسن کرونا ادامه داد: بنا به آخرین مصوبات سازمان غذا و دارو قیمت در نظر گرفته شده برای داخلی سازی محصولات وارداتی که برای نخستین بار تولید می‌شوند و همچنین واکسن معمولا ۷۰ درصد قیمت مشابه وارداتی خواهد بود و برآورد‌ها حاکی از حاشیه سود تقریبا ۱۵ تا ۲۰ درصدی این محصول است.

برندگی همچنین درخصوص همکاری با شرکت‌های دیگر برای تولید واکسن کرونا خاطرنشان کرد: دانش ساخت واکسن کوویران برکت کاملا بومی و باتکیته بر دانش متخصصان توانمند داخل کشور بوده که در زمینه تجهیزات و دستگاه‌های موردنیاز بخشی از تجهیزات موردنیاز برای تولید واکسن در کارخانه شفافارمد مستقر بود.

وی درباره چگونگی پخش واکسن کرونا بیان کرد: توزیع واکسن از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت خواهد بود و همچنین مجموعه گروه دارویی برکت نیز آمادگی دارد جهت همکاری با وزارت بهداشت از طریق پخش البرز اقدام کند.

مدیرعامل گروه دارویی برکت درخصوص میزان قابلیت صادراتی واکسن کرونا توضیح داد: پتانسیل صادرات به کشور‌های منطقه برای سالانه حداقل ۵ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن پس از رفع نیاز داخلی برآورد شده است. کشور‌های همسایه از پتانسیل بالایی برای دریافت واکسن‌های ساخت مجموعه برکت برخوردار هستند. سایر کشور‌های متقاضی نیز برای واکسن کوویران برکت نیز با ارسال درخواست‌های خود امکان بهره مندی از واکسن کرونای مجموعه دارویی برکت را خواهند داشت.

وی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز بر سودآوری شرکت بیان کرد: مطابق روال سنوات گذشته به منظور حفظ قاللیت‌های صنعت استراتژیک دارو انتظار می‌رود با افزایش هزینه‌های تولیدی ناشی از افزایش نرخ ارز، افزایش نرخ محصولات نیز به تناسب تایید شود. در سال جاری با توجه به افزایش هزینه‌های ناشی از نرخ ارز در هر گروه از محصولات افزایش قیمت‌ها نیز صورت گرفته و حاشیه سودآوری محصولات تولیدی حفظ شده و انتظار می‌رود این روند در سال آتی نیز ادامه یابد.

برندگی درباره وضعیت فعلی صادرات در مجموعه دارویی برکت عنوان کرد:در حال حاضر به دلیل تحریم‌های تحمیلی و ظالمانه آمریکا و سایر کشور‌های غربی به کشور و همچنین سیاست‌های سازمان غذا و دارو برای جلوگیری از کمبود دارو در کشور قوانین بسیار سختی در صادرات دارو به خارج از کشور حاکم بوده که امر صادرات محصولات دارویی را در کل صنعت با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: علیرغم مشکلات موجود در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیون دلار صادرات محقق شده و در حال حاضرمجموعه گروه دارویی برکت بیش از ۱۶۰ محصول صادراتی داشته که از این تعداد ۴۷ محصول در کشور‌های همسایه ثبت شده و می‌تواند زمینه‌ای برای صادرات مستمر و موفق در سنوات آتی باشد.

مدیرعامل گروه دارویی برکت درباره تولید انبوه واکسن این شرکت و عرضه عمومی آن توضیح داد: فاز اول تولید واکسن کرونا با ظرفیت برآوردی ۲ تا ۳ میلیون دوز در ماه تا بیستم اسفندماه سال جاری و فاز صنعتی آن با ظرفیت ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز در ماه تا اوایل خردادماه سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه‌ای بیان کرد: پروژه‌های شرکت بیوسان فارمد که تماما حوزه دارو‌های با تکنولوژی بالا و وارداتی را در بر می‌گیرد تقریبا تکمیل شده و به زودی شاهد افتتاح پروژه‌های مذکور خواهیم بود و باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته عرضه محصولات این شرکت از سال ۱۴۰۰ به صورت تدریجی بازار تحقق خواهد یافت.

وی ادامه داد: شرکت سل تک فارمد نیز در حال برنامه ریزی برای افزایش فعالیت‌ها و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود در حوزه سلول درمانی به عنوان یک شرکت فعال در لبه تکنولوژی درمان‌های جدید بوده و در حوزه مبارزه با کرونا نیز درستاورد‌های مطلوبی داشته است.

مدیرعامل شرکت گروه دارویی برکت درباره آخرین وضعیت تست انسانی واکسن برکت گفت: حال عمومی دریافت‌کنندگان مساعد بوده و در صورت اخذ مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت فاز‌های دوم و سوم مطالعات بالینی به صورت همزمان اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آغاز تست انسانی واکسن کرونا در "برکت"/ آخرین خبرها از فروش زمین‌های شرکت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با همکاری پارک علم و فن آوری و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین؛

"دالبر" از داروی جدید کرونا رونمایی کرد

مدیر امور بودجه و مجامع گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

پایان طوفان دارویی‌ها

ارسال نظر