بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
تحرکات تزریق نقدینگی جدید به بازار
در روز‌های پایانی سال شاهد برخی تحرکات جهت تزریق نقدینگی جدید به بازار هستیم و از سوی دیگر، نیاز به نقدینگی برخی فعالین حقیقی و حقوقی در پایان سال که به طور معمول افزایش عرضه‌ها در این روز‌ها را سبب می‌شود، روند نوسانی را محتمل‌ترین احتمال معاملات روز‌های آَینده به نظر می‌رساند.
کد خبر : ۲۳۷۳۳۹

پیش گشایش+بورس نیوز

آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد رشد ۲۲ هزار و ۶۰۶ واحدی شاخص کل بودیم. به این ترتیب با این رشد که معادل ۱.۸۵ درصد بود، شاخص کل در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی باقی ماند.

همچنین شاخص کل هم وزن نیز با ۰.۳۵ درصد افزایش به رقم ۴۳۳ هزار و ۳۲۲ واحد رسید. ارزش معاملات بازار بورس به بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید و همچنین در بازار فرابورس نیز ارزش معاملات به بیش از ۱۴۷ هزار میلیارد ریال رسید. همچنان بخش عمده ارزش معاملات بازار فرابورس مربوط به اوراق بدهی دولتی است.

سیاست و اقتصاد کلان
وزیر صنعت، معدن و تجارت از آیین بهره‌برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور خبر داد. علیرضا رزم حسینی با بیان این مطلب، افزود: این آیین به صورت ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد. وی با اشاره به جزییات این پروژه گفت: قطعه ۲ خط یک انتقال آب خلیج فارس به صنایع سرچشمه و قطعه ۳ خط یک انتقال آب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) افتتاح خواهد شد.

وزیر صمت همچنین اعلام کرد: عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهور، آغاز می‌شود. رزم حسینی در خصوص انتقال آب به اصفهان به عنوان بخش دیگری از طرح، بیان کرد: روز یکشنبه همچنین عملیات اجرایی خط ۳ انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان آغاز خواهد شد. وی همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط ۴ انتقال آب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این روز بصورت همزمان عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان نیز آغاز می‌شود.

وزیر صمت حجم سرمایه‌گذاری در این طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد. وی افزود: به عینیت رسیدن این رویای ناباورانه با افتتاح کامل خط اول و با این ریل‌گذاری صحیح و اجرای خطوط ۲ و ۳ و ۴، حیات و امید به توسعه پایدار را در فلات مرکزی و شرق کشور شاهد خواهیم بود انجام این طرح از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و مورد تاکید ریاست محترم جمهوری بوده است.

در خبری از حوزه حمل و نقل، وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف‌گذاری شده تا ظرفیت بنادر از ۲۸۵ میلیون تن در سال، طی یک برنامه ۵ ساله و شتابان، به ۵۰۰ میلیون تن ارتقا یابد. وی از اضافه شدن به اراضی پسکرانه‌ای بندری و ساخت بنادر جدید در سواحل مکران به عنوان برنامه‌های توسعه‌ای در دست اجرا خبر داد و گفت: هدف‌گذاری کردیم تا ظرفیت بنادر را از ۲۸۵ میلیون تن در سال، طی یک برنامه ۵ ساله و شتابان، به ۵۰۰ میلیون تن در سال ارتقا بدهیم.

در خبری از حوزه برق و انرژی، مدیرعامل بورس انرژی انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان در بورس انرژی را یک رویداد مهم برای بازار سرمایه ایران برشمرد و عنوان کرد: این نوع اوراق برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران منتشر می‌شود و می‌تواند فرصتی مهم برای تامین مالی شرکت‌ها باشد.

در خبری از بازار جهانی نفت، عربستان عرضه نفت خام به حداقل چهار پالایشگاه در آسیا را پایین آورده و درخواست پالایشگاه‌های هند برای عرضه اضافی نفت در ماه آوریل را رد کرده است. عربستان عرضه نفت خام به حداقل چهار پالایشگاه در آسیای شمالی را ۱۵ درصد در ماه مارس کاهش می‌دهد، اما نیاز ماهانه پالایشگاه‌های هند را در حد معمول تامین می‌کند. به نظر می‌رسد این اقدامات به دلیل احتمال بازگشت کشورمان به چرخه صادرات جهانی نفت در هفته‌ها و ماه‌های آتی باشد.

بازار امروز
با توجه به عرضه‌های صورت گرفته در پایان معاملات روز گذشته، به نظر می‌رسد که امروز شاهد معاملات نوسانی در بازار سرمایه باشیم. در روز‌های پایانی سال شاهد برخی تحرکات جهت تزریق نقدینگی جدید به بازار هستیم و از سوی دیگر، نیاز به نقدینگی برخی فعالین حقیقی و حقوقی در پایان سال که به طور معمول افزایش عرضه‌ها در این روز‌ها را سبب می‌شود، روند نوسانی را محتمل‌ترین احتمال معاملات روز‌های آَینده به نظر می‌رساند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
نزدیک عید است و مردمی که با دعوت رهبر و رییس جمهور وارد بورس شده اند پول نیاز هستند، بیش از این زیبنده نیست پول های مردم را در این سهام ها با کسب ضرر بلوکه کنید، سخنم با بازارگردانهای وثخوز، اگر مسلمان و خداپرست هستید سهام هایتان را که 10000 تومان فروخته اید با 35 درصد ضرر روزانه به قیمت لطفا به قیمت 67,854 بخرید.