بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
اعلام سود خالص ۵۳۲ ریالی "ونوین" به ازای هر سهم؛

آغاز سال ۱۴۰۰ با شناسایی مازاد درآمد‌های بانکداری از "ونوین"

آغاز سال ۱۴۰۰ با شناسایی مازاد درآمد‌های بانکداری از
افزایش معنادار در حدود ۷.۷۵۰ میلیارد ریالی درآمد‌های حاصل از تسهیلات اعطایی این بانک در فروردین سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال مالی گذشته از نکات قابل‌توجه و البته تأمل‌برانگیز این بانک هست.
کد خبر : ۲۳۹۶۰۱

بانک اقتصاد نوین+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از اعلام سود خالص ۵۳۲ ریالی به ازای هر سهم در عملکرد ۹ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ از بانک اقتصاد نوین، ظاهرا این بانک سال ۱۴۰۰ را نیز بهتر از سال‌های قبل آغاز کرده و در عملکرد فروردین ماه موفق به شناسایی مازاد درآمد‌های بانکداری گردیده است.

بانک اقتصاد نوین که در سال‌های گذشته و به طور متوالی کسری‌های هنگفتی ناشی از فعالیت بانکداری (تفاوت درآمد‌های ناشی از اعطای تسهیلات و سود پرداختی به سپرده‌های بانکی) را شناسایی می‌کرد، در سال مالی ۱۴۰۰ با شناسایی مازاد این درآمدها، سهامداران خود را به‌نوعی امیدوار کرده‌اند.

عملکرد ماهانه ونوین+بورس نیوز

همان‌گونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌گردد افزایش معنادار در حدود ۷.۷۵۰ میلیارد ریالی درآمد‌های حاصل از تسهیلات اعطایی این بانک در فروردین سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال مالی گذشته از نکات قابل‌توجه و تأمل‌برانگیز این بانک هست.

از سوی دیگر، باید منتظر ماند تا اثر افزایش مجدد نرخ‌های سود بانکی در صورت‌های مالی میان‌دوره ماه‌های آتی این بانک آشکار گردد تا بتوان نمایی شفاف‌تر از سودآوری این شرکت ترسیم نمود.

لازم به ذکر است آنچه در خصوص نحوه گزارش دهی بانک‌ها کاملاً مشهود هست، اعتبار پایین گزارش‌ها میان‌دوره حسابرسی نشده هست چراکه در سال‌های اخیر گزارش‌ها حسابرسان و الزامات بانک مرکزی تعیین کنند سود واقعی این شرکت‌ها است.


  • بیشتر بخوانید:

درخشش "ونوین" در اسفندماه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر