بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
معاوضه ملک و خودرو با بیت کوین
ملک، خودرو، دلار یا هر ارزش و دارایی قابل مبادله‌ای که حدس بزنید با بیت‌کوین، اتریوم و هر رمزارز پذیرفته شده‌ای در پلتفرم‌های آگهی خرید و فروش داخلی قابل مبادله است.
کد خبر : ۲۴۰۲۵۹

خواندن ۲ دقیقه

معاوضه ملک و خودرو با بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، ملک، خودرو، دلار یا هر ارزش و دارایی قابل مبادله‌ای که حدس بزنید با بیت‌کوین، اتریوم و هر رمزارز پذیرفته شده‌ای در پلتفرم‌های آگهی خرید و فروش داخلی قابل مبادله است. نه قانونی در کار است و نه پروتکل امنی برای خرید و فروش. همه قوانین و پروتکل‌ها توسط خریدار و فروشنده در این فضا تدوین شده است.

آگهی معاوضه ملک تجاری و مسکونی از شمالی‌ترین نقطه شهر تهران تا جنوبی‌ترین نقطه آن ثبت شده و فروشنده دارایی خود را با بیت‌کوین معاوضه می‌کند. بیت‌کوین قبل از نگارش هر قانونی برای مردم شکل قانونی گرفته و شاید این حاصل ذات فراقانونی آن از بدو پیدایش باشد.

هنوز معلوم نیست قرار است کاروکاسبی کلاهبردار‌ها فراهم شود یا باید بپذیریم مردم پیشرو شده‌اند و روند خرید و فروش را خودشان تعیین می‌کنند. چطور برای خرید ملک چندین میلیاردی باید اطمینان کرد و به‌جای پول رایج کشور، بیت‌کوین پذیرفت؟ رمزارز‌ها به نقطه‌ای از ارزشمند بودن در ذهن جامعه رسیده‌اند که بیشتر از ریال و دلار روی آن حساب بازکرده‌اند. آگهی‌دهنده ملکی تجاری در شمال تهران می‌گوید: «برای شما که خریداری نگرانی وجود ندارد، من بنگاه‌دار هستم و مشتری‌ام دوست دارد املاکش را به بیت‌کوین تبدیل کند. اگر با بیت‌کوین معامله کنی چه‌بهتر، اگرنه هم فرقی ندارد بالاخره تبدیل می‌کند به بیت‌کوین. علاوه بر این ملک یک ملک تجاری دیگر و یک ملک مسکونی هم از همین فروشنده برای فروش داریم. شما بیا دفتر درباره‌اش حرف می‌زنیم.»

قیمت به ریال، پرداخت با بیت‌کوین

یکی از نکات جالب درباره این آگهی‌ها این است که فروشنده اغلب وکیل خرید و فروش یا بنگاه املاک و خودرو را برای ثبت آگهی انتخاب کرده است. البته این موضوع خیلی غریب و دور از ذهن نیست، خرید و فروش‌هایی که یک طرف آن ریال هم باشد با همین روند ثبت می‌شوند. اما قیمت‌گذاری به‌هیچ‌عنوان با بیت‌کوین انجام نشده است. قیمت‌ها با ریال ثبت شده و زمان انجام معامله قیمت ریالی به بیت‌کوین یا اتریوم تبدیل می‌شود.

یکی از آگهی‌دهندگان در پاسخ به اینکه چرا قیمت نهایی را به بیت‌کوین اعلام نمی‌شود، می‌گوید: «هر یک ساعت قیمت‌ها تغییر می‌کند قیمت مدام بالا می‌رود، اتفاقاً به نفع شماست که با قیمت ریالی در دفتر ثبت‌اسناد، ثبت ملک انجام شود و شما هزینه را در نهایت با بیت‌کوین پرداخت کنید.»


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر