بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
ویترین‌چینی شاخص در آخرین روز فروردین
در معاملات امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، شاخص با رشد بیش از ۲ هزار و ۸۲۵ واحدی به یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید.
کد خبر : ۲۳۹۱۰۴

رشد شاخص در آخرین روز فروردین

به گزارش بورس نیوز، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران، امروز خلاف روز‌های گذشته با رشد همراه شد تا تعداد محدودی نماد بتوانند در پایان معاملات امروز، سبزپوش باشند.

در معاملات امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، شاخص با رشد بیش از ۲ هزار و ۸۰۸ واحدی به یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن، اما با کاهش ۹۹ واحدی به رقم ۴۳۱ هزار و ۶۷۲ واحد سقوط کرد.

ویترین‌چینی شاخص در آخرین روز فروردین

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز درحالی به ۴۵ هزار و ۴۴ میلیارد ریال رسید که بیش از ۵ میلیارد و ۶۱۱ میلیون برگه در ۴۲۰ هزار و ۴۶۰ معامله بین سهامداران رد و بدل شد.

لازم به ذکر است که ارزش نقدی معاملات امروز بورس تهران نیز بالغ بر ۲۵ هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال شد.

نمادهای تاثیرگذار

"شستا" با ۱۵۱۳ واحد، "وبملت" با ۱۰۷۷ واحد، "فملی" با ۶۹۳ واحد، "شپدیس" با ۶۴۳ واحد، "وتجارت" با ۵۵۴ واحد، "وپارس" با ۵۰۳ واحد نماد‌های سبزپوش تاثیرگذار در شاخص بودند.

"برکت"، "خودرو"، "شستا"، "وتجارت"، "خساپا"، "شپنا" و "وبملت" نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.

در بازار امروز ۱۷ نماد صف خرید و ۴۳۸ نماد صف فروش بودند همچنین بیشترین حجم معاملات مربوط به نماد‌های "خساپا"، "کمند"، "خودرو"، "وتجارت"، "وبملت"، "وبصادر"، "وپارس"، "شپنا"، "شستا"، "ذوب"، "سپیدما"، "برکت"، "فولاد"، "ونوین"، "فملی"، "شتران"، "وپاسار"، "پترول"، "وسینا" بود.

نوسان‌داران قیمت

از سوی دیگر باید اشاره داشت که نماد‌هایی همچون "سیدکو"، "وبملت"، "وپارس"، "شپدیس"، "وتجارت"، "شستا"، "فنوال" بیشترین افزایش نرخ را دیده و در طرف مقابل "کروی"، "فاسمین"، "افق"، "شبریز"، "پارسان"، "خگستر"، "فجر" در سیر نزولی قیمت‌ها پرچم‌دار بودند.

ارزشمندهای امروز

باید اشاره شود که نماد "کمند" توانست ارزش ۷۱۷ میلیارد و ۲۱۶ میلیونی را از خود برجای گذارد و صدرنشین لیست بیشترین ارزش معاملات امروز باشد.

در ادامه نماد‌های «دارا یکم با ۴۵۰ میلیارد و ۵۶۹ میلیون تومان»، «پالایش با ۳۸۵ میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان»، «برکت با ۲۳۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان»، «وبملت با ۲۲۱ میلیارد و ۱۲۴ میلیون تومان»، «خودرو با ۱۵۵ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان» جزو بالانشین‌های این فهرست بودند.

پُر حجم‌های امروز

بر اساس همین گزارش باید به سراغ لیست پُر حجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

در همین راستا بر اساس آمار‌های ارائه شده «خساپا با ۷۱۸ میلیون سهم»، «کمند با ۷۱۱ میلیون سهم»، «خودرو با ۶۹۸ میلیون سهم»، «وتجارت با ۵۶۸ میلیون سهم»، «وبملت با ۵۲۸ میلیون سهم»، «وبصادر با ۳۸۱ میلیون سهم» و «وپارس با ۲۷۴ میلیون سهم» در این لیست جای گرفته‌اند.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
لجبازی در
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

لجبازی در "بورس"

سنگ پیش پای‌لنگ
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سنگ پیش پای‌لنگ "بورس"

ارسال نظر