بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام‌(هفته‌ابتدایی‌۱۴۰۰)؛

افزایش ارزش صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۲۹ هزار میلیارد ریال

افزایش ارزش صندوق‌های سهامی به بیش از ۳۲۹ هزار میلیارد ریال
ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در روز سه شنبه ۱۰ فروردین ماه سال جاری به بیش از ۳۲۹ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۳۸۲۱۲

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.
ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام تا پایان روز سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ به ۳۲۹ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال رسید. همچنین در هفته گذشته شاهد ورود منابع مالی به ارزش بیش از ۳.۷۲۸ میلیارد ریال به صندوق‌ها توسط سرمایه گذاران بوده‌ایم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام در روز سه شنبه ۱۰ فروردین ماه سال جاری به بیش از ۳۲۹ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال رسیده است. در حال حاضر ارزش متوسط صندوق‌های سهامی و با در نظر گرفتن اطلاعات ۶۸ صندوق مورد بررسی به ۴۸۵ میلیارد تومان رسیده است.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی به منفی ۰.۴ درصد رسیده، بهترین عملکرد هفتگی در بین این صندوق‌ها مربوط به دو صندوق قابل معامله ارزش آفرین بیدار و آهنگ سهام کیان است که به ترتیب بازدهی ۲.۷ و ۱.۳ درصدی را محقق نموده اند.

ضعیف‌ترین بازدهی هفتگی نیز مربوط به دو صندوق قابل معامله بذر امید آفرین و قابل معامله آوای معیار بوده است که این دو صندوق در هفته کاری قبل به ترتیب بازدهی‌های منفی ۱.۹ و ۱.۷ درصدی را ثبت کرده اند.
متوسط بازدهی ماهیانه این صندوق‌ها به ۹.۶ درصد مثبت رسیده که صندوق همیان سپهر با کسب ۱۵ درصد بازدهی بهترین عملکرد را داشته و صندوق مشترک افق با بازدهی منفی ۰.۳ درصدی ضعیف‌ترین عملکرد ماه قبل را به خود اختصاص داده است.
همچنین متوسط بازدهی و عملکرد سه ماهه این صندوق‌ها به منفی ۶.۸ درصد رسیده که صندوق توسعه اندوخته آینده که از معدود صندوق‌های با بازدهی مثبت در این بازه زمانی بوده، با کسب ۲.۱ درصد بازدهی مثبت بهترین عملکرد را داشته و صندوق گنجینه ارمغان الماس با بازدهی منفی ۲۳.۵ درصد ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.

در یک سال منتهی به ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، متوسط بازدهی صندوق‌های سهامی به ۱۳۱ درصد رسیده است. این در حالی است که متوسط بازدهی بازار سرمایه بر اساس دو معیار شاخص کل و شاخص کل هم وزن به ترتیب معادل ۱۳۹ و ۱۲۸ درصد بوده است.

بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق قابل معامله سرو سودمند مدبران و آسمان ارمانی به ترتیب با ۲۱۱ و ۲۰۷ درصد از آن خود کرده اند. ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه نیز مربوط به دو صندوق گنجینه ارمغان الماس و مشترک سامان یکم با ۶۵ و ۷۳ درصد بازدهی بوده است.

در هفته گذشته و همان‌گونه که در ابتدای گزارش نیز اشاره گردید، صندوق‌های سهامی در هفته اول سال جاری موفق به جذب ۳۷۳ میلیارد تومان منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید شدند.

دو صندوق پیشتاز و پیشرو با جذب ۷۲ و ۴۳ میلیارد تومان منابع مالی جدید بهترین عملکرد را از این حیث داشتند.

بیشتر بخوانید:

خروج منابع مالی در هفته پایانی سال قطع شد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خروج منابع مالی در هفته پایانی سال قطع شد
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (هفته پایانی سال ۱۳۹۹)؛

خروج منابع مالی در هفته پایانی سال قطع شد

خروج ۳۲۸ میلیارد تومان منابع مالی دیگر در هفته گذشته
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به ۱۹ اسفند ۱۳۹۹)؛

خروج ۳۲۸ میلیارد تومان منابع مالی دیگر در هفته گذشته

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

در آستانه سقوط به کمتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان

خروج نزدیک به ۲ درصد از منابع مالی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته منتهی به اسفند ۱۳۹۹)؛

خروج نزدیک به ۲ درصد از منابع مالی صندوق‌های سهامی در هفته گذشته

ارسال نظر