بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
دست بالای عرضه‌کنندگان در
برای بازار امروز همانند روز گذشته کاهش ارزش معاملات و احتمال دست بالای عرضه‌کنندگان را پیش‌بینی می‌کنیم. به نظر می‌رسد که از روز شنبه شاهد واقعی‌تر شدن روند معاملات خواهیم بود.
کد خبر : ۲۳۸۱۱۹

دست بالای عرضه‌کنندگان در

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته شاهد کاهش شاخص کل به میزان ۳.۶۹۰ واحد و معادل ۰.۲۸ درصد بودیم.

همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد نیز معاملات کم‌حجمی را در طول معاملات روز گذشته بازار سرمایه شاهد بودیم اما؛ بااین‌حال، با توجه به محدود شدن افت روزانه قیمت‌ها به میزان ۲ درصد، شاهد تشکیل سریع صف فروش در اکثر نماد‌هایی بودیم که با ضعف تقاضا مواجه بودند. ازجمله صف‌های فروش دیروز می‌توان به‌صف فروش نماد‌های خودرو، خساپا، وبصادر و وتجارت اشاره کرد.

سیاست و اقتصاد کلان

در خبری از حوزه روابط بین‌الملل، رویترز با اشاره به تخلیه روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت ایران تنها در ۱۹ روز ابتدایی ماه مارس نوشت: پکن در ماه جاری میلادی یک حجم زیاد دیگری از نفت ایران را دریافت خواهد کرد.

نزدیک به یک‌میلیون بشکه نفت ایران در روز در این ماه به چین می‌رسد. این حجم، تقریباً نیمی از حجمی است که عربستان در دو ماه نخست امسال به چین صادر کرد. بر اساس برآورد، موسسه تحقیقات نفتی ریفینیتیو، در ماه جاری میلادی ۳.۷۵ میلیون تن (۲۷ میلیون بشکه) نفت به چین وارد می‌شود که از ۳.۳۷ میلیون تن ماه ژانویه بیشتر است.

از سوی دیگر با نگاهی به بازار‌های جهانی می‌توان دریافت که طلای زرد نیز روند نزولی را تجربه کرد و در زمان تنظیم این گزارش بهای هر اونس طلا با بیش از ۱.۶ درصد کاهش به ۱ هزار و ۶۸۳ دلار رسید.

با بهبود شاخص ارزش دلار و همچنین روند رو به عادی تردد در کانال سوئز، شاهد کاهش قیمت‌های جهانی در کالا‌ها نیز هستیم. قیمت مس با بیش از ۱.۳ درصد کاهش به کمتر از ۸.۸۰۰ دلار رسید. قیمت روی نیز در زمان تنظیم این گزارش با ۱ درصد کاهش به کمتر از ۲.۸۰۰ دلار رسید. قیمت هر بشکه نفت خام برنت نیز در حدود ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۶۳ دلار و ۹۶ سنت رسید.

در خبری مربوط به برجام، نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در پیامی توییتری به‌احتمال مطرح‌شدن پیشنهاد جدیدی از سوی واشنگتن درباره احیای واکنش نشان داد. در این پیام توییتری آمده است: «ایران درباره موضوعات با اعضای باقیمانده در برنامه جامع اقدام مشترک در ارتباط است. برای پیوستن مجدد آمریکا به برجام هیچ پیشنهادی نیاز نیست این تنها نیازمند تصمیمی سیاسی توسط آمریکا برای اجرای کامل و فوری تمامی تعهدات تحت توافق و پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است». شامگاه دوشنبه نشریه پولیتیکو در گزارشی از طرح احتمالی جدید آمریکا برای احیای برجام خبر داد. این نشریه به نقل از دو مقام آشنا نوشت که مقام‌های دولت آمریکا با توجه به شرایط زمانی، در نظر دارند به زودی و طی این هفته، پیشنهاد جدیدی را برای شروع مذاکرات ارائه دهند.

بازار امروز

برای بازار امروز همانند روز گذشته کاهش ارزش معاملات و احتمال دست بالای عرضه‌کنندگان را پیش‌بینی می‌کنیم. به نظر می‌رسد که از روز شنبه شاهد واقعی‌تر شدن روند معاملات خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: 

برگ برنده گزارش‌های ماهانه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد نرخ‌های فروش
کاهش درآمد‌های فروش سیمان شاهرود در مقایسه با بهمن ماه؛

رشد نرخ‌های فروش "سرود " متوقف شد

کم‌عمق بودن معاملات
پیش گشایش ۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۹؛

کم‌عمق بودن معاملات

ارسال نظر