بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی "بکام":

سهامداران "بکام" صبر کنند/ افزایش فروش بیش از ۱۰۰ درصدی

سهامداران
مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی گفت: برای حفظ درآمد برای اضافه کردن بازارهدف تلاش شد و علاوه بر شرکت مخابرات با شرکت‌های مختلفی ارتباط برقرار شد و این برقراری ارتباطات خود به خود فروش شرکت را بیش از پیش به پیش می‌برد.
کد خبر : ۲۳۷۲۲۶

خواندن ۳دقیقه
مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمد جواد عسگری باقرآبادی، مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی، گفت: بیش از ۸۰ درصد از بودجه ۴۸۰ میلیارد تومانی "بکام" تا کنون محقق شده است.

وی افزود: در مجموعه شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی بر متنوع‌سازی بازار‌های هدف کار شد. یکی از شرکت‌های طرف قرارداد "بکام"، مخابرات ایران بوده که برگشت پول از این شرکت بیش از ۱۴ ماه طول می‌کشید.

عسگری ادامه داد: برای حفظ درآمد بر اضافه کردن بازارهدف تلاش شد و علاوه بر شرکت مخابرات با شرکت‌های مختلفی ارتباط برقرار شد و این برقراری ارتباطات خود به خود فروش شرکت را بیش از پیش به پیش می‌برد.

مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی بیان کرد: همچنین در راستای پیشرفت بیشتر با بهره گیری از فروش‌های مویرگی و نمایندگان خوب امیدواریم درآمدی که لایق سهامداران گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی بوده محقق شود.

افزایش تولید ۱۱۳ برابری "بکام"
مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی افزود: تولید سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۱۱۳ درصد افزایش یافته و سود "بکام" افزایش ۷۰ درصدی داشته است. برای شرکت‌های زیر مجموعه بکام نیز برنامه ریزی توسعه‌ای انجام شده است.

وی در ارتباط با بودجه سال آینده گفت: برای سال ۱۴۰۰ ضمن اینکه بودجه ۵۱۰ میلیاردی برای شرکت کارخانجات شهید قندی در نظر گرفته شده، جهت سایر شرکت‌های زیر مجموعه نیز برنامه ریزی‌های خوبی انجام شده است.

شرکت پلیمر ایساتیس قندی ابرکوه (زیر مجموعه شهید قندی) در راه بورس
عسگری با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای "بکام" گفت: برای تولید پنل خورشیدی و شرکت پلیمر ایساتیس قندی ابرکوه برنامه ریزی ویژه‌ای انجام شده و بنا داریم پذیرش این شرکت به عنوان زیر مجموعه شرکت بکام را در بورس اخذ کنیم.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه اولیه این شرکت انجام شده به شکلی که آمادگی حضور برای عرضه اولیه را دارد، اما با توجه به شرایط کنونی بورس، سهام شرکت پلیمری در شرایطی عرضه خواهد شد که منافع حداکثری سهامدار و شرکت بکام حفظ شود.

محصولات جدید شرکت شهید قندی
وی افزود: مجموعه بکام علاوه بر تولید انواع کابل جهت بازار‌های هدف کنونی محصولات جدیدی از جمله کابل‌های ACSR (قابل استفاده در شبکه‌های برق)، را مخصوصا برای بازار کشور عراق توانسته تولید کند. در مجموعه پلیمری ابرکوه، تولید سیم کابل ساختمانی نیز صورت می‌گیرد.

مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی با بیان اینکه اصلاح ساختار خوبی در شرکت انجام شده، گفت: بدهی معوقه بانک‌ها در حال حاضر سامان یافته است. جذب و اعطای نمایندگی برای توسعه بازار هدف انجام شده و همچنین جهت تامین مواد اولیه شرکت پلیمری از طریق بورس اقدام و سهمیه‌ لازم اخذ شده است.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم امانتدار خوبی برای سهام مردم باشیم و هدف عمده ما امروز افزایش ارزش سهام بوده و در این راستا در تولید مواد اولیه تمام تلاش ممکن انجام شده و در عملکرد شرکت از محل تولید، سود و درآمد نیز شرکت به سوددهی مناسبی رسیده، به شکلی که آینده سهام "بکام" بسیار مثبت و قابل قبول خواهد بود. سهامداران این شرکت گوش به شایعات ساختگی ندهند و مطمئن باشند با صبر و بردباری به زودی و به طور قطع شاهد رشد سهام خود خواهند بود.

وی افزود: بر اساس گزارش استخراج شده از صورت‌های مالی سال ۹۹، میزان فروش و نرخ سودآوری شرکت کارخانجات شهید قندی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

عسگری با اشاره به رشد چشمگیر سودآوری در سال جاری گفت: شرکت شهید قندی (سهامی عام) با رشد ۳۶۵ درصدی سود خالص، بالاترین مشارکت را در سودآوری تلفیقی گروه، نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته و نسبت‌های سودآوری در این شرکت افزایش یافته است.

مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی موضوع تامین به موقع مواد اولیه و توسعه بازار‌های هدف و افزایش صادرات را از محور‌های اصلی فعالیت این مجموعه عنوان کرد و گفت در آینده نزدیک شاهد اقدامات بنیادی در این حوزه خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به تنظیم برنامه بلندمدت در زمینه اصلاحات بنیادی جهت اصلاح اهداف، سیاست‌ها و فرآیند‌ها گفت: با پیگیری انجام شده و پس از جلسات و بحث و مطالعه، مقرر شد در راستای توسعه هم افزایی و افزایش سودآوری شرکت‌های تابعه و با هدف استقلال شخصیت‌های حقوقی آنها، اصلاح ساختار شرکتی و چارت سازمانی با مطالعه دقیق فرآیند‌ها در جهت افزایش بازدهی در دستور کار قرارگیرد و انشالله به زودی شاهد تحول خوبی در گروه خواهیم بود.

مدیرعامل گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی به هدف‌گذاری جهت انعقاد قرارداد‌های جدید داخلی و خارجی به عنوان یکی از اقدامات اساسی این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات اقتصادی اخیر و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها به خصوص مواد اولیه مورد استفاده کارخانه، همکاران ما در واحد‌های تولید، بازرگانی و مالی نسبت به مطالعه مجدد قیمت‌ها و بهای تمام شده، بر اساس استاندارد‌های هزینه‌یابی اقدام کرده‌اند که تا کنون نتایج موثری مبنی بر افزایش سهم محصولات در بازار و رقابتی شدن محصولات را در پی داشته است.

عسگری بیان کرد: رویکرد فعلی، تسریع در تعیین تکلیف همراه با دفاع موثر از حقوق قانونی شرکت در پرونده‌های مطروحه بوده که در همین زمینه تیم حقوقی به صورت مجدانه پیگیرخواهد بود. همچنین در راستای افزایش کیفیت و شفافیت اطلاعات مالی، اقلام سنواتی در دست بررسی بوده و چنانچه مصالحه صورت نپذیرد، از طریق طرح موضوع حقوقی پیگیری و منافع شرکت تامین خواهد شد.

عسگری همچنین اجرای پروژه‌های توسعه‌ای از طریق تبدیل دارایی‌های غیر مولد و افزایش نرخ بازده دارایی‌های را از برنامه‌های آتی شرکت دانست.

فروش ۲۱۱ میلیارد تومانی "بکام"

طاهر ابراهیم زاده، عضو هیئت مدیره گروه کارخانجات شهید قندی نیز گفت: شرکت هیچ بدهی به تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی و اشخاص ندارد و تنها بدهی بانکی از دوره‌های گذشته باقیمانده که امسال بیش از ۴۲ میلیارد تومان از آن تسویه شد.

وی افزود: فروش شرکت "بکام" در سال ۹۸ برابر با ۲۱۱ میلیارد تومان بوده و همچنین میزان سود آن ۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده و در سال ۹۹ فروش ۲۴۵ میلیارد تومانی در "بکام" پیش‌بینی شده بود که ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن را سود شرکت تشکیل می‌داد.

وی افزود: تیم مدیریتی جدید از ابتدای مرداد ماه ۹۹ بعد از حضور در بکام و ظرفیت شناسی، توسعه بازار را در دستور کار قرارداده و با تغییر بودجه به ۴۸۶ میلیارد تومان، سود ۴۶ میلیارد تومانی برای "بکام" را محقق کرده که در سهام "بکام" ۴۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی فروش پوشش داده شد و سودی بالاتر از میزان پیش‌بینی که (۴۶ میلیارد تومان بود) برابر با ۵۳ میلیارد تومان تحقق یافته است. سال آینده نیز تحقق فروش ۵۱۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

"بکام" و تحقق سودی نزدیک به صفر

اشتراک گذاری :
ارسال نظر