بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

معاملات آتی طلا در بورس کالا از سر گرفته شود

معاملات آتی طلا در بورس کالا از سر گرفته شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ابزار‌های مشتقه در کل دنیا کاربرد فراوانی دارد و به کمک اقتصاد‌ها آمده که این حوزه هنوز در اقتصاد ایران توسعه یافته نیست؛ از این رو از بورس کالا به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه انتظار داریم با سرعت در مسیر توسعه بازار مشتقه کالایی از جمله انجام مقدمات بازگشت معاملات طلا به این بازار حرکت کند.
کد خبر : ۲۳۷۳۹۱

خواندن ۳دقیقه

معاملات آتی طلا در بورس کالا +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه ابزار‌های مالی نیاز به اختراع چرخ در اقتصاد ایران نیست بلکه باید از ابزار‌های شناخته شده دنیا در مسیر احیای اقتصاد کشور بهره برد که ابزار‌های مشتقه از جمله پرکاربردترین ابزار‌های مالی در دنیاست.

پورابراهیمی با اشاره به قرارداد‌های آتی طلا در بورس کالا و توقف این معاملات به دلیل نگرانی‌های وزیر وقت اقتصاد در سال ۹۷ اظهار کرد: به عقیده بنده، قواعد بازار را نمی‌توان با تصمیمات مداخله گرانه بر هم زد البته اگرچه بحث حفظ منافع اقتصادی برای کشور در برهه‌ای مطرح می‌شود، اما آنچه مسلم است اینکه هدایت بازار با تصمیمات خلق الساعه، منطقی نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فلز نقره به تازگی وارد بازار آتی بورس کالا شده است، گفت: انتظار ما از بورس کالا این است که بر روی موضوعات مربوط به قرارداد‌های آتی از جمله ورود دارایی‌های جدید و بازگشت طلا به این معاملات تمرکز بیشتری داشته باشد و مجلس و کمیسیون اقتصادی از توسعه ابزار‌های تخصصی و کارآمد بازار سرمایه از جمله ابزار‌های مشتقه، تمام قد حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: ابزار‌های مشتقه کمک می‌کنند تا از ظرفیت‌های موجود در حوزه نقدشوندگی و پوشش ریسک استفاده کنیم و این به نفع اقتصاد کشور است. در دنیا این ابزار‌ها تجربه شده اند و اگر مسیر توسعه آن‌ها را هموار کنیم، قطعا به نفع اقتصاد کشور هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: بورس کالا طی سال‌های گذشته در حوزه توسعه و معرفی ابزار و بازار‌ها اقدامات مطلوبی انجام داده که با تکمیل سبد این بازارها، باید با تلاش در حذف محدودیت ها، شرایط لازم را برای افزایش عمق این بازار‌ها و ابزار‌ها فراهم کند تا خدمات متنوعی به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ارائه شود.

پورابراهیمی با تاکید بر این نکته که قانون بازار سرمایه و اصلاحیه‌های آن ظرفیت خوبی برای اقتصاد ایران فراهم کرده است اظهار کرد: ظرفیتی که در قالب قانون فراهم شده و ساختار‌هایی که بر روی آن شکل گرفته محکم‌ترین و متقن‌ترین ساختار‌های اقتصادی کشور هستند لذا از این ظرفیت برای رونق و توسعه اقتصادی کشور باید استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا از پایین‌ترین رکورد ۹ ماهه فاصله گرفت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ابعاد حقوقی تحلیل فعالان بازارسرمایه و رسانه‌ها
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ابعاد حقوقی تحلیل فعالان بازارسرمایه و رسانه‌ها

جلب
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

جلب"اعتماد"؛ نخستین گام دولت درتقویت"بورس"

درج نماد معاملاتی برنج طارم در بورس کالا
در بازار گواهی سپرده کالایی درج شد؛

درج نماد معاملاتی برنج طارم در بورس کالا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
دوباره نگران شدید چی؟ همون بهتر که در بازار نقد باشیم....