بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
پیش‌بینی ریزش سنگین قیمت خرید بیت‌کوین
مدیرارشد شرکت گوگنهایم پیش‌بینی کرد قیمت خرید ارز دیجیتال بیت کوین با وجود پتانسیل رشد تا ۶۰۰ هزار دلار، ابتدا تا ۲۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد!
کد خبر : ۲۳۹۵۴۷

 

قیمت خرید بیت‌کوین+ بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، چند روزی است ترمز روند صعودی بیت کوین و همچنین آلت کوین‌های مطرح بازار کشیده شده و آن‌ها حتی یک روند نزولی را تجربه می‌کنند. در حالی که قیمت برترین رمز ارز بازار بیت کوین، ۱۰ روز پیش تا بالای ۶۴ هزار دلار افزایش یافت اما در یک بازه زمانی کوتاه تا زیر ۵۰ هزار دلار نیز سقوط کرد. این موضوع سبب شد برخی تحلیلگران از احتمال یک ریزش سنگین صحبت کنند.

اسکات مینرد (Scott Minerd) مدیر ارشد اطلاعات شرکت گوگنهایم پارتنرز (Guggenheim Partners) با وجود مثبت‌اندیشی درباره آینده بیت کوین، چنین نظری دارد. به عقیده وی، قیمت اولین رمز ارز دنیا در طولانی مدت صعودی است و می‌تواند تا مرز ۶۰۰ هزار دلار نیز رشد کند، اما پیش از آن ممکن است شاهد ریزش سنگین آن حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار باشیم! او تصور می‌کند اصلاح قیمت اخیر، آغازی برای اصلاحات شدیدتر است.

اسکات مینرد در مصاحبه اخیر خود با CNBC از اصلاح قیمت BitCoin صحبت کرد. وی معتقد است از آن جایی که قیمت بیت کوین در یک بازه زمانی کوتاه افزایشی چشمگیر را تجربه کرد، به نوعی درگیر حباب شد. به همین دلیل باید منتظر اصلاح شدید قیمت ارز دیجیتال نام برده باشیم.

روند رو به رشد قیمت رمز ارز‌ها از اواخر نیمه دوم سال ۲۰۲۰ شروع شد و تا چند هفته قبل ادامه پیدا کرد. در مقایسه با سال ۲۰۱۷، وقتی قیمت خرید ارز دیجیتال بیت کوین تا مرز ۲۰ هزار دلار نیز افزایش یافت و سپس سقوط کرد، این مرتبه افراد بیشتری به سمت این بازار جذب شده‌اند. عده زیادی خرید‌های خود را در مبالغ بالای ۴۰ هزار دلار انجام دادند، اما اسکات مینرد اکنون از احتمال ریزش ۵۰ درصدی و لمس مجدد قیمت حوالی ۲۰ هزار دلار صحبت می‌کند. البته چنین اصلاح قیمتی در کوتاه مدت به ضرر بیت کوین و طرفداران و سرمایه گذاران آن تمام خواهد شد، اما این بخشی از فرآیند پیشرفت محسوب می‌شود.

این نخستین مرتبه‌ای نیست که مدیرارشد شرکت گوگنهایم دست به پیش‌بینی درباره قیمت محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیا می‌زند. وقتی برای نخستین مرتبه قیمت BitCoin از ۴۲ هزار دلار فراتر رفت، وی مدعی شد در آینده‌ای نزدیک با سقوط تا ۲۰ هزار دلار مواجه خواهیم شد. اعتقاد اسکات مینرد از ابتدای شروع روند صعودی، عدم عبور از مرز ۴۰ هزار دلار تا انتهای سال ۲۰۲۰ بود، اما این پیش‌بینی نیز تبدیل به واقعیت نشد!

پیش‌بینی احتمال اصلاح شدید قیمت بیت کوین توسط اسکات مینرد در حالی است که او ارقامی نجومی برای این رمز ارز (در آینده نه چندان دور) متصور شده است. اگر BitCoin تا ۶۰۰ هزار دلار صعود کند، مارکت کپ آن به حدود ۱۱ تریلیون دلار خواهد رسید. این رقم، ما را به یاد ارزش کل بازار طلا می‌اندازد!

یکی تحلیل خوشبینانه دیگر درباره آینده BitCoin این است که قیمت خرید بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۲۱ به ۳۱۸،۰۰۰ دلار می‌رسد! تام فیتزپاتریک رئیس سیتی بانک (بخش مصرف‌کننده هلدینگ سرویس‌های مالی Citigroup) عقیده دارد قیمت بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۲۱ به ۳۱۸،۰۰۰ دلار خواهد رسید. تام فیتزپاتریک گفت اگرچه این پیش‌بینی در نگاه اول غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما چنین افزایشی هنوز در مقایسه با دارایی‌های دیگر مانند طلا، ضعیف‌ترین افزایش برای دارایی دیجیتال محسوب می‌شود. بیت کوین همیشه با افزایش قیمت‌های غیر قابل تصور و در عین حال اصلاح‌های دردناک در ادامه این افزایش‌ها همراه است.

این صحبت را باید همراستای پیش‌بینی اسکات مینرد دانست. او نیز معتقد به افزایش شدید قیمت BitCoin در آینده‌ای نه چندان دور است و حتی رقم ۶۰۰ هزار دلار را پیش‌بینی کرده است، اما همچنان یک اصلاح شدید را محتمل می‌داند. بهتر است قبل از سرمایه گذاری در رمز ارز‌ها مخصوصا برترین آن، جمله تام فیتزپاتریک را بار‌ها با خود تکرار کنید: «بیت کوین همیشه با افزایش قیمت‌های غیر قابل تصور و در عین حال اصلاح‌های دردناک در ادامه این افزایش‌ها همراه است».



  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر