بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
افزایش ۶۵ درصدی سودآوری سکرما در سه ماه نخست سال مالی؛

کسب ۲۸۵ میلیارد ریال سود سرمایه گذاری

کسب ۲۸۵ میلیارد ریال سود سرمایه گذاری
رشد ۳۵درصدی متوسط نرخ‌های فروش مهم‌ترین عامل اصلی افزایش درآمدزایی‌ها از سوی "سیمان کرمان" اعلام شد.
کد خبر : ۲۳۸۸۹۱

سیمان کرمان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سیمان کرمان بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده و سه ماهه منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹، موفق به کسب سود خالص ۴۴۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی شده است.

این سود که معادل ۴۴۸ ریال به ازای هر سهم است نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۵ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش سود عملیاتی شرکت در کنار رشد بیش از ۸۰ درصدی سود سرمایه گذاری‌های شرکت منجر به رشد محسوس سودآوری شرکت شده است.

عملکرد سیمان کرمان+بورس نیوز

درآمد عملیاتی شرکت در این دوره معادل ۷۲۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به سه ماهه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است. رشد ۳۵ درصدی متوسط نرخ‌های فروش عامل اصلی افزایش درآمدزایی شرکت بوده است.

مقادیر فروش محصولات شرکت در دوره سه ماهه اول معادل ۲۵۲ هزار تن بوده که ۱ درصد کمتر از سه ماهه سال مالی گذشته بوده، همچنین این شرکت برای دوره ۹ ماهه باقیمانده از سال مالی فروش بیش از ۷۹۱ هزار تن محصول را برآورد کرده است.

متوسط نرخ فروش هر تن سیمان خاکستری فله و کیسه‌ای به ترتیب معادل ۲.۲۸ و ۳.۰۶ میلیون ریال بوده، سود عملیاتی شرکت معادل ۲۸.۲ درصد درآمد‌های محقق شده است که این نسبت در دوره قبل کمتر از ۲۷ درصد بوده است.

همچنین این شرکت در سه ماهه نخست مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال سود سرمایه گذاری شناسایی کرده است که ۸۶ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال است. سود سرمایه گذاری از محل سود سهام دو شرکت سیمان مازندران و سیمان اردبیل است. شرکت سیمان کرمان مالکیت ۲۰ درصد سیمان مازندران و ۴.۲ درصد سیمان اردبیل را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

سیمان سفید فله "سکرما" ۳۵ درصد گران شد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سیمان سفید فله
براساس مجوز انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان؛

سیمان سفید فله "سکرما" ۳۵ درصد گران شد

زنگ مجمع
با انتشار خبر مجمع شرکت سیمان کرمان؛

زنگ مجمع "سکرما" به گوش می‌رسد

پیش‌بینی فروش یک میلیون تن سیمان در سال مالی جاری؛

رشد ۲۱۵درصدی سود تلفیقی "سکرما"

دلایل سودسازی این سیمان‌ساز بررسی شد؛

سود زیر مجموعه‌های "سکرما" و تعدیل مثبت سودآوری

ارسال نظر