بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
اعلام سودی که صف فروشش را تضمین می‌کند؛

شاید گره‌های معاملاتی به داد سهامداران "چافست" برسد

شاید گره‌های معاملاتی به داد سهامداران
درمجموع حاصل عملکرد دوره ۶ماهه این شرکت، تحقق ۲۰۸ میلیارد ریال سود خالص و ۳۲ میلیارد ریال بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
کد خبر : ۲۳۹۰۰۰

خواندن ۲دقیقه

شرکت چاپ افست+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، اینکه چگونه ممکن است شرکتی با سود ۶ماهه در حدود ۲۰ میلیارد تومانی در شهریورماه ارزش‌های بیش از ۴.۵۰۰ میلیارد تومانی را هم به ثبت رسانده باشد، رخدادی بوده که شاید تا سالیان سال نتوان پاسخی منطقی برای آن یافت.

شاید سهامداران چافست که در ۷ ماه گذشته بیشتر از هر زمان دیگری شاهد تشکیل صف فروش بوده به قوانین جدید گره‌های معاملاتی چشم اندوخته‌اند تا شاید بتوانند از تله صف فروش سنگین این سهم نجات پیدا کنند.

گزارش 6ماهه حسابرسی نشده چافست+بورس نیوز

شرکت افست که در سال مالی گذشته موفق به تحقق سود خالص ۵۷۸ ریالی به ازای هر سهم شده بود در ۶ ماهه نخست سال موفق به تحقق سود خالص تنها ۲۱۱ ریالی شد که نشان می‌دهد سهامداران این شرکت نمی‌بایست امیدی به بهبود سودآوری یا شرایط ویژه‌ای در سال مالی جاری داشته باشند.

افزایش سود خالص این شرکت و رشد بیش از ۲۷درصدی مجموع درآمد‌ها و بیش از ۲۰درصدی درآمد‌های ناخالص، عمدتاً مربوط به افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش بوده چراکه همانند دوره‌های گذشته در ۶‌ماهه گذشته نیز شاهد کاهش مقادیر فروش محصولات اصلی است.

مقادیر فروش چافست+بورس نیوز

همان‌گونه که در جدول نیز ملاحظه می‌شود مجدداً و همانند سال گذشته در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۰ شاهد کاهش چشمگیر تولید و فروش تعدادی کتاب و مجلات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم.

بااین‌حال رشد چشمگیر نرخ‌های فروش در این مدت منجر به افزایش در حدود ۲۰ درصدی مجموع درآمد‌های شرکت شده است.

درمجموع حاصل عملکرد دوره ۶ماهه این شرکت، تحقق ۲۰۸ میلیارد ریال سود خالص و ۳۲ میلیارد ریال بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.


  • بیشتر بخوانید:

"چافست" از سال آینده سود می‌دهد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کسب سود ۵۳۵ میلیارد ریالی در سال ۱۳۹۸ ثبت شد؛

افزایش ۳۳ درصدی سودآوری "چافست"

رخدادی تکراری در بازار این روز‌های بورس؛

افزایش نرخ‌های فروش ناجی "چافست"

در پی اعلام شرکت افست؛

"چافست" از سال آینده سود می‌دهد

ارسال نظر