بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر : ۲۳۹۵۵۶

خواندن ۲ دقیقه

استارت آپ سوئد+بورس نیوز

َشرایط استارت آپ سوئد در برابر استارت آپ‌ها در دیگر کشور‌ها مناسب و صعودی است. این کشور نسبتاً کوچک فقط ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. اما دومین قطب پربار فناوری به لحاظ سرانه است. براساس نظر برخی کوچک بودن کشورش یک مزیت است. زیرا با توجه به نیاز‌های مردم که راحت‌تر شناخته می‌شود استارت آپ‌ها می‌توانند کاربردی‌تر و بهتر طراحی شوند. استارت آپ‌های سوئدی نیز با رونق اقتصادی تقویت شده اند که سال گذشته با رشد ۴.۲% به ۴۹۳ میلیارد دلار رسیده است. اگر شما به عنوان یک شخصی که تجربه زیادی در امر کسب و کار ندارد می‌خواهید در سوئد استارت آپ راه اندازی کنید باید به صورت عام و جامعه تحقیق کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ایجاد کار در سوئد شما را یاری می‌کند.

زیرساخت‌های استارت آپ سوئد

صحنه راه اندازی سوئد در حال رونق گرفتن است. ده‌ها هزار کارآفرین روز به روز روی استارت آپ‌های خود کار می‌کنند تا راه حل‌های بهتر، سریع‌تر و هوشمندتری پیدا کنند. این کشور اعتقاد دارد که با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات بین یکدیگر، شرکت‌ها می‌توانند با هم رشد سریع‌تر و قوی تری داشته باشند. بسیاری از بهترین روش‌ها را می‌توان تطبیق داده و تکرار کرد و بسیاری از اشتباهات را حل یا اجتناب کرد. همه استارت آپ‌های مشابه و مرتبط چیزی برای به اشتراک گذاشتن و چیز ارزشمندی داریم که باید از دیگران یاد بگیریم. در این کشور موسساتی هستند که با استارآپ‌های جالب و هدفمند مصاحبه می‌کنند.

آن مصاحبه‌ها را در وب سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارند تا، یک دانش مشترک ایجاد شود، جایی که همه می‌توانند از آن استفاده کنند، به آن اضافه کنند و از آن استفاده کنند. با این کار، شرکت‌های نوپا را قادر می‌سازند تا دانش، بهترین شیوه‌ها و نکات خود را به اشتراک بگذارند و به آن‌ها اجازه داده می‌شود از جامعه پشتیبانی و ایده بگیرند. Meet Sweden Startups پروژه‌ای است که هدف آن تسهیل اشتراک و یادگیری دانش در بین استارآپ ها، الهام بخشیدن به جوانان برای کارآفرینی و افزایش آگاهی در مورد صحنه راه اندازی سوئد است. این هدف این است که استارت آپ‌های سوئد را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده و تخصصی‌تر پیگیری کنند.

در سوئد بخش بزرگی از استارت آپ‌ها پیشرفت خود را در گرو بین المللی بودن می‌دانند. در نمودار زیر شاهد میزان استارت آپ‌هایی هستید که بین المللی هستند:

استارت آپ های بین المللی سوئد+بورس نیوز

برترین استارت آپ‌ها در سوئد

در این کشور استارت آپ‌های مختلفی در زمینه‌های متفاوت موجب پیشرفت این زمینه در این کشور شده است. برخی از برترین و رایج‌ترین استارت آپ‌ها در این بخش به شما معرفی می‌کنیم. شناخته شده‌ترین صادرات موسیقی سوئدی Spotify است. این شرکت جریان موسیقی، که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد، به دلیل تغییر صنعت موسیقی شناخته می‌شود. ۱۰۰ میلیون کاربر این شرکت دیگر مانند گذشته سی دی نمی‌خرند یا آلبوم بارگیری نمی‌کنند، در عوض پخش جریانی می‌کنند. این شرکت بیش از ۱.۵ میلیارد $ (دلار) سرمایه جمع کرده و ۸ میلیارد دلار ارزش دارد. ومبلا Vembla در مارس ۲۰۱۹ در استکهلم تاسیس شد و یک سرویس تحویل فوری به منزل است، وعده تحویل سفارشات در یک ساعت را می‌دهد. ومبلا به صورت یک اپلیکیشن ارائه می‌شود که با فروشگاه‌های مواد غذایی محلی در سوئد همکاری می‌کند.

محبوب‌ترین استارت آپ‌ها در سوئد

مشتریانی که در این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند از برنامه Vembla برای سفارش مواد غذایی و دارویی استفاده می‌کنند. شرکت Klarna با هر کسی که از خرید آنلاین ناامید شده است صحبت خواهد کرد. مشتریانی که از طریق یک خرده فروشی آنلاین که با کلارنا خرید می‌کنند، ۳۰ روز فرصت دارند تا کالای مورد را پرداخت یا بازپرداخت کنند. کارمندان مشاغل این کار را دوست دارند، زیرا اصطکاک مربوط به خرید‌های آنلاین را از بین می‌برد. مشتریان حتی مجبور نیستند شماره کارت اعتباری خود را وارد کنند. این شرکت ۱۲ ساله یکی از بهترین استارت آپ‌های سوئد است که بیش از ۲ میلیارد دلار ارزش دارد. خدمات کلارنا اکنون از طریق برخی از خرده فروشان آنلاین در ایالات متحده نیز در دسترس است.

در سوئد مجموعه‌ای از سازمان‌های مفید و کاربردی وجود دارند که شما نیز باید آن‌ها را بشناسید. برخی از محبوب‌ترین بخش‌های نوپا را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

انجمن هتل و رستوران سوئد – منبعی برای صنعت مهمان نوازی سوئد
فدراسیون تجارت سوئد – بخش عمده فروشی و خرده فروشی را پوشش می‌دهد.
فدراسیون ساخت و ساز سوئد – نهاد تجاری صنعت ساخت و ساز در سوئد
صنایع IT و مخابرات سوئد – سازمانی برای شرکت‌های منطقه‌ای شامل برخی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین صنایع سوئد

استارت آپ سوئد+بورس نیوز

مراحل راه اندازی کارآفرینی در سوئد

کشور سوئد بسته به تابعیت اشخاص غیرسوئدی قوانین و مقررات متفاوتی در مورد شرایط اقامت سوئد برای افرادی که برای راه اندازی شرکت به سوئد نقل مکان می‌کنند، دارد. شهروندان شمال اروپا، نیازی به ثبت نام در اداره مهاجرت سوئد (Migrationsverket) یا درخواست مجوز اقامت ندارند. شهروندان اتحادیه اروپا (EU) یا منطقه اقتصادی اروپا (EEA) نیز بدون داشتن ثبت نام در آژانس مهاجرت سوئد حق اقامت در سوئد را دارند و می‌توانند شماره شناسنامه شخصی خود را درخواست کنند. اگر اهل خارج از اتحادیه اروپا هستید و قصد راه اندازی مشاغل دارید، باید قبل از ورود به سوئد درخواست اجازه اقامت دهید. جزئیات و الزامات را می‌توانید در مقاله ویزای کار سوئد مطالعه کنید. برای ثبت نام تجارت خود باید، به وب سایت اداره ثبت شرکت‌های سوئدی مراجعه کنید. آن‌ها ثبت نام شما را با پرداخت هزینه بررسی و پردازش می‌کنند.

پس از تصمیم گیری در مورد کالا‌ها یا خدماتی که می‌خواهید بفروشید و کشف اینکه درصورت وجود بازار برای آنها، زمان آن فرا رسیده است که رویای خود را روی کاغذ بیاورید. یک طرح تجاری خوب برای جلب توجه دیگران، خواه بانک، سرمایه گذار یا مشتری بالقوه باشند، ضروری است. برنامه کاری شما لازم نیست طولانی و پیچیده باشد. این طرح صرفاً بیانی از آنچه قصد دارید انجام دهید و نحوه انجام آن است. همانند CV، قالب یک طرح تجاری می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. در بعضی از کشور‌ها ایده همه چیز است، در حالی که در برخی دیگر به شکل دیگر است. شما می‌توانید برای اطلاع از مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار سوئد با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر