بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
صورت‌های مالی "سدشت" و علامت سوالی برای سهامداران؛

سود ۲۴ تومانی "سدشت" و صف خرید بیش از ۷۰۰۰ تومانی

شاید اگر افزایش نرخ‌های چشمگیر در مدت مذکور بود شاهد تعدیل منفی با اهمیت این شرکت به دلیل کاهش در حدود ۲۰ درصدی مقادیر فروش بودیم.
کد خبر : ۲۴۰۱۲۹

خواندن ۲ دقیقه

سیمان دشستان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم آنکه سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف‌کنندگان با اعطای مجوز‌های متعدد افزایش نرخ به شرکت‌های تولیدکننده سیمان به نظر خودش مانع از زیان‌آوری این شرکت‌ها شد، اما صورت‌های مالی این شرکت‌ها حاکی از افزایش سودآوری آن‌ها است.

گزارش عملکرد سیمان دشستان+بورس نیوز

این که سهامداران و سرمایه‌گذاران این شرکت با چه استدلالی در صف خرید بیش از ۷.۰۰۰ تومانی این شرکت رقابت می‌کنند، در حالی که سود ۶ ماهه این شرکت حاکی از اعلام سود تنها ۲۳۸ ریالی به ازای هر سهم بوده، سوالی است که تنها این علمای مالی می‌توانند پاسخگوی آن باشند.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی نشده سالانه این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، می‌توان به کاهش در حدود ۹۹.۰۰۰ تنی انواع محصولات داخلی و صادراتی اشاره داشت. شاید اگر افزایش نرخ‌های چشمگیر در مدت مذکور بود شاهد تعدیل منفی با اهمیت این شرکت به دلیل کاهش در حدود ۲۰ درصدی مقادیر فروش بودیم.

محصولات سدشت+بورس نیوز

در نهایت رشد در حدود ۴۴ درصدی مبالغ فروش و بهای تمام شده در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۰ منجر به افزایش تنها ۷ درصدی سود عملیاتی شده که اگر عدم شناسایی مالیات مشابه مدت مشابه سال گذشته نبود شاهد عدم تغییر محسوس سود خالص بودیم.

بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "سدشت"، آمادگی درج پاسخ "شرکت صنایع سیمان دشستان" را دارد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
خدا وکیلی یه ...دئور هم جمع شدین شدین بورس نیوز!
حداقل یه بار خبری که میزارین را بخونید توهمون پاراگراف اول معلوم نیست بالاخره مثبه منفیه. خبرنگاراتون را از کجا می خرید؟