بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پاشنه آشیلی که به بورس ضربه می‌زند

پاشنه آشیلی که به بورس ضربه می‌زند
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ابهامات زیاد موجب عدم واکنش مثبت بازار به خبر‌های خوب شده است،گفت: انتخابات، نرخ دلار و مذاکرات برجام از جمله ابهامات مهمی است که بازار با آن روبه رو است.
کد خبر : ۲۴۰۰۷۰

پاشنه آشیلی که بورس ضربه می‌زند

علی خوانپایه در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره رشد شاخص در آخرین روز معاملاتی بازار اظهار کرد: در آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۴۰۰ شرکت صف فروش بودند و رشد شاخص فقط به دلیل "فملی"، "فولاد" بود که شاخص را بالا کشیدند، اما وضعیت کلی بازار مساعد نبود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ابهامات زیاد موجب عدم واکنش مثبت بازار به خبر‌های خوب شده است، افزود: انتخابات، نرخ دلار و مذاکرات برجام از جمله ابهامات مهمی است که بازار با آن روبه رو است و از طرفی نیاز برخی افراد به نقدینگی و حضور در بازار‌های دیگر از جمله رمزارز‌ها موجب شده سرمایه گذارانی که هدف آن‌ها کوتاه مدت بود به هر قیمتی به دنبال فروش باشند و به دنبال کسب روزانه بروند، به دلیل اینکه بازار کسب روزانه ندارد در همه قیمت‌ها فروشنده وجود دارد.

وی درباره اینکه چرا حتی با خبر‌های مثبتی که از مذاکرات برجام به گوش می‌رسد بانکی‌ها و خودرویی‌ها هم صف فروش هستند، گفت: ایران خودرو با دلار ۲۰ هزار تومان حدود ۳ میلیارد دلار ارزش دارد این در حالی است که ارزش بازار آن همواره یک تا یک و نیم میلیارد دلار بوده است.

خوانپایه خاطرنشان کرد: نسبت به ابتدای سال گذشته قیمت ایرانخودرو ۴ برابر است، اما ۹۰ درصد سرمایه گذارانی که در سال ۹۹ وارد شدند در حال ضرر هستند، این جزو عجایب دنیا است که کلیت بازار سه برابر قیمت است، اما اکثریت در زیان هستند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر تورم کنترل شود و بهره بانکی بالای ۱۰ درصد باشد بازار هنوز هم جذاب است.


بیشتر بخوانید:

دهن‌کجی شاخص به مدیران با سواد

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آدرسی غلط برای پوشش تخلفات
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

آدرسی غلط برای پوشش تخلفات

دهن‌کجی شاخص به مدیران با سواد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دهن‌کجی شاخص به مدیران با سواد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
اون یک درصدهایی که در این سال ها از صندوق توسعه ملی به بورس تزریق نشده حالا باید یکجا تزریق شود همه در ضرریم
رضا صالح
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه. متأسفانه وضعیت بازار به عمد داغون شده و با این صحبت ها درست نمیشه. عمل میخواد که اون هم مسؤلین ندارند