بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پیش بینی بازار متعادل در هفته پایانی سال

پیش بینی بازار متعادل در هفته پایانی سال
کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه قیمت‌ها بسیار پایین آمده از فردا بازار رو به بالا و تعادلی معامله خواهد شد و طی هفته جاری با توجه به کم شدن فشار فروش، بازار نزولی نخواهد بود.
کد خبر : ۲۳۷۲۹۹

پیش بینی بازار متعادل در هفته پایانی سال

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: به طور سنتی هر ساله از اواخر اسفند و ایام عید فشار فروش از بازار کم می‌شود و این موضوع با توجه به اینکه اکثر سهام زیرقیمت ارزش ذاتی رسیدند موجب شد بازار امروز روند مثبت به خود بگیرد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: صحبت‌هایی که روز چهارشنبه درباره اینکه منابع ارزی در کره جنوبی فعلا آزاد نخواهد شد این سیگنال را به بازار داد که به زودی و با سرعت برجام اجرایی نمی شود و قیمت دلار به زودی با به سمت کاهش نخواهد رفت.

وی گفت: با اتفاقاتی که بازار در حال رصد آن‌ها است به این نتیجه رسیده که در کوتامدت اتفاق خاصی برای دلار نخواهد افتاد.

اشتیاقی بیان کرد: اگر میانگین قیمت دلار را بین عدد ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان در نظر بگیریم با توجه به P/E شرکت‌های پتروشیمی، فلزی و معدنی شاخص باید تا عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد کند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر اتفاق خاصی برای قیمت دلار رخ ندهد و کمی نقدینگی وارد بازار شود به نظر می‌رسد با توجه به ارزندگی سهام این ظرفیت وجود دارد که شاخص به راحتی تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسد.

وی با اشاره به مصوبه صندوق‌های ثابت تصریح کرد: این مصوبه بیشتر از اینکه جهت تقاضا را تقویت کند به دلیل اینکه این صندوق‌ها اجباری برای نگهداری سهام نداشتند و فروشنده ظاهر شده بودند جلوی عرضه را گرفت و از طرفی صندوق‌هایی که زیر ۱۵ درصد سهم دارند باید سه درصد خرید کنند که به صورت تدریجی صف تقاضا را تقویت می‌کند.

اشتیاقی تاکید کرد: با توجه به اینکه قیمت‌ها بسیار پایین آمده از فردا بازار رو به بالا و تعادلی معامله خواهد شد و طی هفته جاری با توجه به کم شدن فشار فروش، بازار نزولی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

هفته آخر سال و فرصت برگشت بازار

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صف‌های فروش، ابطالی‌های فیکس اینکام‌ها را تشدید کرد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

صف‌های فروش، ابطالی‌های فیکس اینکام‌ها را تشدید کرد

کارشناس بازارسرمایه در یادداشتی برای بورس‌نیوز تاکید کرد:

اصل انصاف زیر سوال رفت ...

ارسال نظر