بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
استقبال سازندگان مسکن از وام ۴۵۰ میلیونی مسکن
عضو هیأت مدیره بانک مسکن گفت: وقتی در سال گذشته که سقف تسهیلات ساخت مسکن برای انبوه‌سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کردند۲۵۰میلیون تومان بود که قطعا با این افزایش سقف تسهیلات، روند استقبال که سال گذشته ادامه داشت امسال نیز ادامه یابد.
کد خبر : ۲۴۰۱۶۱

خواندن ۲ دقیقه

استقبال سازندگان مسکن +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، محمدحسن علمداری، عضو هیأت مدیره بانک مسکن درباره استقبال انبوه‌سازان مسکن از تسهیلات۴۵۰میلیون تومانی ساخت مسکن اظهار کرد:  وقتی در سال گذشته که سقف تسهیلات ساخت مسکن برای انبوه‌سازانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کردند۲۵۰میلیون تومان بود نسبت به سال۹۸بیش از۳۵درصد رشد داشت قطعا با این افزایش سقف تسهیلات، روند استقبال که سال گذشته ادامه داشت امسال نیز ادامه یابد.

وی با بیان اینکه این مصوبه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به انبوه سازان با فناوری نوین از ابتدای امسال به شعب ابلاغ شده است خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که تسهیلات ساخت مسکن با توجه به افزایش سقف و بالا بردن قدرت مانور سازندگان از استقبال خوبی برخوردار شود.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن اضافه کرد: وام ساخت مسکن در تهران و کلانشهر‌ها تا سقف۴۵۰میلیون تومان و وام نوسازی بافت فرسوده به۳۰۰میلیون تومان افزایش یافته است بنابراین آنچه که باید به آن تاکید کرد این است که افزایش وام ساخت با روش فناوری‌های نوین برای آن دسته از انبوه‌سازانی است که نسبت به تمرکز منابع خود نزد بانک اقدام کرده اند.

علمداری در پاسخ به این سئوال که گفته شده بود که نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن قرار است از ۱۸ درصد کنونی اندکی تنزل پیدا کند گفت: بانک مسکن در خصوص نرخ سود بانکی تابع مصوبات شورای پول و اعتبار است. آن چیزی که مورد تاکید است این است که مصوبه شورای پول و اعتبار۱۸درصد است و ما هم آنرا رعایت می‌کنیم. مگر این‌که نرخ سود سپرده‌ها و نرخ تمام شده پول کاهش یابد و ما بتوانیم نرخ سود وام ساخت مسکن را کاهش دهیم. البته از طریق اختصاص یارانه از سوی دولت به بخش مسکن نیز می‌تواند نرخ سود کاهش یابد.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن درخصوص میزان تسهیلات به واحدهای مسکونی بیان کرد: پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن بر اساس منابع و مصارف صورت می‌گیرد، اما آنچه که مشخص است ما می‌توانیم تا ۷۰ هزار واحد مسکونی را تسهیلات ساخت مسکن اعطا کنیم.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر