بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
رشد ۱۱۲ درصدی پرتفوی بورسی
گروه بهمن در انتهای اسفندماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۳۹,۳۷۸,۰۲۷ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته است.
کد خبر : ۲۳۸۶۶۴

گروه بهمن+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، گروه بهمن در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اسفندماه سال ۹۹ مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری طی دوره یک‌ماهه را برابر با مبلغ ۱۴۰ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال گزارش کرده که از مجموع ۲ بخش «پذیرفته شده در بورس» و «خارج از بورس» تشکیل شده، همچنین بیشترین میزان بهای تمام شده سرمایه‌گذاری در بخش «خارج از بورس» با ۱۰۱ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال بوده و مابقی آن در بخش «پذیرفته شده در بورس» ثبت شده است.

عملکرد ماهانه خبهمن+بورس نیوز

درآمد حاصل از سود سهام محقق شده "خبهمن"

درآمد نقدی از سود سهام خبهمن+بورس نیوز

بر پایه این گزارش، شرکت گروه بهمن طی عملکرد یک‌ماهه منتهی به اسفندماه سال ۹۹، از محل واگذاری سهام ۳۵۳,۱۹۶ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد یک‌ماهه مشابه سال گذشته سودی محقق نکرده، خبهمن با سرمایه ثبت‌شده ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال ۹۹ از محل سود سهام محقق شده ۹۹۵,۸۹۲ میلیون ریال درآمد داشته که نسب به مدت مشابه سال قبل سودی محقق نکرده است.

میزان جمع سرمایه‌گذاری‌های انتهای دوره اسفند ماه امسال نسبت به بهمن‌ماه امسال ۷۸۱ درصد رشد داشته و نسبت به اسفند سال گذشته افزایش ۱۲۶۹ درصدی داشته است.

صورت‌وضعیت پرتفوی بورسی "خبهمن"

بر اساس این گزارش، گروه بهمن در انتهای اسفندماه چندین شرکت با بهای تمام‌شده ۳۹,۳۷۸,۰۲۷ میلیون ریال در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد ۱۱۲ درصد به مبلغ ۸۳,۳۳۱,۰۷۵ میلیون ریال رسیده است.

سهامداران و خط تولید موتور کم مصرف تیوان 

کارخانه تولید انبوه موتور‌های پرقدرت، کم‌مصرف یورو ۶ در زمینی به وسعت ۸.۲ هکتار و سطح زیربنای ۴۰.۰۰۰ مترمربع در شهرک صنعتی کاسپین قزوین احداث‌شده و آماده بهره‌برداری است، همچنین این واحد بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کارخانه موتورسازی کشور با ظرفیت ۵۰۰.۰۰۰ دستگاه در سال است و قابلیت تولید هم‌زمان ۱۰ نوع موتور‌های ۳ و ۴ سیلندر پرقدرت و کم‌مصرف یورو ۶ را مطابق آخرین فناوری‌های روز دنیا برای کلاس‌های مختلف خودرو‌های سواری از توان ۷۵ تا ۱۵۵ اسب بخار است.

رشد ۱۱۲ درصدی پرتفوی بورسی

سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی موردنیاز برای انجام این طرح کلان ملی بالغ‌بر ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریال ارزیابی‌شده که تاکنون حدود ۶۰ درصد آن از سوی بخش خصوصی دانش‌بنیان و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تأمین‌شده است. این طرح در نوع خود بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری ۲۰ سال اخیر صنعت خودرو جهت ارتقاء فناوری بشمار می‌آید که با راه‌اندازی و تولید محصولات این کارخانه، سطح فناوری موتور خودرو‌های تولیدی داخل جهشی دو دهه‌ای خواهد یافت.

خطوط تولیدی که به بهره‌برداری می‌رسند مطابق آخرین فناوری‌های روز دنیا بوده و این کارخانه پیشرفته‌ترین واحد صنعتی کشور ازلحاظ سطح اتوماسیون خواهد بود و می‌توان از آن به‌عنوان نماد صنعتی کشور نام برد.

کارخانه فوق اولین واحد صنعتی کشور هست که مطابق انقلاب صنعتی نسل چهارم دنیا (INDUSTRY ۴.۰) طراحی و اجراشده است.

این طرح کلان ملی مجموعاً شامل ۸ خط تولید (خطوط مختلف مونتاژ و ماشین‌کاری قطعات اصلی موتور (هست که در دو سالن ۱۷.۲۰۰ مترمربعی و ۲۱.۰۰۰ مترمربعی نصب‌شده و یا در حال نصب هستند، کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید برای فاز‌های ۱ و ۲ خریداری و در محل کارخانه مستقرشده‌اند و طی فاز اول ۴ خط تولید (مونتاژ و ماشین‌کاری) به بهره‌برداری رسید و فاز دوم نیز مطابق برنامه زمان‌بندی در حال اجرا بوده و در اوایل سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری است.

با بهره‌برداری از پروژه فوق یکی از طرح‌های حائز اهمیت برای رفع مشکل آلایندگی خودرو‌ها و کاهش مصرف سوخت به سرانجام خواهد رسید و منویات مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته مبنی بر عملیاتی شدن طرح تولید موتور‌های کم‌مصرف محقق خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش درآمد ۳۲درصدی "خبهمن"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۷خوان سودسازی
افزایش ۸ درصدی سودآوری نسبت به گزارش حسابرسی نشده؛

۷خوان سودسازی "وبهمن" / سود ۱.۹۷۸ ریالی هر سهم در سال ۱۳۹۹

سرمایه‌گذاری
میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "خبهمن" ۱۵.۹۸۶ میلیارد ریال گزارش شد؛

سرمایه‌گذاری "خبهمن" ۵۳ درصد رشد کرد

عملکرد این سرمایه‌گذار زیر ذره‌بین رفت؛

رشد سالانه سرمایه‌گذاری‌ها "خبهمن" به ۲۱درصد رسید

ارسال نظر