بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
سودی ۱.۳۳۲ ریالی به ازای هر سهم در سال ۱۳۹۹ اعلام شد؛

نقش پررنگ درآمد‌های غیرعملیاتی در تعدیل مثبت "سصوفی"

نقش پررنگ درآمد‌های غیرعملیاتی در تعدیل مثبت
شناسایی درآمد ۷۵ میلیارد ریالی سود ناشی از تسعیر دارایی‌ها و همچنین ۳۰۱ میلیارد ریالی ناشی از فروش دارایی‌های ثابت (۳۴۱ ریال به ازای هر سهم) از اصلی‌ترین دلایل تعدیل مثبت چشمگیر این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ بود.
کد خبر : ۲۳۸۸۶۲

خواندن ۲دقیقه

شرکت سیمان صوفیان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از شناسایی سود خالص ۳۳۸ ریالی به ازای هر سهم در پایان سال مالی ۱۳۹۸ از شرکت سیمان صوفیان، اکنون صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۱۳۹۹ این شرکت نیز حاکی از شناسایی سود خالص ۱.۳۳۲ ریالی و ثبت عملکردی مطلوب است.

گزارش 12ماهه حسابرسی نشده سصوفی+بورس نیوز

با این حال بخش قابل توجهی از سود شناسایی شده این شرکت مربوط به سود ناشی از تسعیر ارز و درآمد غیرعملیاتی ناشی از فروش دارایی‌های ثابت می‌باشد که ماهیتی غیرعملیاتی دارد.

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی سالانه منتشر این شرکت در مقایسه با عملکرد سال مالی ۱۳۹۸، افزایش در حدود ۳۴۱.۰۰۰ تنی مجموع انواع محصولات تولیدی بوده که بخش عمده‌ای از آن به دلیل افزایش محسوس فروش سیمان داخلی و همچنین رشد بیش از ۱.۸۱۶ میلیارد ریال جمع کل درآمد‌های فروش است.

بر این اساس، در حالی که شرکت سیمان صوفیان در سال مالی ۱۳۹۸ موفق به فروش بیش از ۱.۵۴۲.۰۰۰ تن انواع محصولات سیمان داخلی و صادراتی شده بود، در سال ۱۳۹۹ نیز موفق به فروش بیش از ۱.۸۸۳.۰۰۰ تن از انواع محصول داخلی و سیمان صادراتی شده است.

همانگونه که در ابتدای گزارش نیز اشاره شد شناسایی درآمد ۷۵ میلیارد ریالی سود ناشی از تسعیر دارایی‌ها و همچنین ۳۰۱ میلیارد ریالی ناشی از فروش دارایی‌های ثابت (۳۴۱ ریال به ازای هر سهم) از اصلی‌ترین دلایل تعدیل مثبت چشمگیر این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ بوده که با توجه به غیر قابل تکرار بودن این درآمد‌ها در سال آینده، سهامداران این شرکت می‌بایست تحلیل‌های سودآوری سال آتی این شرکت را بر مبنای عملکرد عملیاتی در نظر گیرند.


  • بیشتر بخوانید:

حاشیه سود "سصوفی" به ۳۲ درصد رسید

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بخش اصلی سود در سه ماهه پایانی سال محقق می‌شود؛

ارزش ۱۲هزارمیلیاردی تومانی سرمایه‌گذاری "سیتا"

سود ۱۱۶ ریالی هر سهم
در دوره ۶ ماهه مالی بررسی شد؛

سود ۱۱۶ ریالی هر سهم "سیتا"

سود هر سهم در عملکرد ۹ ماهه ۱.۱۱۴ ریالی شد؛

حاشیه سود "سصوفی" به ۳۲ درصد رسید

ارسال نظر