بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ۳۰ میلیارد دلار منابع ارزی بلوکه شده کشور در عراق و کره جنوبی گفت: این کشور‌ها جهت آزادسازی این منابع متعهد شده‌اند.
کد خبر : ۲۳۸۲۲۴

 

نماینده مردم رشت در مجلس+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سیدعلی آقازاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره اقدامات انجام شده جهت آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران اظهار کرد: ۳۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور‌هایی اعم از عراق و کره جنوبی بلوکه شده که مذاکراتی در جهت آزادسازی آن انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما می‌توانستیم برای تحویل منابع ارزی بلوکه شده تعهدات بهتری را از این کشور‌ها بگیریم، افزود: این موضوع یکی از برنامه‌های اصلی ما بوده و مجلس و دولت در این راستا رایزنی‌هایی را انجام دادند همچنین کشور‌هایی همچون عراق و کره جنوبی نیز تعهداتی را داده‌اند.

آقازاده درباره اختصاص اعتبار در سال ۱۴۰۰ به شهرستان‌های کم‌برخوردار کشور که ۳۰ منطقه بوده و از پایین‌ترین شاخص توسعه برخوردارند، ادامه داد: در لایحه بودجه امسال بحث توزیع عادلانه منابع، ثروت خدمات و امکانات یکی از بحث‌های محوری بوده و اولویت، پشتیبانی از مناطق کم‌برخوردار است.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ توسعه مناطق محروم لحاظ شده تصریح کرد: در اجرای این موارد نیز مجلس شورای اسلامی نظارت و پیگیری‌های دقیقی را انجام می‌دهد تا همسان‌سازی خدمات در مناطق مختلف کشور به خوبی انجام گیرد.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اولویت‌های کاری این کمیسیون در سال جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال تقویت دیپلماسی اقتصادی یکی از محور‌های برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است.

نماینده مردم رشت و خمام در خانه ملت توضیح داد: متأسفانه در شهرستان رشت نقاط آسیب‌پذیر فراوانی مشاهده می‌شود که ضعف و ناکارآمدی مدیریت شهری، مدیریت واحد شهری، مدیریت استانی، ضعف نظارت مدیریتی در استان از وزارت کشور و سایر سازمان‌ها سبب شد تا شاهد افزایش آسیب‌پذیری در حاشیه شهر‌ها باشیم.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید مهدی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
طبق اظهارات مسئولین ایرانی و کشورهای عراق و کره جنوبی ،ما در عراق 7/5 میلیارد دلار و در کره هم 7/5 میلیارد دلار منابع بلوکه شده داریم . اونوقت ایشون چطوری جمع این دو عدد رو 30 میلیارد دلار ذکر میکنه ؟