بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
در هفته منتهی به ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۹ ثبت شد؛

گزارش عملکرد هفتگی شرکت‌های پتروشیمی

گزارش عملکرد هفتگی شرکت‌های پتروشیمی
در هفته گذشته شاهد عرضه ۲.۷۲۸ تن محصول پلی اتیلن سنگین در گرید‌های مختلف بودیم که با تقاضای ۴۸۴ تنی و حجم معاملات ۳۹۶ تنی مواجه شد که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفند ماه با کاهش ۳۷۴ تن همراه است.
کد خبر : ۲۳۷۲۹۸

خواندن ۱۰دقیقه

پتروشیمی+بورس نیوز

رشد مجدد نرخ فروش محصولات پتروشیمی مارون در مقابل کاهش بیش از ۳.۷۰۰ تنی فروش پلی پروپیلن این شرکت در بورس کالا

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در هفته گذشته شاهد عرضه ۳.۱۴۶ تن محصولات پلی‌پروپیلن در گرید‌های مختلف از سوی شرکت پتروشیمی مارون بودیم که با تقاضای ۳.۶۵۲ تنی مشتریان و حجم معاملات ۲.۲۶۶ تنی مواجه شد که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه با کاهش ۳.۷۶۴ تنی همراه بود.

جدول مارون+بورس نیوز

قیمت میانگین هر تن پلی‌پروپیلن در هفته گذشته با رشد ۹درصدی نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه به ۴۴۹.۹۶۴هزار ریال در هر تن و ارزش معاملات این محصول در هفته گذشته به یک هزار و ۱۹ میلیارد و ۶۱۹ میلیون ریال رسید.

همچنین در هفته گذشته شاهد عرضه ۲.۷۲۸ تن محصول پلی‌اتیلن سنگین در گرید‌های مختلف بودیم که با تقاضای ۴۸۴ تنی و حجم معاملات ۳۹۶ تنی مواجه شد که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه با کاهش ۳۷۴ تن همراه است.

نرخ میانگین ثبت شده برای این محصول به ۲۶۵.۲۴۷ هزار ریال در هر تن رسید و ارزش معاملات نیز به ۱۰۵ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال رسید.

جدول معاملات محصولات اصلی شرکت پتروشیمی مارون در هفته گذشته و همچنین نمودار ماه‌های اخیر نرخ محصولات پلی‌پروپیلن این شرکت ارائه شده است.

نمودار فروش مارون+بورس نیوز

 

 رشد ۱۲ درصدی نرخ فروش پلی پروپیلن جم در بورس کالا

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در هفته‌ای که گذشته شاهد عرضه ۵.۵۲۶ تنی انواع پلی‌پروپیلن توسط شرکت پلی‌پروپیلن جم بودیم که با تقاضای ۴.۸۸۴ تنی مشتریان و حجم معاملات ۴.۰۵۶ تنی مواجه شد.

جدول پلی پروپیلن+ بورس نیوز

متوسط نرخ میانگین هر تن پلی‌پروپیلن با رشد ۱۲ درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۴۶۵.۱۳۲ هزار ریال در هر تن رسید.

ارزش معاملات انواع پلی‌پروپلین‌های تولیدی شرکت با توجه به کاهش ۹۶۴ تنی در حجم معاملات و همچنین رشد نرخ فروش نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفند ماه یک هزار و ۸۸۶ میلیارد و ۵۷۹ میلیون و ریال رسید.

نمودار روند قیمتی ماه‌های اخیر انواع پلی‌پروپیلن‌های شرکت را مشاهده می‌کنید.

نمودار پلی پروپیلن جم+بورس نیوز

 ترمز رشد نرخ فروش اسیداستیک پتروشیمی فن آوران در بورس کالا کشیده شد

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی فن‌آوران که در حال حاضر محصول اسیداستیک خود را در بورس کالا عرضه می‌کند، در هفته گذشته ۹۲۰ تن از این محصول را در بورس کالا عرضه کرد که با حجم معامله ۵۵۲ تنی مشتریان روبرو شد که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه با کاهش ۳۶۸ تنی همراه بود.

جدول فن آوران+بورس نیوز

نرخ پایه عرضه این محصول با افت ۰.۵ درصدی در مقایسه با هفته معاملاتی گذشته به ۲۱۳.۱۶۰ هزار ریال در هر تن و ارزش معامله اسید استیک به ۱۱۷ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال رسید.

جدول معاملات هفته گذشته و همچنین نمودار ماه‌های اخیر قیمت اسیداستیک این شرکت ارائه شده است.

نمودار نرخ اسیداستیک شفن+بورس نیوز

رشد ۱۴ درصدی نرخ فروش پلی پروپیلن پتروشیمی شازند در بورس کالا

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی شازند در هفته‌ای که گذشت ۳.۹۹۰ تن از انواع پلی‌پروپیلن را در بورس کالا عرضه کرد که با تقاضای ۱.۵۸۰ و حجم معاملات ۱.۴۲۰ تنی در قیمت میانگین ۴۵۱.۸۲۰ هزار ریال در هر تن معامله شد.

ارزش معاملات این محصول با توجه به رشد چشمگیر ۱۴رصدی و همچنین افزایش ۱۸۰ تنی میزان فروش نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفند ماه، به رقم ۶۴۱ میلیارد ریال رسید.

جدول شازند+بورس نیوز

همچنین در هفته گذشته ۹۲۰ تن از پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی اراک در بورس کالا به فروش رسید که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه با کاهش ۷۲۰ تنی همراه بود.

لازم به ذکر است، ارزش معاملات پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی شازند به ۲۸۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال رسید.

همچنین در هفته گذشته ۴۶۰ تن از پلی‌اتیلن سبک پتروشیمی اراک در بورس کالا به فروش رسید که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه با کاهش ۵۴۰ تنی همراه بود.

لازم به ذکر است، ارزش معاملات پلی‌اتیلن سبک پتروشیمی شازند به ۱۳۵ میلیارد و ۵۶۷ میلیون ریال رسید.

جدول معاملات محصولات اصلی پتروشیمی شازند و همچنین نمودار ماه‌های اخیر قیمتی محصول پلی پروپیلن این شرکت ارائه شده است.

نمودار نرخ ماهیانه شازند+بورس نیوز

 

تداوم رشد نرخ فروش پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی جم در بورس کالا

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی جم در هفته‌ای که گذشت ۵.۲۱۲ تن پلی‌اتیلن سنگین در بورس کالا عرضه کرد.

تقاضای ۵.۹۷۷ تنی و معاملات ۵.۰۷۵ تنی این محصول در هفته گذشته، با نرخ میانگین ۲۶۳.۲۶۱ هزار ریال در هر تن صورت گرفت.

معامله پلی اتیلن جم+بورس نیوز

ارزش معاملات آن با توجه به افزایش ۷.۳ درصدی نرخ فروش و همچنین افزایش ۳۵۶ تنی در میزان فروش این محصول پتروشیمی جم در مقایسه با هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه به یک هزار و ۳۳۶ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال رسید.

نمودار قیمتی هفتگی پلی‌اتیلن سنگین این شرکت ارائه شده است.

نمودار نرخ پلی اتیلن جم+بورس نیوز

 

رشد مجدد نرخ فروش محصولات پتروشیمی امیرکبیر در بورس کالا

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی امیرکبیر در هفته‌ای که گذشت ۳.۰۰۰ تن پلی‌اتیلن سنگین در بورس کالا عرضه کرد که با تقاضای ۲.۳۹۰ تنی و حجم معاملات ۲.۰۶۰ تنی این محصول در هفته گذشته، با نرخ میانگین ۲۷۶.۴۲۰ هزار ریال در هر تن صورت گرفت.

ارزش معاملات آن با توجه به رشد ۳.۳ درصدی در نرخ فروش و افزایش ۱.۴۹۰ تنی فروش این محصول پتروشیمی امیرکبیر در مقایسه با هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه به ۵۶۹ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال رسید.

گزارش معاملات محصولات شکبیر+بورس نیوز

همچنین، در هفته منتهی به ۲۱ اسفند ماه شاهد عرضه ۷.۱۵۰ تن محصولات پلی‌اتیلن سبک بودیم که با ثبت تقاضای ۴.۵۵۴ تنی همراه بود که در نهایت منجر به معاملات ۴.۱۳۶ تنی شد.

نرخ این محصول با رشد ۸.۵ درصدی در مقایسه با هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه به ۳۰۱.۵۸۵ هزار ریال در هر تن رسید و ارزش معاملات آن با توجه به رشد نرخ فروش و کاهش ۱.۸۰۴ تنی میزان فروش به یک هزار و ۲۴۷ میلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال رسید.

نمودار چند ماه اخیر قیمتی محصولات پلی‌اتیلن سنگین شرکت ارائه شده است.

روند قیمتی نرخ پلی اتیلن سبک+بورس نیوز

نمودار روند قیمتی شکبیر+بورس نیوز

کاهش هزار تنی فروش آرتوزایلین پتروشیمی نوری در بورس کالا

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در هفته گذشته شاهد عرضه ۱.۲۰۰ تنی آرتوزایلین پتروشیمی نوری در بورس کالا بودیم که با تقاضای ۱.۲۲۰ و حجم معاملات ۱.۲۰۰ تنی از این محصول همراه بود.

نرخ متوسط هر تن از این محصول در هفته گذشته به ۱۷۷.۱۰۶ هزار ریال و ارزش معاملات با توجه به کاهش ۱.۰۰۰ تنی در میزان فروش و افت ناچیز ۰.۲ درصدی نرخ فروش در مقایسه با هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه به ۲۱۲ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال رسید.

گزارش معامله آرتوزایلین نوری+بورس نیوز

آخرین جدول معاملات محصول آرتوزایلین و همچنین نمودار ماه‌های اخیر قیمتی این محصول که مربوط به معاملات هفته گذشته این شرکت بوده، در ادامه ارائه شده است.

نمودار فروش نوری+بورس نیوز

افت ۸ درصدی نرخ فروش اوره پریل در مقابل رشد ۶ درصدی نرخ کریستال ملامین پتروشیمی خراسان در بورس کالا

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پتروشیمی خراسان در هفته منتهی به ۲۱ اسفندماه ۳۳۰ تن کریستال ملامین تولیدی‌اش را در بورس کالا عرضه کرد که با تقاضا و حجم معاملات ۲۴۵ تنی همراه بود که با مقایسه با آخرین عرضه این محصول در بورس کالا یعنی ۱۴ اسفندماه کاهش ۵۵ تنی را به همراه دارد.

گزارش معاملات خراسان+بورس نیوز

از طرفی نرخ فروش این محصول به ازای هر تن ۳۳۰.۷۶۲ هزار ریال به فروش رسید که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفندماه رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در هفته گذشته ۷۰۰ تن از اوره پریل تولیدی پتروشیمی خراسان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته منتهی به ۱۴ اسفند ماه بدون تغییر همراه بود.

نرخ فروش اوره پریل به ازای هر تن ۵۰.۰۵۲ هزار ریال بود که نسبت به آخرین نرخ فروش در بورس کالا یعنی ۱۴ اسفندماه افت ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

نمودار ماه‌های اخیر قیمتی اوره پریل و کریستال ملامین شرکت را در ادامه مشاهده می‌نمایید.

نمودار خراسان+بورس نیوز

نمودار خراسان+بورس نیوز

بیشتر بخوانید:

گزارش عملکرد هفتگی شرکت‌های پتروشیمی در بورس کالا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افت بیش از ۷درصدی نرخ فروش اوره پریل
کاهش ۴۰۰ تنی فروش کریستال ملامین پتروشیمی شرق‌نشین؛

افت بیش از ۷درصدی نرخ فروش اوره پریل "خراسان" در دوره ۶ ماهه

رشد ۹ درصدی نرخ فروش محصولات پتروشیمی مارون در بورس کالا؛

حجم معاملات ۶.۰۳۰ تنی پتروشیمی مارون

گزارش عملکرد در هفته منتهی به ۷ اسفند ماه ۱۳۹۹؛

پتروشیمی‌ها و معاملات در بورس‌کالایی که زیر ذره‌بین رفت

نوسان نرخ محصولات شرکت در بهمن ماه؛

"مارون" رکورد فروش شکست

ارسال نظر