بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
برآورد‌های از بازار زغال‌سنگ
درحالی‌که انتظار می‌رود، تولید زغال‌سنگ حرارتی با نرخ رشد ٢ درصد به ٧۵۴٩.۶ میلیون تن برسد، پیش‌بینی می‌شود که زغال‌سنگ متالوژی قوی‌تر ۴.٢ درصدی در سال را تجربه کند و در سال ٢٠٢۵ به ١٢١۶.٩ میلیون تن برسد.
کد خبر : ۲۴۰۰۹۰

به گزارش بورسنیوز، طبق برآوردها، تولید جهانی زغال‌سنگ در سال ٢٠٢٠ به دلیل محدودیتهای کوید ١٩، ٢ درصد کاهش‌یافته است. (کاهش ٢٣.۶ درصد در ایالات‌متحده، ١٣.١ درصد در اندونزی، ٨.١ درصد در روسیه و ۵.۵ درصد در استرالیا /افزایش ۴ درصدی در چین و ٠.٧ درصدی در هند).

علاوه بر این، در طول سال گذشته، تقاضای جهانی زغال‌سنگ حرارتی ٣.۵ درصد و تقاضای زغال‌سنگ متالوژی (زغال‌سنگ کک، منبع اصلی کربن مورداستفاده در فولادسازی) جهان ۵.٩ درصد کاهش‌یافته‌اند. بااین‌حال Global DATA اعلام کرده، تولید جهانی زغال‌سنگ در سال ٢٠٢١، با ٣.۵ درصد افزایش به ٨ میلیارد تن میرسد.

پیش‌بینی میشود تولید جهانی زغال‌سنگ با نرخ رشد سالانه ٢.٣ درصد بین سالهای ٢٠٢١ و ٢٠٢۵، به ٨.٨ میلیارد تن در سال ٢٠٢۵ برسد.

درحالی‌که انتظار میرود، تولید زغال‌سنگ حرارتی با نرخ رشد ٢ درصد به ٧۵۴٩.۶ میلیون تن برسد، پیش‌بینی میشود که زغال‌سنگ متالوژی قویتر ۴.٢ درصدی در سال را تجربه کند و در سال ٢٠٢۵ به ١٢١۶.٩ میلیون تن برسد. وینث باجاج (دستیار مدیر پروژه Global Data)، اظهار داشت: هند بیشترین کمک را به این رشد خواهد کرد.

پیش‌بینی میشود، تولید زغال‌سنگ هند از ٧٧٧.٧ میلیون تن در سال ٢٠٢٠ به ١.٢ میلیارد تن در سال ٢٠٢۵ برسد. بعد از هند بیشترین نقش را چین، اندونزی، استرالیا و آفریقای جنوبی با مجموع تولید ۵ میلیارد تن در سال ٢٠٢١، به ۵.۴٣ میلیارد تن در سال ٢٠٢۵ خواهند داشت. از دیگر کشورهایی که پیش‌بینی میشود در طی سال ٢٠٢١ برگشت داشته باشند، ایالات‌متحده (با رشد ٩.٣ درصدی) و روسیه (با رشد ٨.۴ درصدی) هستند. در مقابل پیش‌بینی میشود، تولید زغال‌سنگ استرالیا در سال ٢٠٢١ حدود ۴ درصد کاهش یابد.

با نگاه به آینده و پشتیبانی پروژههای تازه تأسیس از قبیل Dahaize، Xinjiang Zhundongs تولید زغال‌سنگ در چین در سال ٢٠٢١، ٢.۵ درصد رشد داشته باشد. علاوه بر این، هند، رشد ٠.٧ درصدی را در سال ٢٠٢٠ گزارش داد. انتظار میرود، این کشور با ٩ درصد رشد تولید، تولید زغال‌سنگ آن تا سال ٢٠٢١ به ٨٢٧.٨ میلیون تن برسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی بازدید مسئولین ذوب آهن اصفهان از شرکت زغال سنگ کرمان مطرح شد:

افزایش سهم زغال سنگ کرمان در تامین نیاز ذوب آهن اصفهان

مدیرعامل شستا در بازدید از بزرگترین معدن مکانیزه زغال سنگ کشور؛

فعالیت معدنی زغال سنگ پروده طبس با شکوه و غرور آفرین است

ارسال نظر